blødning

mellow

Glad i forumet
Mailykke <3
Novemberlykke 2018
Uææ, nå sitter jeg her å er kjempe nervøs og kvalm! Dette er min første graviditet, og jeg er ca 4+4 uker på vei. I sta stakk det litt i magen på venstre side og når jeg da gikk på do etter det kom det blitt brunaktig "tykt" utflod med litt rosa/rødt blod i tillegg. Jeg vet at det er vanlig at man kan få en liten blødning i starten, men jeg kjenner jeg blir veldig redd selv om.

Er det noe spesielt som skiller en "normal" blødning og en spontanabort?

Dersom det er en spontanabort vil da kunne slås ut positivt på en graviditetstest dagen etterpå, eller forsvinner hcg relativt fort?

Skal man ta kontakt med lege, eller bare vente å se hvordan det blir videre?

Håper det ikke er en spontanabort på gang!!! :( Kjenner det stikker litt smått på venstre side enda.... :( Redd!

Jeg skjønner veldig godt du er redd. Men sønnen min blødde jeg litt i starten også har jeg mistet to ganger. Kan fortelle deg litt hvordan jeg opplevde forskjellen. Når jeg blødde og det gikk bra blødde jeg lite, og blødningen stoppet opp. Det var litt i trusa og på papiret liksom. Men når jeg har mistet har det vært tydelig friskt blod som øker og smerter kommer også.

Takk for svar! Okai :( Hvor tidlig mistet du de to gangene da? kan man kjenne smertene selv om man bare er ca 5 uker på vei? For min del stikker det litt i magen og det er mest brunt utflod med litt rødt i.. Jeg får vel kanskje se hvordan det utvikler seg, om det blir mer blod/smerter, i så fall burde jeg kanskje ringe legen i morgen..

Det skal sies at jeg hadde sex i går kveld, kan det ha en betydning?

Første gang mistet jeg ca 6 uker på vei, men da hadde jeg småblødd i en uke. Nå andre gang 4+9, da startet det med engang. Ring legen, det kan hende du kan få tatt blodprøver for å se om hcg stiger. Det er jo for tidlig med ul. Ja, slimhinnen blir mer skjøre når man er gravid om noen opplever å blø litt etter samleie, men det skal ikke komme masse tror jeg.

Nå er det brune/lyse blitt om til blod med slim..
Ingen utpreget smerter. Jeg er så j*vla bekymret!!! Bare krysser fingrene for at det ikke er noe galt..
Kjente litt på livmorstappen også.. Den er veldig høyt oppe, føles litt hardt ut, men samtidig myk.. et lite "søkk", men tror ikke det er en åpning.. Nå vet jeg ikke hvordan den skal være på det stadiet her, men sånn er den ihvertfall nå.. Føler at den har trukket seg høyere opp nå enn den var for noen dager siden.

Nå er det brune/lyse blitt om til blod med slim..
Ingen utpreget smerter. Jeg er så j*vla bekymret!!! Bare krysser fingrene for at det ikke er noe galt..
Kjente litt på livmorstappen også.. Den er veldig høyt oppe, føles litt hardt ut, men samtidig myk.. et lite "søkk", men tror ikke det er en åpning.. Nå vet jeg ikke hvordan den skal være på det stadiet her, men sånn er den ihvertfall nå.. Føler at den har trukket seg høyere opp nå enn den var for noen dager siden.

Huff.. ekkelt. Jeg kan dessverre ingenting om dette tappetafsingen.. kanskje noen andre kan hjelpe deg? Har du ringt legen? :)

Jeg hadde litt brunøig utflod i uke 6.. Det varte i 3-4 dager så ble det borte. Jeg ringte legen å fikk eskjed om at di ikke kunne gjøre noe så tidlig uansett. Om di tok invendig ultralyd så kunne det fremprovosere en abort. Og det ville alle invendige undersøkelser også gjøre. Så jeg tenker du burde være forsiktig med å kjenne på livmorstappen og slikt om du blør litt :)

Jeg hadde litt brunøig utflod i uke 6.. Det varte i 3-4 dager så ble det borte. Jeg ringte legen å fikk eskjed om at di ikke kunne gjøre noe så tidlig uansett. Om di tok invendig ultralyd så kunne det fremprovosere en abort. Og det ville alle invendige undersøkelser også gjøre. Så jeg tenker du burde være forsiktig med å kjenne på livmorstappen og slikt om du blør litt :)

Okay, men da skal jeg la være å kjenne inni der. Ringte legen, og skal dit i morgen. Vet at folk har brunlig utflod, men min er gått fra brun til blod.. :/

Mye mer blod i dag, men kun etter jeg har vært på toalettet.

Tok graviditetstest både i dag og i går. Begge er kjempe svake! Skjønner ikke hva det betyr :( Burde de ikke vært ganske sterke på det tidspunktet her? er ca 4 + 5. Iløpet av den siste uken har jeg tatt totalt 6 gravidtetstester. De 3 første var alle svake, men ble sterkere for hver test. 1 digital som viste "gravid" og nå disse 2 testene som er svake (strimmeltest, en billigtest og rfsu).

Kjenner jeg blir nervøs. Kanskje det betyr at jeg holder på å spontanabortere.. eller kan det være kjemisk graviditet? Vet at hcg ligger i blodet lenge etter spontanabort, men hva om hcg var lav i utgangspunktet?

I dag er jeg veldig trist.. lille knøtt, er du der inne? :(

Sniker, vil bare sende deg en klem og krysse fingrene for deg!

Ser dårlig ut dette.. Klarer ikke være optimistisk.
Legetime i morgen, så får vi se hva som skjer.
Jeg bare håper syklusen min kommer fort på plass igjen så vi kan prøve på nytt.
Takk for gode ord! :)

det var en spontanabort så nå må jeg bare la naturen gjøre sin gang så starter jeg på nytt..
i går var jeg veldig trist, men i dag er jeg ok med det. krysser alt jeg har for at neste gang går bra. ser ut som at oktober ikke blir min termingruppe. lykke til alle dere andre :)

så trist å høre :-( lykke til videre

Back
Topp