Blødning uke 36

Agent Orange

Flørter med forumet
Natt til i går var jeg oppe på toalettet (for n'te gang), og oppdaget at jeg blødde friskt da jeg tørket meg. Jeg var da 36+5, og forøvrig førstegangsgravid. Ble veldig i tvil om jeg skulle kontakte føden, da jeg så an situasjonen en times tid og konsanterte at blødningen minsket/stoppet opp (følte meg relativt trygg, siden jeg ikke hadde noen smerter eller spesielt mye kynnere).
Kontaktet JM pr telefon i går morges, og fikk beskjed om at siden blødningen var såpass kortvarig og liten, var det ingen grunn til å foreta seg noe foreløpig.
Sånn i ettertid ser jeg at nok blødningen har vært noe større enn antatt, da jeg nå har en del blodkoagler (ikke ferskt) som kommer ut. Beklager detaljer!
Har de siste 2-3 dagene vært svært trøtt og kvalm, og min mor er nå overbevist om at fødselen er rett rundt hjørnet. Er det noen som har peiling på om dette kan være starten på noe? Noen som har vært borti lignende?
Har tenkt om det kanskje kan ha vært slimproppen som har forårsaket blødningen, men jeg har ikke hatt noe særlig utflod eller tegn til slim. Sånn ellers, så er det vel litt småmurring på gang, men det har det strengt tatt vært i lengre tid.

Kan forøvrig nevne at jeg i uke 31 var jeg innlagt en natt på føden for overvåkning på grunn av en kraftig blødning som oppstod etter at jeg hadde tatt meg et bad (regner med det var tilfeldig), og da ble det konkludert med at blødningen kom fra et bristet blodkar i livmorhals. Ble da, som sagt, innlagt for å forsikre seg om at ikke fødselen startet. Fikk reise hjem dagen etterpå, med beskjed om å ta det med ro.

På forhånd takk for svar :)

Jeg vet ikke, men jeg har fått beskjed om å ringe føden ASAP hvis jeg ser blod.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ta kontakt med føden! Det er bedre å ringe alt for mange ganger enn at noe skal hå galt.. Også kan de berolige deg i stedet for at du skal være stresset..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet ikke, men jeg har fått beskjed om å ringe føden ASAP hvis jeg ser blod.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Har også fått beskjed om å ringe føden ved blødninger

Stemmer også for å ringe, så bestemmer de om du må komme inn og sjekke eller ei :)

Takk for svar, alle sammen :)

Da jeg ble lagt inn på føden i uke 31, fikk jeg beskjed (per telefon før blødning "tok helt av") om at hvis blødning stoppet etter en kort stund, så kunne jeg bare la det bero - med mindre det utartet seg - så hadde vel dette friskt i minnet. Snakket jo også med jordmor dagen etter, som sa det samme. Skal på kontroll hos JM i morgen, så får henne til å ta en sjekk av tingenes tilstand i da.
Tenkte bare kanskje om at en blødning kunne være tegn på at fødsel var nært forestående, eller hva :) Som førstegangs føler jeg meg helt lost, aner ikke hva en skal forvente eller noe! Dessuten er vel fødsler helt individuelle, uansett, så sikkert vanskelig å gi noe svar :)

Takk igjen, snupper!

Aye! Var hos jordmor i dag, og hun sa - som dere - at jeg måtte ringe føden hvis lignende skulle skje igjen! Okeida, så er det sikkert bedre å spørre en gang for mye enn en for lite :) I rest my case.
Uansett; tror egentlig den blødning har resultert i at den berømte slimproppen har gått i deler over de siste dagene - men det betyr vel heller strengt tatt ingenting. Det får skje når det skjer :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Har alltid hørt at blod skal man ikke ta lett på.. Det må sjekkes ut.. passe seg for såpe og bakterier oppi der nå når slimproppen også er borte så du ikke får infeksjon..

Back
Topp