Blødning under fødsel

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Jeg blødde en del like etter at jeg fødte forrige gang. Mistet 1,2l blod og klarte ikke å gå pga svimmelhet den første tiden etter fødsel.

Er det noen her som har blødd mye og født på nytt? Hva gjorde de evt for å unngå dette ved neste fødsel? Jeg fikk beskjed om at jeg måtte informere om blødningen neste gang jeg skulle føde, men vet ikke mer enn dette. Tror grunnen til at jeg blødde var at morkaken brukte tid på å komme ut, men er ikke helt sikker da jeg var litt i en boble da dette skjedde. Jeg gruer meg egentlig ikke til fødsel, men kommer nok til å dra ganske kjapt til sykehuset denne gangen.
Hadde 3,5t aktiv fødsel med førstemann, og da kan det jo gjerne gå enda raskere med nummer to. Så litt bekymret for kombinasjonen rask fødsel og stor blødning. Regner jo imidlertid med at jeg får komme nokså rask inn på føden mtp forrige fødsel.

Jeg mistet ikke så mye blod under selve fødselen (450ml), men jeg må ha vært veldig blodfattig før fødselen. Holdt på å besvime når jeg ble bedt om å gå å dusje. Ble tatt en Hb som var såpass lav og fallende at jeg måtte få blodoverføring.
Vil nok tro at de ved neste fødsel for din del vil være obs på at du mistet mye blod og jobbe forebyggende mot det. Hadde ville snakket med JM om dette, for JM sitter nok på mye kunnskap på det

Jeg mistet ikke så mye blod under selve fødselen (450ml), men jeg må ha vært veldig blodfattig før fødselen. Holdt på å besvime når jeg ble bedt om å gå å dusje. Ble tatt en Hb som var såpass lav og fallende at jeg måtte få blodoverføring.
Vil nok tro at de ved neste fødsel for din del vil være obs på at du mistet mye blod og jobbe forebyggende mot det. Hadde ville snakket med JM om dette, for JM sitter nok på mye kunnskap på det

Ja, da må du ha vært blodfattig. De regnet med at jeg måtte ha blodoverføring, men slapp faktisk dette. Måtte bare bli en ekstra dag på sykehuset. Her måtte jeg først sette inn kateter, og etterhvert ha med meg to jordmødre hver gang jeg skulle på do.

Lurer veldig på hva de evt gjør forebyggende mtp blødning. Skal snakke med jordmor om dette neste gang. Vi var innom såvidt temaet da jeg var hos henne tidligere denne uken, men jeg var egentlig ikke forberedt på å snakke om fødsel ettersom det er så lenge til. Har bestilt utskrift av fødselsjournal slik at vi kan gå igjennom den sammen.

Mistet 1500 ml blod, fastsittende placenta..jeg må til anestesitilsyn i uke 32, hvor vi skal legge en plan som skal være på plass under fødsel, jeg tror da de mener smertestillende og blod skal være på plass mtp evt nødvendig blodoverføring.

Jeg blødde en del like etter at jeg fødte forrige gang. Mistet 1,2l blod og klarte ikke å gå pga svimmelhet den første tiden etter fødsel.

Er det noen her som har blødd mye og født på nytt? Hva gjorde de evt for å unngå dette ved neste fødsel? Jeg fikk beskjed om at jeg måtte informere om blødningen neste gang jeg skulle føde, men vet ikke mer enn dette. Tror grunnen til at jeg blødde var at morkaken brukte tid på å komme ut, men er ikke helt sikker da jeg var litt i en boble da dette skjedde. Jeg gruer meg egentlig ikke til fødsel, men kommer nok til å dra ganske kjapt til sykehuset denne gangen.
Hadde 3,5t aktiv fødsel med førstemann, og da kan det jo gjerne gå enda raskere med nummer to. Så litt bekymret for kombinasjonen rask fødsel og stor blødning. Regner jo imidlertid med at jeg får komme nokså rask inn på føden mtp forrige fødsel.
Jeg har ikke født for 2 gang..så kan ikke svare på det du spør om. Men jeg mistet også masse blod med nr 1. Aner ikke hvor blødningen kom fra. Men jeg spurte om dette da jeg var på OUL.. og da sa hun at jeg, eller mannen, skulle si ifra om dette med en gang vi kom på sykehuset, og eventuelt ved vaktskifter så klart. Og be dem om å sjekke epikrisen fra sist.. så KANSKJE de kunne gjøre noe for å forhindre blødning denne gangen. Men siden vi ikke har fått noen grunn til blødningen så tipper jeg det er noe som er vanskelig for dem å forberede seg på uansett :/ Så jeg bare satser på det beste og kommer til å informere

Jeg har blødningsforstyrrelse og blødde nesten 1,7 liter sist. Jeg skal få forebyggende medisiner denne gangen, vært i møte med lege på sykehuset.

Back
Topp