blødning under svangerskap

mp86

Blir kjent med forumet
Har noen av dere opplevd blødning under graviditeten? har ikke hatt noen form for blødning for inntil ca en uke siden. Da var det bare såvidt antydning på papiret etter dobesøk. Har hørt at dette er vanlig så bekymret meg ikke så veldig mye. Fikk en liten stikker i meg da jeg i natt oppdaget at vannet i doet var farget rødt etter dobesøk. Kontaktet da fødeavdelingen etter oppfordring ifra min søster. Fikk ultralyd og alt var fint med den lille  i magen ( er forresten 24 + 2 dager på vei)

De ville ha meg undersøkt hos gynekolog i dag mårrest, de tok også livmorhalsprøve for å sende inn til nærmere undersøkelse. de fortalte mange ufarlige grunner som kunne være årsaken til blødningen. Men også at det kunne være kreft. Har opplevd blødninger utenom menstruasjon før jeg ble gravid også, leste selvfølgelig på nettet at dette kunne være et symptom på kreft.. Det som er så dumt er at legene veldig ofte ikke klarer å analysere livmorhalsprøvene når man er gravid slik at man får et reultat. Blir jo veeldig lenge å gå og vente på svar hvis jeg må vente til etter fødsel med ny prøve.

Er ikke den som går rundt og er bekymret, var igrunn ikke bekymret i det hele tatt før samboeren min fortalte meg at han var så redd for at det skulle være kreft.  Vil ikke gjøre han mere bekymret enn nødvendig med å fortelle at jeg også er bekymret. Deler heller tankene mine her. Min mamma døde da jeg bare var året så det som bekymrer meg mest er at mitt barn heller ikke skal få oppleve å ha mor. uff.. nå ser der vel ut som jeg er helt hypokonder vel og bare tenker det verste;) man kan vel kanskje ikke dø av livmorhalskreft heller da? ihvertfall...inntil i går så trodde jeg at det var HEEELT vanlig å blø under svangerskapet. Men det skal man visst IKKE gjøre fikk jeg beskjed om på sykehuset.

Flere som har opplevd blødning? og da ikke tidlig  i svangerskapet men i 2 og 3 semester? isåfall fant de ut årsak?

Hei

Uff, så trist å være så bekymret. Vi får satse og håpe på det ikke er noe så alvorlig som kreft. Ja, jeg har også hatt blødninger, i flere dager på rad, så sent som i forgie uke, er snart 25 uker nå. Helsesøster sa til meg at det var helt normalt og testet kun for uvi. En annen dag blødde jeg mer enn bare noen dråper, så jeg ringte føden, jeg fikk beskjed om at det var ikke noe de kunne gjøre om jeg blødde, og at fosteret var for lite til å reddes nå ved en evt fødsel om det var det som var i gang. Nei jeg gir meg over, over helsesystemet. DU skal vertfall være glad for at du i det hele tatt fikk komme inn og bli undersøkt da, det kunne ikke jeg drømt om engang. De sier bare at det er helt normalt til meg. ... Uffda nå ble jeg og bekymret her ! ... 

Skjønner du er bekymret og fortvilet. Jeg har opplevd blødning både i 1 og 2 trimester. Jeg fikk påvist fora liggende morkaka så sannsynligvis var den årsaken tidligere i svangerskapet. Den har imidlertid trukket seg litt opp og ligger ikke lenger foran åpningen. Men jeg har ved flere anledninger opplevd småblødninger i ettertid. Senest i helgen, og jeg er nå 26 uker. Det har alltid skjedd i forbindelse med dobesøk, og helst hvis jeg er litt treg i magen. Så forklaringen jeg har fått er slimhinneblødning. Og det er jo vanlig i svangerskapet! Det opplevde jeg også i forrige svangerskap. Tror du skal prøve å senke skuldrene og vente på svar på den celle fø en de tok fra livmorhalsen din. Den får de svar på om noen uker. Du kommer til å bli fulgt godt opp, og sjansen for at det er kreft er veldig liten. Husk at vaginalslimhinnen og cervix er ekstra blodfylt nå. Stor klem til deg!

