Blødning!!

Friduz

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg er 10 uker på vei å fikk en blødning på tirsdag kveld, siden det var såpass sent på kvelden ringte jeg ikke legen før morgenen etter. Fikk time hos vikaren til min fastlege og merket at jeg roet meg litt mer får nå skulle jeg få sjekket om lillingen hadde det bra. Konsultasjonen varte i ca 5 min, der fikk jeg beskjed om at abort skjedde og det var ingenting man kunne gjøre med det dessverre. Greit det sa jeg men jeg trodde ikke det var en abort jeg hadde hatt, siden blødningen opphørte like fort som den kom. For blør man liksom ikke en god del mer, lenger og har smerter vist det er en abort? Fikk da til svar at de hadde mange gravide innom med blødning og hadde da vel ikke kapasitet nok til å sende alle og en vær til en gynekolog!! Så sa han at det eneste jeg kunne gjøre var å vente til neste legetime(som er den 15 august) da kunne det kanskje bli gjort en ultralyd undersøkelse. Ikke om legen ville hjelpe meg! Jeg følte at jeg nærmest ble hysjet ut av kontoret hans! Så her sitter jeg altså å er like bekymret, skal prøve å ringe jordmor i stede i dag i håp om at de tar det litt mer alvorlig enn legen gjorde. Er det noen andre som har opplevd en sånn behandling?

Jeg er sjokkert! Utrolig at noen blir behandlet på den måten! Så klart har de ikke tid til å sjekke alle som har en liten blødning, men å si at det er en abort med bare bittelitt blod blir for drøyt! Ring jordmoren for å høre du, håper hun tar deg på alvor. Du må ihvertfall ikke godta abortpiller FØR du eventuelt har fått bekreftet på UL at det ikke er noe liv.

Jeg hadde en liten blødning i uke 10, men ringte aldri legen pga det. Jeg blødde litt i første svangerskap også pga lettblødende livmortapp, så regner med jeg har det nå også.

Du har ikke mulighet til å bestille time til privat UL? Jeg hadde ihvertfall gjort det så du slipper å være redd frem til 15. august, og kanskje enda lengre! 

Ved en SA når du er så langt på vei så er det normalt å blø mer og få litt smerter. Så det høres veldig lovende ut at du bare har blødd litt :)

Masse lykke til :)

What???

Skal si.. Ble slightly sjokkert her nå altså...
Det var ingen god behandling synes jeg.. Hadde IKKE gitt meg på det der! :(

Håper det ikke er noe farlig, og at "mini`n" er der enda! :)

Det går f.. ikke an! Makan til ufølsom behandling. Håper jordmor tar deg mer seriøst og kan hjelpe deg videre. Krysser fingrene for at alt er bra med den lille spira. Sender deg en god klem!

Har snakka men jordmor, hun var like overaska over behandlinga jeg hadde fått. Hun mente det var en ufarlig blødning, men hun kunne kontakte en gynekolog for meg å høre om de kunne ta i mot meg. 

Hun ringa meg ganske kjapt tilbake med beskjed fra gynekolog om at han vill ha meg til lege pga han var bekymra før en graviditet utenfor livmor(pga at jeg har litt ondt i høyre side når jeg hoster, nyser osv).Forresten noe legen ikke nevnte når jeg var der i går, ingen spørsmål bare 'det er sånn som skjer'.!! Så da blir det lege time på meg i dag med en forhåpentligvis litt bedre lege som undersøker meg nøye.

Det som er at gynekologen er tre timer unna der jeg bor, så det er liksom ikke snakk om en svipp tur innom, hadde det ikke vært for distansen så hadde jeg sikkert kommet inn til gynekolog med en gang.

Må si det var godt å få problemet luftet, er kjempeglad for dette forumet eksisterer!

Godt du ble tatt seriøst nå og at du forhåpentligvis får en ordentlig sjekk :)

Det med smerter ved nysing og hosting har jeg også, og det hadde jeg sist også. Er mest når jeg ligger, og da røsker det litt ekstra i livmora, den vokser også veldig mye for tiden, så det er nok ingenting farlig :)

Dette er et meget ønsket nurk fra både far og mor, så krysser armer, fingre, og alt som kan krysses for alt står bra til med lillingen vår. Tusen takk for klemmer og lykkeønskninger. 

Det er så forferdelig mange mennesker som ikke skulle hatt det yrke som de har, virkelig! Kjenner det koker inni meg...

Men så godt å høre at jm tok deg mer seriøst ihvertfall, og at du får den hjelpa som trengs. Lille knøttet lever nok i beste velgående skal du se :D

Eg e`spent å høre på hvordan det gikk med deg, håper alt er fremdeles heilt i den skjønneste orden:-) Veldig godt å høre at du selv reagerte på legen, og tok ikke svelgte ned rått svaret hans, men gikk videre! ;-D Håper din lille skatt henger godt fast enda, og det tror eg:-)

Det var nok ingen sa som legen mente jeg hadde hatt( og det etter å hatt meg inne på kontoret i 5 min uten undersøkelse). Fikk jo selvfølgelig akkurat samme lege i dag, men han var spakere i dag da han fikk høre min frustrasjon og sinne, før ja jeg var sint! Så jeg gikk ut av kontoret med en litt bedre følelse enn i går, alt så ut til å være normalt. 

Så nå skal vi ringe å få bestilt en privat UL så vi får vite med sikkerhet at det lille hjerte slår, for 'hva om' er enda i tankene.

Back
Topp