Blødning...

Snart 3.e?

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Jeg er i uke 5+0 idag og har begynt å blø litt.
Det er langt i fra mensen mengde, men jeg er urolig selvfølgelig. Det er frist blod, dårlig nytt antageligvis.

Ringte jordmor og hun sa at jeg nok vil merke det i løpet av dagen..hvis det blør mer så er nok løpet kjørt..
Noen som har noen erfaringer?
Jeg har aldri blødd i svangerskap før.

Jeg har blødd i alle 3 svangerskapene mine. Ikke store mengden, men friskt rødt blod, som går over til mørkt gammelt blod. Det skjedde flere ganger frem til uke 10-12. Det er ganske normalt, skjeden er ekstra blodfylt og hoven og dermed mere lett blødelig. Man kan begynne og blød bare ved nysing og mange er hard i magen og det kan også føre til blødning.
Det er noe annet om du blør fulle bind og må bytte ofte i tillegg til at du har kramper/store smerter i magen. Stikking, menssmerter og en følelse av hovenhet der nedentil er helt vanlig.

Tror ikke du trenger og bekymre deg om at du blør litt (men det er nok enklere sagt enn gjort) xsmile9:smiley-angry002

Bløde av og på til uke 20 æ. Så prøv og slapp av og se ann noen daga, evt bestill dæ time te tidlig ultra om noen uka <3

Jeg er i uke 5+0 idag og har begynt å blø litt.
Det er langt i fra mensen mengde, men jeg er urolig selvfølgelig. Det er frist blod, dårlig nytt antageligvis.

Ringte jordmor og hun sa at jeg nok vil merke det i løpet av dagen..hvis det blør mer så er nok løpet kjørt..
Noen som har noen erfaringer?
Jeg har aldri blødd i svangerskap før.

Med datteren min blødde jeg litt etter dobesøk en gang, da var det bare litt også ga det seg.
Da jeg hadde en sa i juli begynte det med spotting i 1-2 uker før det ble til friskt blod og jeg aborterte (uke 9+4)

Denne gangen har jeg hatt lyserosa utflod i forbindelse med skjøre slimhinner fordi jeg satte crinone-staven for langt inn (selv om jeg var veldig forsiktig).

Med andre ord: skal veldig lite til før man blør litt, er innmari hoven og det er ekstremt Bra blodtilførsel der nede under graviditet.

Lykke til!!

Takk for svar!
Det har nesten helt sluttet å blø, så det er bra.
Jeg skal til legen i dag og måle hCG, og så er det vel egentlig bare å vente.

Jeg er nok litt mer nervøs enn tidligere etter nipt-test viste Downs og morkakeprøve viste ikke-levedyktig i fjor sommer.

Back
Topp