Blødning uke 5+4 , lav HCG- Er håpet over

2tætteogeibadehette

Flørter med forumet
Merker at det kroppen min bare egentlig har lyst og legge seg ned under dyna og ikke se omverden...

1,5 år har vi prøvd og fått til en liten spire. Vi skulle overerførers til prøverør avd i september.
Men så plutselig ble jeg dårlig og merket det var noe med kroppen, trøtt, sliten og litt små uggen.

Jeg tok en GV og den viste seg være positiv ! Endelig tenkte vi! 1,5 år så kommer lille spiren vi har jobbet og ventet på ! 5+4 i dag.

for 3 dager siden begynte jeg blø , og ble sendt på tidlig UL i går. ( Blør enda) Det ble tatt HCG prøver, i dag ringte sykehuset og sa verdiene var veldig lav. 105...
Ny prøve på Tirsdag.

Legen sa at siden nivået var så lavt så var det enten en påbegynt SA eller så var jeg veldig kort på vei men måtte belage meg på det siste da jeg har blødd i 3 dager..

Jeg sitter her og vet ikke helt hvor jeg skal se henne, hva jeg skal tenke eller noe :(

Er det noen som har vært i denne sitvasjonen ? er det noen som har klart og ikke hatt SA ? Når dette har hendt ?

Håper på svar.
Jeg tar gjerne i mot både positive og ikke vell så positive tilbakemeldinger .

Hilsen

Lille trille <3 Med et stort ønske <3

Jeg har dessverre bare dårlig erfaring med dette :( da jeg mistet i mai hadde jeg lave HCG verdier selv om de steg, vi så nesten ingenting på ultralyd, bare en plommesekk. Jeg fortsatte å blø helt til neste time hvor det ble konstatert påbegynnende SA. Det positive er at jeg ble gravid igjen med en gang (riktignok kjemisk) før jeg ble gravid igjen nå. Selv om det ikke er noen trøst i situasjonen du nå står opp i :( sender deg en klem :Heartred

Jeg har dessverre bare dårlig erfaring med dette :( da jeg mistet i mai hadde jeg lave HCG verdier selv om de steg, vi så nesten ingenting på ultralyd, bare en plommesekk. Jeg fortsatte å blø helt til neste time hvor det ble konstatert påbegynnende SA. Det positive er at jeg ble gravid igjen med en gang (riktignok kjemisk) før jeg ble gravid igjen nå. Selv om det ikke er noen trøst i situasjonen du nå står opp i :( sender deg en klem :Heartred

Tusen takk for et ærlig og oppriktig svar!
Jeg belager meg dessverre på at det ikkke går rette veien denne gangen. Kjempe sårt, men det er vell kroppen sin måte og si i fra at " her er det noe som ikke stemmer "

Håper bare jeg ikke må vente enda flere år <3
Klem til deg <3

Tusen takk for et ærlig og oppriktig svar!
Jeg belager meg dessverre på at det ikkke går rette veien denne gangen. Kjempe sårt, men det er vell kroppen sin måte og si i fra at " her er det noe som ikke stemmer "

Håper bare jeg ikke må vente enda flere år <3
Klem til deg <3

Det er ufattelig sårt! Uansett hvor kort eller lenge man har prøvd, så er spira så veldig ønsket, å når den ikke sitter så er det vanskelig å tenke på noe annet enn urettferdighet :( jeg håper du får gå rett inn i prøverørsprosessen. Men legen din vil garantert hjelpe deg med veien videre :Heartred håper du har gode mennesker rundt deg:Heartred

Jeg vil bare gi deg en klem. Jeg har dessverre ikke noe positivt å bidra med om HCG. Jeg har to ganger testet positivt sent. De to gangene endte med SA og MA. Så hos meg har lav HCG vært dårlig tegn. På den positive siden kan jeg nevne at mine to innsett med assistert befruktning ser ut til å gå bra begge to. Jeg vet det skjer at folk får både MA og SA med assistert også, men jeg tenker liksom at ved assitert så blir de minst levedyktige kombinasjonene av egg og sædcelle sortert bort allerede før man blir gravid med dem. Jeg tenker det sikkert går fint med assitert for dere.

Jeg vil bare gi deg en klem. Jeg har dessverre ikke noe positivt å bidra med om HCG. Jeg har to ganger testet positivt sent. De to gangene endte med SA og MA. Så hos meg har lav HCG vært dårlig tegn. På den positive siden kan jeg nevne at mine to innsett med assistert befruktning ser ut til å gå bra begge to. Jeg vet det skjer at folk får både MA og SA med assistert også, men jeg tenker liksom at ved assitert så blir de minst levedyktige kombinasjonene av egg og sædcelle sortert bort allerede før man blir gravid med dem. Jeg tenker det sikkert går fint med assitert for dere.

