Blødning uke 10+5

Blaise

Andre møte med forumet
Hei, jeg begynte plutselig å blø en god del for to dager siden, om kvelden. Tyntflytende blod som plutselig kom, uten noen indikasjoner på forhånd. Jeg var overbevist om at det var SA, men blødningen stoppet etter kanskje en time. Og det var ikke så mye som kom at jeg kan tenke meg at det faktisk var SA.... Jeg hadde vært på styrketrening 1-2 timer tidligere, så jeg lurer på om det er en sammenheng der...Per nå vet jeg ikke om det går bra med babyen, men jeg har ikke blødd noe mer etterpå (halvannet døgn siden nå). Var inne hos legen og tok hcg blodprøve og skal ta ny i morgen, så da vet jeg forhåpentligvis mer... noen andre med lignende erfaringer? ❤️

Ja jeg har også opplevd det samme. Men hcg stigning så «sent»? Mulig det ikke vil si noe. Det flater jo ofte ut på et tidspunkt. Når man er kommet så langt er det eneste en kan gjøre å ta ultralyd?

Ville nok tatt en ultralyd for å sjekke at alt er greit når du er så langt på vei❤️

Hei, jeg begynte plutselig å blø en god del for to dager siden, om kvelden. Tyntflytende blod som plutselig kom, uten noen indikasjoner på forhånd. Jeg var overbevist om at det var SA, men blødningen stoppet etter kanskje en time. Og det var ikke så mye som kom at jeg kan tenke meg at det faktisk var SA.... Jeg hadde vært på styrketrening 1-2 timer tidligere, så jeg lurer på om det er en sammenheng der...Per nå vet jeg ikke om det går bra med babyen, men jeg har ikke blødd noe mer etterpå (halvannet døgn siden nå). Var inne hos legen og tok hcg blodprøve og skal ta ny i morgen, så da vet jeg forhåpentligvis mer... noen andre med lignende erfaringer? ❤️
Jeg tok hcg i den samme uken som deg, som var fallende, veldig mye faktisk. Legen henviste meg til gynekolog, der var det en livlig liten baby. Så hcg så sent kan gi feil resultat.

Ok, det visste jeg ikke. Jeg bad legen om ultralyd men fikk beskjed om at hcg var like informativt... får se hva resultatet sier og ta det derfra.

Hcg er jo på sitt høyeste nivå mellom uke 8 og 11, så synker det jevnt frem til uke 20. Du kan allerede ha nådd hcg-toppen din for to uker siden så hcg er ikke til mye hjelp nå. Er helt hårreisende at leger ikke vet dette..

Hcg er jo på sitt høyeste nivå mellom uke 8 og 11, så synker det jevnt frem til uke 20. Du kan allerede ha nådd hcg-toppen din for to uker siden så hcg er ikke til mye hjelp nå. Er helt hårreisende at leger ikke vet dette..
Var ikke meningen å virke sint :hilarious: Bare blir så oppgitt over leger som jeg syns skal vite bedre. Potensielt så får du beskjed om at hcg synker, men så er allikevel alt ok❤️ Krysser fingrene for at dette går veien❤️☺️

Var ikke meningen å virke sint :hilarious: Bare blir så oppgitt over leger som jeg syns skal vite bedre. Potensielt så får du beskjed om at hcg synker, men så er allikevel alt ok❤️ Krysser fingrene for at dette går veien❤️☺️
Haha, jeg tok det i alle fall ikke som sinne rettet mot meg og synes fremdeles det er pussig nå som jeg har lest samme som deg. Prøvde å ta det opp med legen men de holdt fast på at vi først sjekker hcg..uten å komme med en god forklaring egentlig. Men men. Vi får se hva som skjer... var jeg helt desperat så hadde jeg nok gått til privat ul, men inntil videre avventer jeg og ser hva de kommer frem til med testresultatet.

Minner om blødningen jeg fikk onsdag kveld. Friskt, tynt blod og full panikk i heimen. Ga seg i løpet av et par timer. Hos meg var i alle fall alt helt fint, fikk komme til ul dagen etterpå. Ingen blødning etterpå.

Minner om blødningen jeg fikk onsdag kveld. Friskt, tynt blod og full panikk i heimen. Ga seg i løpet av et par timer. Hos meg var i alle fall alt helt fint, fikk komme til ul dagen etterpå. Ingen blødning etterpå.
Så bra ❤️ hvilken uke er du i? Sa de noe om hva som kunne være årsaken?

Så bra at alt er fint med mini :Heartpink

Så bra ❤️ hvilken uke er du i? Sa de noe om hva som kunne være årsaken?
Var 8+1 på onsdag når blødningen kom. Fikk ikke noe svar på hva det kunne være. Var bare hos fastlegen på ultralyd, og hun var veldig klar på at hun kun sjekket hjertefrekvens, og om denne var normal. Det var den :happy: Hun hadde ikke kompetanse til å se på noe annet, og ville derfor heller ikke uttale seg om det.

