Blødning uke 5+4

Innamor

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Himmelbarn
JuniJubel2021
Aprilspirene 2023
Jeg har bynt å blø friskt blod.
Ringte til legevakta og hun ordnet en time til meg. Da jeg kom til timen, sa legen at det ikke var noe annet enn å vente. Og at det var bra at jeg ikke hadde smerter eller murringer. Så spurte jeg om hvorfor jeg måtte komme inn til legen da. Og han svarer, det lurer jeg også på. Hun på sentralen insisterte sa han.

Derfor lurer jeg på:
Er det noen som har opplevd lignende? Og hva gjorde legen da? Jeg trodde de kanskje sjekket hcg eller noe sånt.
Jeg og forstår jo at det er lite å gjøre, men jeg hadde håpt på litt sympati og forståelse. I allefall når jeg forteller at vi måtte avbryte i uke 16 for kort tid siden. Og at jeg sier jeg er redd.

Sender deg en klem❤️ Det må være en forferdelig følelse.

Jeg og mamma var inne på temaet om blødninger i svangerskapet i dag. Da fortalte hun meg at da hun var gravid med meg, begynte hun å fossblø + at det kom en stor klump ut som hun var sikker på var babyen. Dette var i første trimester. Men alt gikk fint, og de fant aldri noen forklaring på blødningen. Så det kan gå bra❤️ Krysser fingrene for deg❤️

Da jeg var gravid med sønnen min blødde jeg i uke 7, uten smerter. Var hos legevakten og uten å undersøke meg konkluderte han med SA og sa at "vi fikk prøve igjen!" Var helt knust. 4 dager senere var vi på tul og alt var bra!❤❤

Kusina mi blødde masse uti andre trimester, og «noe» kom ut. Hun trodde hun aborterte, men da hun var til sjekk fant de et friskt og fint foster. Gutten er snart et år. Det kan gå bra- krysser alt for deg!

Helsevesenet anser ikke graviditet før x uke som noe å gjøre noe med. Dvs at kommer man på legevakta med blødninger og det er tidlig i svangerskapet så gjør de ingenting og ser ikke på det som et "problem".
Altså så lenge det kun er et embryo og ikke et foster, varierende med hvilken uke de begynner å ta hensyn, men tidligst fullgåtte 11 (fra første dag i siste mens).

Alle er selvsagt ikke som dette, men det er dessverre standarden for de fleste. Privat gynekolog vil sannsynligvis undersøke og være et bedre valg, dessverre.

Jeg blødde fra uke 9/10-14 i forrige svangerskap, uskyldig blødninger.

Fossblødde med første barn, var da 16 uker.. Alt bra med baby, var en rift i morkaken, ble sykemeldt ut svangerskapet. Blødde også litt brunt med nr 1 og 2... Det er ikke uvanlig tidlig i svangerskapet :Heartred

Sender deg en klem❤️ Det må være en forferdelig følelse.

Jeg og mamma var inne på temaet om blødninger i svangerskapet i dag. Da fortalte hun meg at da hun var gravid med meg, begynte hun å fossblø + at det kom en stor klump ut som hun var sikker på var babyen. Dette var i første trimester. Men alt gikk fint, og de fant aldri noen forklaring på blødningen. Så det kan gå bra❤️ Krysser fingrene for deg❤️
Det samme skjedde med mor når hun var gravid med min storebror. Hun ble innlagt på sykehuset noen dager og måtte ligge i ro for hun blødde så mye. Han er frisk og fin og i midten av 30 årene nå. ❤ håper det er uskyldig! Men så klart fryktelig skummelt.

Ringte til legevakta og hun ordnet en time til meg. Da jeg kom til timen, sa legen at det ikke var noe annet enn å vente. Og at det var bra at jeg ikke hadde smerter eller murringer. Så spurte jeg om hvorfor jeg måtte komme inn til legen da. Og han svarer, det lurer jeg også på. Hun på sentralen insisterte sa han.

