Blødning ved fullamming

Navi

Gift med forumet
VIP
Januar 2017
Edit: funnet ut av problemet utenfor forum

Last edited:
Både jeg og søsteren min trodde vi fikk tilbake mensen etter 8 uker med alle de fire barna våre. Men det kom ikke noe mer. Googlet meg fram til at en skorpe i livmoren som løsner kan være årsaken til blødning da, var visst flere som hadde opplevd en større blødning rundt 2 mnd.

Med yngste min så fikk jeg "blødning i vevet" som legen kalte det, hva nå enn det er. Men renselsen ga seg aldri helt. Eller den gjorde det men jeg småblødde litt hele tiden i 3-4 mnd. Etterhvert begynte det å avta og det ble sjeldnere og sjeldnere. Da la jeg merke til at jeg blødde etter fysisk aktivitet. I begynnelsen var det bare helt normal bevegelse som skulle til, mens etterhvert blødde jeg bare hvis jeg gjorde litt mer anstrengende (feks bæring/løfting eller mer bevegelse med hele kroppen en bare å gå). Hadde jeg visst det hadde jeg holdt meg mer i ro.

Legen snakket med gynekolog som sa at så lenge jeg ikke hadde noe tegn til betennelse så var det ingenting å gjøre.

Ser ikke ut til å ha noen sammenheng med aktivitet her.. kan likegjerne komme noen dråper om morgenen når jeg våkner som et annet tidspunkt på dagen :/ Men uansett, var det altså ingen problem/noe som burde sjekkes ved at du blødde sporadisk? Hadde dette enda vært nok til å kunne tas som mensen hadde jeg ikke tenkt noe videre over det tror jeg.

Hvordan går det med deg? :)

Det holder på ennå, men har vært i kontakt med lege som sa jeg bare måtte se det an litt (og heller ta kontakt igjen om det fortsetter) siden alt var i orden hos gyn en uke før det begynte.. Mest sannsynlig hormonelt pga ikke nattamming lenger, får håpe det ikke er noe "verre" [emoji5] Takk som spør! Jaggu ikke lett å forstå seg på kroppen etter fødsel alltid...

Back
Topp