Blødning uke 27

CC-baby2024

Betatt av forumet
Aprilspirene 2024❤️
Hei dere,
I går hadde jeg en lett frisk blødning og fikk vite etter å ha vært på føden på lokalsykehuset at jeg har litt kort avstand mellom morkake og åpning - alt annet så fint ut.

I dag har jeg kun har lysebrun utflod, men ikke noe friskt blod.

Er det noen som har opplevd lignende? Er 26+4.

Har ikke lignende erfaring nei, bare urinvegsinfeksjon som har ført til blødning hos meg så lang, men man blir jo litt redd med en gang det er blod.
Godt å høre at du fikk sjekket det opp. Håper det går bra videre :Heartred

Hei dere,
I går hadde jeg en lett frisk blødning og fikk vite etter å ha vært på føden på lokalsykehuset at jeg har litt kort avstand mellom morkake og åpning - alt annet så fint ut.

I dag har jeg kun har lysebrun utflod, men ikke noe friskt blod.

Hei! Opplevde det samme i uke 14, frisk blødning som kom tre ganger på en dag, og fikk samme beskjed. Ble da sjekket ekstra på OUL at morkaken hadde flyttet seg lengere opp, noe den hadde gjort. Og fikk beskjed om at jeg skulle kontakte de igjen om blødning skjedde på nytt, og det har det ikke i mitt tilfelle. Hadde litt rester av blod noen dager etterpå, typ brunt utflod på papiret

De sa det var normalt at man kunne ha blødninger om morkaken lå nærme åpning, det var ikke noe farlig, men som nevnt at man skulle kontakte de igjen ved blødning

Jeg er 26+1 og opplevde det samme i dag. Rosa frisk blødning og noen bittesmå blodklumper. Ved OUL sa de at morkaken ligger rett foran magen, så det er ikke nær åpningen.

Ble en smule bekymret nå :smiley-angry017
Skjønner at det er stressende! Så de noen annen årsak? Skulle du bare se det an eller følges opp noe mer? Var det godt med liv ellers? :Heartred

Hei! Opplevde det samme i uke 14, frisk blødning som kom tre ganger på en dag, og fikk samme beskjed. Ble da sjekket ekstra på OUL at morkaken hadde flyttet seg lengere opp, noe den hadde gjort. Og fikk beskjed om at jeg skulle kontakte de igjen om blødning skjedde på nytt, og det har det ikke i mitt tilfelle. Hadde litt rester av blod noen dager etterpå, typ brunt utflod på papiret

De sa det var normalt at man kunne ha blødninger om morkaken lå nærme åpning, det var ikke noe farlig, men som nevnt at man skulle kontakte de igjen ved blødning
Så akkurat samme som meg da - skal tilbake i uke 32 og sjekke at den har flyttet seg :Heartred :)

Jeg har ikke opplevd det, men på UL uke 19 så jordmor at morkaken ligger langt ned mot åpningen (ikke over, men nær). Så, jeg får innvendig UL I uke 32 for å sjekke at den har trukket seg oppover. I tillegg ble jeg varslet om at det kan hende jeg opplever en blødning når morkaken er såpass langt ned. Bare så jeg ikke skulle bli så bekymret om det skulle skje.

Jeg fikk også beskjed på ul i uke 19 at morkaka ligger helt foran åpningen så de sa jeg skulle få ny ultralyd i uke 32. Ikke fått innkallelse enda, er 26+0 nå så tenkte jeg får ringe dem og høre. De sa også at om jeg blør mer enn en teskje så skal jeg ringe føden, men har heldigvis ikke blødd en dråpe siden siste mens. Spent på å få se om den har flyttet seg. Har bestilt privat 3D ul om 8 dager, så tenkte å spørre om han kan se om morkaka har flyttet seg da :)

Back
Topp