Blødning uke 12

BflyW

Elsker forumet
Skulle bare være happy i dag fordi jeg ENDELIG var uke 12 og faren for spontanabort avtar - vokner av at det var vått i sengen! Blod selvfølgelig!
Har ikke smerter og det ser ut som en mensen!
Ringte sykehuset og fikk beskjed om å se det ann litt å ta kontakt med fastlegen min i morgen (Men at jeg selvfølgelig bare kontakte de igjen i dag om jeg hadde behov for det, men hun syntes det hørtes udramatisk ut siden jeg ikke har smerter).

Jeg blir jo litt bekymret alikevel - har ikke hatt blødninger tidligere i savngerskapet.

Kommer uansett til å ringe legen i morgen og spørre om henvisning til ul! Gynekologen min har timer på kvelden på tirsdager og jeg vet at da er det lett å få time, så jeg kommer til å dra dit for ul på tirsdag, henvisning eller ikke.... Kryss fingrene for at jeg skal få time på tirsdag!

Jeg skal prøve å ikke bekymre meg! Jeg ville hatt smerter om det hadde gått galt - ikke sant?

Jeg hadde blødninger OG smerte i starten, å legene bekymret seg ALDRI for blødningene, kun smertene!
Konklusjonen hos meg: hadde fremdeles mensen to ganger etter at jeg ble gravid.

Klart du er bekymret, å ja du burde ta kontakt med legen...håper virkelig at du får time FORT... uansett det syns jeg du burde KREVE..stå på!!! si du S-K-A-L på undesøkelse...

Masse lykke til, det går nåkk så fint skal du se *klemme*

kathrine

Tusen takk Kathrine!

Kommer nok til å få time fort! De er flinke på legesnteret jeg bruker til å gi timer fort, i alle fall når det dreier seg om graviditet! (Fordelen med privatsenter - selvom det koster litt innimellom!)

Jeg, som ALLTID bekymrer meg, er overraskende lite bekymret dette svangerskapet! Jeg tror egentlig alt er OK nå også, men jeg har nok vært ganske psykisk forberedt på at man kan få blødninger, sånn for ikke å frike helt ut om det skulle skje. Har PCOS så jeg har brukt ca 2 år på å bli gravid - så jeg vil jo helst ikke starte all over again!!!

Uff nei det skjønner jeg GODT!

Men det er bra at du selv føler at du er i gode hender,
å blit tatt på alvår.

Kathrine

Nei. Jeg hadde bare en blødning. Det var akuratt som når mensen starter, når det kommer en foss av blod... Men etter det har det ikke vært noe.
Jeg hadde vondt i ryggen på fredag, og var da veldig bekymret, men dette gikk over i løpet av 10 min... men jeg har jo begyndt å tenke litt på dette nå!
Menssmerter har jeg jo hatt omtrent konstant siden jeg ble gravid.

Jeg har hatt to blødninger, en i uke 8 og en i uke 10, men fikk bare beskjed om å ta det med ro så lenge jeg ikke hadde smerter. Uke 11 hørte jeg hjertelyden, så alt har gått bra. Du kan sikkert slappe helt av!

Jeg fikk legetime med en gang i dag, og legen ringte sykehuset. De tar meg inn på ultralyd onsdag morgen, bare for å forsikre seg (meg) om at alt er bra.
Føler i alle fall at jeg ble tatt på alvor, det var ikke snakk om fra legens side at det ikke skulle sjekkes, og hun var ganske bestemt i telefonen til sykehuset at det skulle sjekkes innen et par dager... [:D] Da slipper jeg i alle fall å være redd! Men jeg er ganske rolig - det er som alle sier, det ville vært smerter om det hadde gått galt nå, så jeg kan nok egentlig puste ut!

Hei, BflyW
jeg hadde en blødning i uke 6 og en i uke 12, den i uke 12 var sånn som du beskriver. rent blod, men hadde litt vondt i ryggen. på a-hus ville de ikke ta meg inn før jeg fikk feber eller mer smerter... så dagen etter var jeg hos legen min, han ringte gynekologen og jeg fikk time der noen dager senere. Alt stod bra til med den lille. (har veldig sensitive slimhinner og ei morkake som ligger langt nede, begynte å blø bare legen kikka oppi der..)

takk for svar!
Skal på Ahus jeg også!

Var på ultralyd i dag og ALT VAR BRA!!!!!
Veldig lettet nå!!

[:D]

SUPERT

Nå ble jeg glad! Er veldig redd for blødninger selv, jeg titter alltid på papiret for å se hvilken farge det er. Hjelper jo ikke at man har mer utflod heller da, blir litt småhsterisk innimellom....

Ønsker deg lykke til videre. Gratulerer med i dag!

Så bra!!![:D][:D]
GRATULERER!!!!
Da må du kose deg og nyte dagene fremover [:D]

tusen takk!
Nå kan jeg nyte overstått 12 uker! [:D]

Klarte faktisk ikke helt det å bare nyte å se nurket! Nå var keg på ul for 2 uker siden og det var helt fantastisk. Men jeg tenkte på det med en gang jeg kom hjem i dag at jeg hadde vært for nervøs til liksom å se noe i dag - jeg bare var så fokusert på om alt var bra....

Dessuten var gyn på forrige ul mye flinkere - hun viste og forklarte - mens i dag var det
bare en grå skjerm (som jeg ikke så så mye på) og gyn sa ikke mye - så jeg måtte spørre om ting var som der skulle....

Ikke var det mye bevegelse i dag heller - forrige gang var det masse sprelling... men jeg så helt klart hjertet i dag, og det var godt!

Nå er det bare å vente på 6 mars - da jeg skal ha den 'egentlige' ul... det ble visst 3 istede for bare en dette....

Gratulerer med de 12 som har gått [:D] Godt å høre at alt sto bra til med den lille!

Så bra at alt var bra [:)] Nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Jeg er også en sånn dopapirtitter, som er like redd hver gang for at det skal være noe blod. [8|]

GRATULERER

kjempe fint at alt står fint til med nurket i magen. masse lykke til videre,klem[:D]

Back
Topp