Blødning uke 11

Bkno3237032

Andre møte med forumet
Jeg prøver å poste i denne gruppen og. Kanskje noen her vet.

Jeg trenger oppmuntring og trøstende ord.
Jeg er i dag gravid i uke 11+5. Så det nærmer seg virkelig 12 uker.

På fredag våknet jeg av at jeg blødde mye. Rent friskt blod. Ikke smerter. Jeg ble knust og tenkte nå var det over. Det rant i do og jeg tok bind på. Fikk heldigvis komme på kontroll på sykehuset samme formiddag. De fant ikke årsak til blødning. Men alt bra i magen. Jeg var så sikker på det ikke skulle være liv :( så det var en lettelse. Men gjennom helgen har jeg vært kjempe bekymret. Hadde ikke blødninger i går lørdag, før det plutselig kom litt friskt blod igjen på kvelden i går.
Ikke blødd friskt blod i dag, så langt. Bank i bordet. Men jeg har litt mørke brunt på papiret.

Er veldig redd og bekymret for at dette skal gå gale. De fant ikke ut hvorfor jeg blør. Og det er ikke mye jeg kan gjøre fra eller til forstod jeg.

Noen som har opplevd noe lignende og har noen solskinnshistorier?

Blødde i uke 14 i sist svangerskap uten at de fant ut av det. Ble sykemeldt grunnet manglende tilrettelegging. De mistenkte morkaka da den lå forran åpningen.
Har ei frisk og fin jente som blir 3 år denne mnd :)

Hvor ligger morkaka? Hva hadde du gjort i forkant/ dagen før blødning?

Blødde i uke 14 i sist svangerskap uten at de fant ut av det. Ble sykemeldt grunnet manglende tilrettelegging. De mistenkte morkaka da den lå forran åpningen.
Har ei frisk og fin jente som blir 3 år denne mnd :)

Hvor ligger morkaka? Hva hadde du gjort i forkant/ dagen før blødning?

Jeg våknet opp og blødde når jeg reiste meg. Skikkelig ekkelt. Ikke tegn til blod når jeg var oppe og tisset på natten.
Morkaken er foranliggende. Men tror ikke den er foran åpningen.
Legen fant hvertfall ikke noen årsak til blødningen.
Skal tilbake på torsdag. Har litt brunt nå. Håper blødning har stoppet og ikke begynner igjen. Snakk om å få angst.
Går på blodfortynnende i tillegg. Så kanskje jeg blør mer da. Men legen sa det ikke var økt blødningstendens selvom man gikk på blodfortynnende.

Jeg våknet opp og blødde når jeg reiste meg. Skikkelig ekkelt. Ikke tegn til blod når jeg var oppe og tisset på natten.
Morkaken er foranliggende. Men tror ikke den er foran åpningen.
Legen fant hvertfall ikke noen årsak til blødningen.
Skal tilbake på torsdag. Har litt brunt nå. Håper blødning har stoppet og ikke begynner igjen. Snakk om å få angst.
Går på blodfortynnende i tillegg. Så kanskje jeg blør mer da. Men legen sa det ikke var økt blødningstendens selvom man gikk på blodfortynnende.
Rart de ikke påpekte blodfortynnene :s
Blodfortynnende gir kanskje ikke økt blødningsfare men det oppleves som større mengder, selv ved små rifter o.l. (selv om de ikke fant ut hvor blodet kom fra). Venninne opplevde å blø en del i uke 9 da hun gikk på blodfortynnende, fossblødde, men alt gikk helt fint og de fant ingen grunn til hennes blødning heller.

Og om blodet nå er brunt og det ikke kommer mer friskt blod, og undersøkelsen viste at alt så bra ut så tenker jeg du kan slappe av, men sikkert ta det med ro, og ikke anstrenge deg :)

Last edited:
Rart de ikke påpekte blodfortynnene :s
Blodfortynnende gir kanskje ikke økt blødningsfare men det oppleves som større mengder, selv ved små rifter o.l. (selv om de ikke fant ut hvor blodet kom fra). Venninne opplevde å blø en del i uke 9 da hun gikk på blodfortynnende, fossblødde, men alt gikk helt fint og de fant ingen grunn til hennes blødning heller.

Og om blodet nå er brunt og det ikke kommer mer friskt blod, og undersøkelsen viste at alt så bra ut så tenker jeg du kan slappe av, men sikkert ta det med ro, og ikke anstrenge deg :)

Tusen takk for svar.

Jeg håper inderlig du har rett, at det nå holder på å gi seg.

Legen mente ikke dette hadde noe med blodfortynnende å gjøre. Men det var svangerskapsrelatert. Litt kjipt når de ikke vet hvorfor en blør.
Ja, tenkte kanskje blødningene virker større pga blodfortynnende. Skummelt altså.

Det er økt fare for blødninger ved blodfortynnende. Mulig du har svaret ditt der :)

Uff så ekkel følelse!

Sender deg en stor klem, å krysser fingrene for at alt blir bra igjen :)

Har ikke så mye å komme med annet enn at jordmoren lurte på om jeg hadde blødd mye neseblod eller om jeg blødde mye når jeg pusset tenner for tiden og sa at det var ofte mye blødning i slimhinnene under en graviditet om man hadde lett for å blø ellers. Vi snakket om dette pga min historie med mange blødende magesår og stress. Så om du i tillegg går på blodtynnende så skal det jo ikke store riftene til.. Uansett - håper alt er bra og at dette går fint [emoji5]

Tusen takk [emoji173]️[emoji173]️
Dette må bare bli bra igjen.

Legen mente ikke blodfortynnende gav økt blødningstendenser. Men jeg tenker man blør kanskje mer?

Min mann går på blodfortynnende og selvsagt blør han lettere. Blodet blir tynnere og dermed er blødningsfaren større :)

Back
Topp