Blødning uke 8, engstelig

S-40662649

Første møte med forumet
I går var jeg hos fastlegen min for å få en sjekk osv. er første gang jeg er gravid. Fikk ingen svar, tok kun noen blodprøver pg fikk sånn helsekort.
I dag blør jeg, ikke vondt men syntes det er vanskelig å fårstå hva som er en liten blødning eller ikke?
Håper noen her har litt erfaring, er veldig bekymret
 
Sniker. Hadde en blødning med mørkt blod som varte ca et døgn på ca samme tid. Bestilte meg time til gynekolog og alt var fint :)
 
Hei,

Jeg skjønner at du er engstelig. Hadde samme opplevelse selv. Kom friskt rødt blod. Men fikk beskjed at om man ikke blødde ut et bind osv.
Samt at mengden blod som kom ikke økte utover dagen og neste dag. Så var det antagelig bare festeblødninger. Eller blødende slimhinner. Jeg har til.
Samtidig hvis det er mer brunt blod. Så er det gamle blodrester som kommer ut.

Har også ganske kraftig mensen, så det var visst ikke så overraskende at jeg kunne ha litt blødende slimhinner.

Krysser fingrene for deg at det bare er kroppen som tar litt tid å venne seg til situasjonen :Heartred
 
I går var jeg hos fastlegen min for å få en sjekk osv. er første gang jeg er gravid. Fikk ingen svar, tok kun noen blodprøver pg fikk sånn helsekort.
I dag blør jeg, ikke vondt men syntes det er vanskelig å fårstå hva som er en liten blødning eller ikke?
Håper noen her har litt erfaring, er veldig bekymret
Er det rødt, brunt, lyserosa? Er det kun på papiret eller drypper det i do/trusen?

Det er vanlig med små blødninger i graviditeten pga skjøre slimhinner. Men om du er bekymret og har anledning til det ville jeg bestilt time til en privat UL så du får svar raskt :Heartred
 
Back
Topp