Blødning under stimulering (IVF)

Palma12

Betatt av forumet
Mitt første innlegg, men har vært leser noen måneder:)

Jeg er i gang med mitt 3. prøverørsforsøk. På grunn av en avbestilling fikk jeg begynne et par uker før planlagt, og begynte da med progynova i 5 dager før oppstart av sprøyter.

Jeg har kort protokoll og skulle egentlig begynt på menstruasjonsdag dag 2. Jeg var på UL i går, og alt så fint ut og skal etter plan ta eggløsningssprøyte søndag.
I dag har jeg fått blødning og har antydning til menssmerter. Er det noen som har vært ute for lignende?

Sykehuset har kun telefontid mellom 10 og 11 så jeg får ikke sjekket med de før på mandag og må da ta eggløsningssprøyten i mellomtiden.

Hei. Jeg har brukt progynova for å "komme inn i" riktig uke på sykehuset ved to av mine ferskforsøk ved Haugesund, en gang nesten 30 dager og den andre gangen lurer jeg på om det va ca 14 dager (er lenge siden så husker ikke helt). Jeg begynte å blø under sprøyte stimuleringen i begge de to forsøkene. Sykepleieren i Haugesund sa det var vanlig at det skjedde når man hadde brukt progynova i forkant. Blødningene hadde gitt seg til uttak begge gangene. Slimhinnen ble heller ikke nevneverdig påvirket, noe jeg synes er ganske utrolig.
Nå ble begge disse forsøkene avbrutt hos meg, pga dårlig befruktning. Men tror ikke du trenger å bekymre deg for avbrutt pga blødningen :) Det med dårlig befruktning var ett problem med alle mine forsøk, uavhengig av progynova og blødning.
Lykke til :)

Hei! Tusen takk for svar :) Jeg får håpe det stemmer for meg også. Jeg har bare gått 5 dager på progynova og forstod ved oppstart at det var et minimum for å kunne starte midt i syklus. Fortsetter uansett medisinering som normalt og får ringe sykehuset på mandag og høre.

Jeg har et avbrutt forsøk bak meg da ingen av eggene overlevde til innsett så jeg vet hvor kjedelig det er :(

Back
Topp