Jeg begynte å blø igjen søndagen, altså 5 dager etter første blødning. Blødde hele dagen. Det opplevdes som en nokså kraftig menstruasjon. Men ikke nok til at det kan ha vært en "komplett" sa. Så gav det seg igjen (dvs har hatt en del småblødning etter det). Legen mener det er nok påbegynt SA. På hcg måling neste dag var den noe fallende. Så det ser ikke lyst ut . Men jeg har gjentatte ganger bedt om å få komme på UL, men ikke fått lov. Det er tydeligvis et trangt nåløye her i Bergen.... så jeg går her i uvisshet, nå 8 dager etter første blødning. Ikke noe kjekt...

Jeg blødde veldig mye i uke fire, nesten som en vanlig mens, litt i uke 5, uke 6, uke 8 og uke 11. Tidlig ordinær ultralyd på tirsdag denne uka og alt stod bra til og et friskt foster som hoppet rundt, var da 12+2. Så ting kan gå bra med blødninger også ❤️

Jeg begynte å blø igjen søndagen, altså 5 dager etter første blødning. Blødde hele dagen. Det opplevdes som en nokså kraftig menstruasjon. Men ikke nok til at det kan ha vært en "komplett" sa. Så gav det seg igjen (dvs har hatt en del småblødning etter det). Legen mener det er nok påbegynt SA. På hcg måling neste dag var den noe fallende. Så det ser ikke lyst ut . Men jeg har gjentatte ganger bedt om å få komme på UL, men ikke fått lov. Det er tydeligvis et trangt nåløye her i Bergen.... så jeg går her i uvisshet, nå 8 dager etter første blødning. Ikke noe kjekt...
Off så trist å leve slik i uvisshet uten og få god hjelp :Heartred

Vil bare på det sterkeste anbefale å ringe legevakt/ambulansen om du får sterke smerter. Jeg hadde diverse blødninger av og på før jeg en kveld fikk smerter som bare ble verre og verre, helt til det ble helt forferdelig midt på natten. Det viste seg å være EXU. Når jeg kom på legevakten hadde smertene avtatt, og han konstaterte spontantabort, fikk heldigvis lov til å sitte litt lenger på venterommet bare for å se utviklingen. Da kom smertene tilbake og det ble fart i sakene, lå på operasjonsbordet 1 og en halvtime sener.

Hvordan går det med deg? ❤️ jeg skjønner virkelig ikke at du ikke kan få en ul… :( Har du mulighet til å gå privat ?

Hvordan går det med deg? ❤️ jeg skjønner virkelig ikke at du ikke kan få en ul… :( Har du mulighet til å gå privat ?
I dag fikk jeg endelig komme til UL. Vurderte fortløpende å gå privat, men regnet hele tiden med at nå måtte de vel snart være enige i at jeg "kvalifiserte" til en sjekk... I mitt hode var det 50/50 om det var en levende baby der inne eller MA. Legen min hadde vel mer eller mindre konkludert med at det måtte være MA, siden hCG verdien var gått ned på siste måling. Som ble gjort i uke 11 ca. Selv var jeg i tvil om det var et gyldig resonnement. Og der på ultralyden, var det en liten sprellende baby fremdeles :Heartpink Det de fant var en blodansamling/et hematom, litt stort tror jeg. Så slik jeg forstår det utgjør det en viss risiko, hvor mye vet jeg ikke. Det jeg er ganske i tvil om nå er hvor mye forholdsregler jeg skal ta eller ikke. Ifølge overlegen som kom inn etter hvert så skal jeg leve tilnærmet normalt, men ikke hard trening og samleie. Så ser jeg diverse steder på nett at andre har fått tydeligere anbefaling om å ta det med ro. Noen som har noen gode råd/erfaringer å komme med her?

I dag fikk jeg endelig komme til UL. Vurderte fortløpende å gå privat, men regnet hele tiden med at nå måtte de vel snart være enige i at jeg "kvalifiserte" til en sjekk... I mitt hode var det 50/50 om det var en levende baby der inne eller MA. Legen min hadde vel mer eller mindre konkludert med at det måtte være MA, siden hCG verdien var gått ned på siste måling. Som ble gjort i uke 11 ca. Selv var jeg i tvil om det var et gyldig resonnement. Og der på ultralyden, var det en liten sprellende baby fremdeles :Heartpink Det de fant var en blodansamling/et hematom, litt stort tror jeg. Så slik jeg forstår det utgjør det en viss risiko, hvor mye vet jeg ikke. Det jeg er ganske i tvil om nå er hvor mye forholdsregler jeg skal ta eller ikke. Ifølge overlegen som kom inn etter hvert så skal jeg leve tilnærmet normalt, men ikke hard trening og samleie. Så ser jeg diverse steder på nett at andre har fått tydeligere anbefaling om å ta det med ro. Noen som har noen gode råd/erfaringer å komme med her?

Så fantastisk ! :smiley-bounce016

Må du droppe samleie helt til ungen er ute ? o_O Ikkje at det er det verste da :hilarious:

Så fint at du enda har baby i magen ❤️ Jeg hadde og hematom med større blødninger tidlig i svangerskapet. Første i uke 9. Hver gang startet det med større blødninger for så å småblø i lengre tider etterpå. De har ingen svar på hva som forårsaket de, men er visst ikke uvanlig. Jeg fikk beskjed om å ta dt helt med ro så lenge jeg blødde. Lytt til kroppen og ta livet me ro en stund så går dt vel bra. Masse lykke til

Back
Topp