Blødning

Shiry

Betatt av forumet
Da har jeg kommet hjem etter ei helg som utvilklet seg litt uten for planen. Jeg har vært på en liten tur. Våknet igår morges med stor blødning. Men min sa historie har jeg fått beskjed av fastlegen å kontakte legevakt ved blødninger eller smerter. De ville ikke ta imot meg da det tross alt ikke var passert 20 uker. Og jeg hadde tross alt opplevd dette noen ganger før...
Mamma ville ikke gi seg på det, og ba meg dra til der hvor gubben var så jeg kunne få det sjekket der. 
Der fikk jeg komme inn med engang, og det ble ganske raskt konstatert at alt var bra med baby, men at morkaka min lå under 1 cm fra livmorhalsen og at dette gjorde at blødningen kom. Nå har jeg fått en lang liste med ting jeg ikke skal gjøre. Også fått beskjed om å ta det veldig med ro. Legen håpet at morkaka ville flytte seg oppover etterhvert som svangerskapet gitt, men var ikke sikkert siden den lå veldig lavt. Hvis den ikke flytter seg er det fare for at jeg må ta keisersitt da den blokkerer åpningen. 

Så bra det ikke var noe alvorlig. Det er skrekken å få blødninger når man har kommet så langt i svangerskapet.

Bra du fikk kommet inn til lege tilslutt! Alltid lurt å høre på mor i sånne sammenhenger ;) Krysser fingrene for at morkaka di peller seg på riktig plass asap og blir der! Lykke til! :)

lillepolly skrev:
Bra du fikk kommet inn til lege tilslutt! Alltid lurt å høre på mor i sånne sammenhenger ;) Krysser fingrene for at morkaka di peller seg på riktig plass asap og blir der! Lykke til! :)

lillepolly skrev:

Ja bra de ville sjekke det ut. Nå blir det fastlegen en av de nærmeste dagene for å finne ut hvor mye jeg får lov til å jobbe og hva forhåndsregler jeg må ta...

Lykke til! Godt du ble sjekket. Jeg hadde også morkake med slik plassering i forrige svangerskap. Måtte inn til ny UL ktr i uke 28. Den hadde da flyttet seg. Etterhvert som barnet vokser og livmoren utvider seg, flytter oftest morkaken seg oppover. Krysser fingre for at det også er tilfellet hos deg. :)

Etter tur hos fastlegen er jeg nå igjen på sykehus. Blitt værre og da måtte det sjekkes nøyere...

#2 skrev:
Så bra det ikke var noe alvorlig. Det er skrekken å få blødninger når man har kommet så langt i svangerskapet.

Enig.
Godt alt var bra med den lille :)

lillepolly skrev:

Back
Topp