Blødning

Luna0912

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
Er det flere enn jeg som har blødning? Er i uke 8+3 og har blødd i 11 dager. Ikke så mye, mindre enn vanlig mens, men nok til at jeg blir bekymra. Fikk målt hCG her en dag og skal ta en prøve til på mandag. Er redd og spent på om det er økning eller ikke...

Når du har kommet så langt er UL bedre enn hcg-målinger for å se hvordan det ligger an.
Mellom 8 og 9 uker når gjerne hcg-nivået toppen og skal falle litt før det stabiliserer seg for resten av svangerskapet.
Det er derfor ikke mulig å bruke hcg til å se på utfallet av et svangerskap på det stadiet.
Du må heller henvises til UL.
Lykke til. Håper på uskyldig blødning

Har fra i dag morges hatt brun utflod, ikke noe friskt blod. Har vært veldig bekymret selv da forrige endte i MA. Men tror det kommer av sex+orgasme i går, har lest at livmora jobber ganske mye under orgasme og kan støte ut gammelt blod. Er hvertfall nesten helt borte nå. Håper det går bra for din del! Ikke morsomt å være bekymret og redd :(

Mange som blør litt i svangerskapet uten at det er noe galt. Men ville uansett tatt en telefon til legen for å få en sjekk. Ikke gøy å være bekymret, og det er fort gjort å sjekke om det er noe galt.

Håper alt er i orden! :Heartred

Jeg har hatt blødning i noen dager nå. Litt friskt blod, mest brunt. Jeg var bekymret først, men jeg har enda alle symptomene og jeg husker det var slik i forrige svangerskap også.

Ta kontakt med lege. Forrige gang ble jeg anbefalt av min lege å gå på ul for å se at alt var ok. Lykke til! [emoji4]

Når du har kommet så langt er UL bedre enn hcg-målinger for å se hvordan det ligger an.
Mellom 8 og 9 uker når gjerne hcg-nivået toppen og skal falle litt før det stabiliserer seg for resten av svangerskapet.
Det er derfor ikke mulig å bruke hcg til å se på utfallet av et svangerskap på det stadiet.
Du må heller henvises til UL.
Lykke til. Håper på uskyldig blødning

Ja ok, det visste jeg ikke. Takk for tipset.

Jeg har hatt blødning i noen dager nå. Litt friskt blod, mest brunt. Jeg var bekymret først, men jeg har enda alle symptomene og jeg husker det var slik i forrige svangerskap også.

Ta kontakt med lege. Forrige gang ble jeg anbefalt av min lege å gå på ul for å se at alt var ok. Lykke til! [emoji4]

Godt å høre at det kan gå bra også. Jeg skal kontakte legen.
Lykke til du også :-)

Back
Topp