<3 Takk for svar, Ja jeg tenker det værste nå. Jeg vet jo selv at det lyder ikke bra, og det og gå og vente til tirsdag for nye prøver er faktisk grusomt... For og vite om HCG er enda lavere... Men jeg må bare prøve . Faktisk første gang de måler HCG på meg også. Noe jeg synes også er merkelig. Men nå er jeg litt i det paranoid hjørne og lurer nok på det meste.

Jeg bare synes merkelig at jeg ikke har noe smerter eller noen ting. Men det er vell ikke alle som har det ?
Får jeg spørre hvordan det var for deg ?

Tusen takk for klemmen <3 Den tar jeg godt i mot <3

Har det noe og si at jeg nå har sluttet og blø?

Har det noe og si at jeg nå har sluttet og blø?

Jeg har bare erfaring å vise til og da jeg mistet i MA 2017 hadde jeg små blødninger til og fra. Det stoppa innimellom, som en slags pause, i en dag eller to før det var i gang igjen. Men for all del, det kan hæ være positivt at du har slutta å blø også :Heartred

Jeg har bare erfaring å vise til og da jeg mistet i MA 2017 hadde jeg små blødninger til og fra. Det stoppa innimellom, som en slags pause, i en dag eller to før det var i gang igjen. Men for all del, det kan hæ være positivt at du har slutta å blø også :Heartred

Takk igjen ❤️ Må bare spørre ! Har ikke sakt det med noen at er/var osv ! Så bare trenger og få luftet hode ❤️

<3 Takk for svar, Ja jeg tenker det værste nå. Jeg vet jo selv at det lyder ikke bra, og det og gå og vente til tirsdag for nye prøver er faktisk grusomt... For og vite om HCG er enda lavere... Men jeg må bare prøve . Faktisk første gang de måler HCG på meg også. Noe jeg synes også er merkelig. Men nå er jeg litt i det paranoid hjørne og lurer nok på det meste.

Jeg bare synes merkelig at jeg ikke har noe smerter eller noen ting. Men det er vell ikke alle som har det ?
Får jeg spørre hvordan det var for deg ?

Tusen takk for klemmen <3 Den tar jeg godt i mot <3

Da jeg mistet i SA var det som å få mensen. Helt smertefritt. Blødde kanskje litt mer enn ved vanlig mens, men ingen vesentlig forskjell. Var 5+0 fra mens. Var aldri i tvil om at det gikk galt. Husker fremdeles at termin var 2. april. Ble ny termin 5. juni i stedet....

Ved MA spotter jeg bittelitt ved 11+2 tror jeg det var (fra mens) i en helg. Legevakt mente det ikke var noe å bekymre seg over. Ringte jordmor på mandagen, hun mente det ikke var noe å bekymre seg over. Litt uti uka dro jeg til fastlegekontoret pga en senebetennelse og fortalte at jeg var kjempebekymret. Legen der ba meg ringe fødesykehuset og be om TUL direkte. Fikk TUL ved 12+0 og der fant de en morkake som hadde vokst masse og ikke noe fosteranlegg. Estimert at mini aldri hadde kommet forbi uke 5. Derimot så de celledannelser som så kreftartet ut, så jeg fikk utskrapning. Kreft var heldigvis falsk alarm. Det var ingenting før den spottingen (og eventuelt at jeg testet negativt 13 dpo og positivt først 15 dpo), som tydet på at noe var galt. Jeg hadde masse svangerskapssymptomer. Det var også virkelig lite spotting. Var ikke en te-skje totalt slik jeg husker det. Ble gravid igjen drøyt 2 uker senere.

Jeg vil også legge til at jeg etter MA også ble gravid ca 2 uker etterpå. Å nå igjen har jeg jo blitt gravid to ganger etter SA’en i mai. Håper selvfølgelig på et positivt utfall for deg denne gangen. Men om utfallet er noe annet, så er det kanskje fint å vite at vi er flere som har blitt gravid så og si med en gang etter å ha mistet:Heartred

Jeg vil også legge til at jeg etter MA også ble gravid ca 2 uker etterpå. Å nå igjen har jeg jo blitt gravid to ganger etter SA’en i mai. Håper selvfølgelig på et positivt utfall for deg denne gangen. Men om utfallet er noe annet, så er det kanskje fint å vite at vi er flere som har blitt gravid så og si med en gang etter å ha mistet:Heartred

Jeg heier på deg jeg <3

Håper virkelig det går rette veien for deg. Har ingen erfaring med dette selv, men hører ofte om folk som blør og det likevel går bra. Lykke til på tirsdag:Heartbigredklem

HSG nede på 9 :/

satt ikke fast denne gangen heller

Back
Topp