Derfor lurer jeg på:
Er det noen som har opplevd lignende? Og hva gjorde legen da? Jeg trodde de kanskje sjekket hcg eller noe sånt.
Jeg og forstår jo at det er lite å gjøre, men jeg hadde håpt på litt sympati og forståelse. I allefall når jeg forteller at vi måtte avbryte i uke 16 for kort tid siden. Og at jeg sier jeg er redd.

jeg begynte å blø friskt blod forrige torsdag (6+4) på morningen. Gikk hele dagen å sjekket og var livredd det skulle komme mer. Hadde ikke noe vondt- kom små flekker på papiret med brunt ila timene etterpå, men da jeg kom hjem fra jobb var det ikke mer. Så kvilte jeg på sofaen om kvelden og når jeg da stod opp i 10 tiden var det ferskt blod med koagler i.. har hatt en SA tidligere og hadde lignende smerter i ryggen som da, så da slettet jeg alt av apper og var sikker på det var en SA. (Hadde vært på TUL dagen før (6+3 hvor vi fikk høre hjertet og fikk time dagen etter blødningene 6+5)

Det ble ikke mye søvn den natta og vi var helt knust. Men det kom ikke en dråpe i bindet ila natta, så hadde et lite håp da- fikk høre hjertet igjen så det var beroligende✨

Gyn vet ikke hva blødningene kom av, jeg startet på hormonbehandling for IVF forsøk og tok test som var negativ før oppstart på hormonene. 6 dager etter på «egg» kontroll fant gyn ut at vi allerede var gravide, så han lurte på om det kunne være pga hormonene at blødningene oppstod.

har klart å slappe av til nå- en blødning igjen i kveld men beholder roen da jeg ikke har smerter og satser på at det ikke kommer mer. Har heldigvis noe å sammenligne med Ringer gyn på fredag å gir beskjed og hvis det stopper opp beholder jeg min ordinære UL time på onsdag neste uker tenker jeg...

Det er mange som opplever blødninger ila svangerskap, fikk beskjed fra legen min at det er normalt- så lenge det ikke er smerter✨ Håper det hjelper deg litt❤️

Derfor lurer jeg på:
Jeg hadde også blødninger rundt den tiden, varte i noen dager, friskt blod, men det stoppet opp :) skal til legen den 5 juni, å skal spørre om han kan henvise til UL da jeg har mistet i MA før.
Men om det var legevakt så gjør de ikke så mye på denne tiden, legekontoret kan be om blodprøver for å sjekke HCG.
Jeg begynte å fossblød uke 12+0 med minste, ringte legen men han ville ikke ta meg inn. Hadde sjekket med doppler og fant hjertelyden, så han ringte til vakt gyn som tok meg inn for ul.

Med mellomte hadde jeg flere friske blødninger i uke 5-7, først friskt som gikk over til brunt. Hadde også mye murringer hver gang. Så var helt sikker på at det kom til å gå galt.
Eneste forskjellen mellom da og de to gangene før som jeg hadde sa, var at med sa tok blødningene og smertene seg kraftig opp iløpet av noen timer. Og alt av symptomer forsvant før jeg begynte å blø.
Men denne gangen var jeg fortsatt kvalm natt og dag selv om jeg blødde. Det gav meg litt håp. Og på tul i uke 7 så vi en liten bamsemums med blinkende hjerte.

Tror det er ganske vanlig å blø litt tili i graviditeten uten at det e noe galt. Krysser fingrene for at alt går fint med deg.
Du kan kontakte fastlegen imorgen og få tatt Hcg blodprøver + be om henvisning til tul pga historikken din:Heartred

Takk for alle svar.
Blødningen ble svakere og svakere utover kvelden. Nå har jeg bare litt brunlig utflod. Har lyst til å håpe, men kjenner det er litt vanskelig!
Har heldigvis time til tul 5.juni. På grunn av forrige svangerskap. Får prøve å ta det med ro til da.
Mulig jeg kontakter lege før.

Det går greit. Ikke noe mer blødning, men jeg er jo veldig spent på hvordan det går inni der. Har ikke hatt noen smerter. Jeg var på jobb i barnehagen idag. Lite barn og godt med litt distraksjon.
Det ligger jo selvsagt i bakhodet hele dagen :/

Det er sikkert bare en falsk trygghet i dette, men jeg klarte bare ikke å la det være. En uke siden blødning idag.
Tenker at den kanskje ikke hadde vist 3+ hvis det hadde gått til H.
Jeg er 6+3 idag.

Vedlegg

• 20200526_153159.jpg
    20200526_153159.jpg
    18,1 KB · Visninger: 57
Last edited:
Back
Topp