marley88 skrev:
Hei

Uff, så trist å være så bekymret. Vi får satse og håpe på det ikke er noe så alvorlig som kreft. Ja, jeg har også hatt blødninger, i flere dager på rad, så sent som i forgie uke, er snart 25 uker nå. Helsesøster sa til meg at det var helt normalt og testet kun for uvi. En annen dag blødde jeg mer enn bare noen dråper, så jeg ringte føden, jeg fikk beskjed om at det var ikke noe de kunne gjøre om jeg blødde, og at fosteret var for lite til å reddes nå ved en evt fødsel om det var det som var i gang. Nei jeg gir meg over, over helsesystemet. DU skal vertfall være glad for at du i det hele tatt fikk komme inn og bli undersøkt da, det kunne ikke jeg drømt om engang. De sier bare at det er helt normalt til meg. ... Uffda nå ble jeg og bekymret her ! ... 

heisann=) har du hørt?? fikk du ikke engang komme inn til undersøkelse? Jeg har jo bestandig hørt at det er helt vanlig med blødning under svangerskap, så var først ikke bekymret i det hele tatt. Men leser man på nettet så står det at man skal ringe jordmor eller lege besntaidg ved blødning i svangerskap. Da jeg ringte stilte de masse forskjellige spm, om jeg hadde vondt i magen osv. Gjorde de ikke det til deg? Tror ingen av oss har noe å bekymre oss for. Men at de hadde sagt at det ikke gikk annt å redde foster hvis fødselen var igang? forsteret skal vel overleve etter uke 23? Synes du skal kreve og i det misnte bli undersøkt. det har du ihvertfall all rett til. Renger med at alt går bra med oss begge 2.=)

mamma til englegutt skrev:
Skjønner du er bekymret og fortvilet. Jeg har opplevd blødning både i 1 og 2 trimester. Jeg fikk påvist fora liggende morkaka så sannsynligvis var den årsaken tidligere i svangerskapet. Den har imidlertid trukket seg litt opp og ligger ikke lenger foran åpningen. Men jeg har ved flere anledninger opplevd småblødninger i ettertid. Senest i helgen, og jeg er nå 26 uker. Det har alltid skjedd i forbindelse med dobesøk, og helst hvis jeg er litt treg i magen. Så forklaringen jeg har fått er slimhinneblødning. Og det er jo vanlig i svangerskapet! Det opplevde jeg også i forrige svangerskap. Tror du skal prøve å senke skuldrene og vente på svar på den celle fø en de tok fra livmorhalsen din. Den får de svar på om noen uker. Du kommer til å bli fulgt godt opp, og sjansen for at det er kreft er veldig liten. Husk at vaginalslimhinnen og cervix er ekstra blodfylt nå. Stor klem til deg!

tusen takk for svar og oppmuntrende ord;) så godt at de fant ut årsaken til blødningene dine. Mine blødninger har også vært relatert til dobesøk med unntak det siste døgnet. Trodde også pleierne på sykehuset hadde samme forklaring som deg, at vaginalslimhinnen og cervix er ekstra blodfylt. Men de hadde bare masse andre forklaringer jeg ikke husker navnet på. Tror nok ikke at det er kreft og skal slutte å bekymre meg. Ja livmoren blir fulgt ekstra opp på sykehuset fremover. Får innkallelse om 4 uker. Er bare glad jeg dro til legen og ble undersøkt=)

Ser du har fått mange svar og erfaringer du kan ta med deg.

Vil bare gi deg en skikkelig klem og håper alt går bare bra!!! LYKKE TIL!!

Jeg blødde også noen dager i uke 21. Jeg var da i utlandet så fikk ikke sjekket dette, men prøvde å roe meg ned med at det ikke var så mye og at jeg ikke hadde vondt i magen. Da jeg snakket med jordmor sa hun at det var normalt å blø litt :) så satser på at det ikke er noe farlig med deg heller! 
(Jeg blødde ikke sist svangerskap)

Når det gjelder livmorhals prøve, så har jeg vert borti dette også ( sist svangerskap) og vil bare si at du ikke må bli nervøs om du får innkallelse til en prøve til etter denne 1. Det er ganske vanlig, og de pleier å dobbeltsjekke og vere nøye. Jeg ble skikkelig redd da jeg fikk brev om at de ikkje var formøyde med prøven min. Men alt viste seg å vere i skjønneste orden - ganske vanlig at de dobbelsjekker!!< Bare sånn at du vet det  greit å vere forberedt

Lykke til!!< Klem

Back
Topp