Blødning tidlig i svangerskapet

Bkno1188292

Blir kjent med forumet
Er ca 6+4 uker på vei å begynte å blø litt i dag [emoji15] Ringte legen å hun ba meg bare om å ta det med ro å måtte vente til i morgen... Lest at det er vanlig at man kan blø litt uten at det er noe farlig men hvor vanlig er det egentlig? Har to barn fra før å opplevde det ikke med de. Å har aldri opplevd en SA. Er og små øm nederst i magen. Så sjansene er vell store for at dette er en SA?
Eller kan dette gå bra? Eller er jeg bare veldig optimistisk nå?

Helt ærlig så går det bra med de fleste, men ikke med alle. Og det er dessverre umulig å vite. Kunne ønske jeg hadde ett fasitsvar til deg, men det finnes nok ikke.

Denne artikkelen kan kanskje berolige deg litt :)
https://www.babyverden.no/gravid/dette-bor-du-vite-om-blodninger-i-svangerskapet/

Masse masse lykke til. Håper alt går bra :)

Ja jeg så i ettertid av at jeg la ut denne at det var flere som hadde samme problemet å at du da hadde lagt ut denne til de så har lest den. Men takk for svar og omtanke [emoji173]️

Ja jeg så i ettertid av at jeg la ut denne at det var flere som hadde samme problemet å at du da hadde lagt ut denne til de så har lest den. Men takk for svar og omtanke [emoji173]️
Det gjør ikke noe om du legger ut lignende tråd eller samme spørsmål. Her inne er alle likestilte og har lov å skrive hva dem vil. Og vi som jobber her er her for å hjelpe ;)

Jeg har hatt blødning i begynnelsen av begge graviditetene mine. men det var rundt den tiden jeg skulle få mensen, denne graviditeten så trodde jeg faktisk at jeg ikke var gravid, fordi jeg ar sikker på at jeg hadde fått mensen, men var vist bare en blødning. er ikke noe bekymret for akkurat det med blødningen.(gikk helt bra sist graviditet, å tror det er samme nå) men føler meg tryggere når jeg blir over 12 uker på vei da:) er bare 6+ uker nå. men alle som jeg kjenner personlig som har hatt blødning, har det gått bra med:) det skjedde også da svigermor var gavid med mann min, så bare slapp av og ta det helt rolig. det er en god sjangse for at det går bra :)

Jeg har hatt blødning i begynnelsen av begge graviditetene mine. men det var rundt den tiden jeg skulle få mensen, denne graviditeten så trodde jeg faktisk at jeg ikke var gravid, fordi jeg ar sikker på at jeg hadde fått mensen, men var vist bare en blødning. er ikke noe bekymret for akkurat det med blødningen.(gikk helt bra sist graviditet, å tror det er samme nå) men føler meg tryggere når jeg blir over 12 uker på vei da:) er bare 6+ uker nå. men alle som jeg kjenner personlig som har hatt blødning, har det gått bra med:) det skjedde også da svigermor var gavid med mann min, så bare slapp av og ta det helt rolig. det er en god sjangse for at det går bra :)

Hvordan har dine blødninger vært i tidligere svangerskap? Begynte det bare brått med friskt blod som gikk over til brunt/gammelt, også helt stopp? Eller var det anderledes? Veldig godt å lese om alle det går bra med[emoji173]️ Er så vanskelig og tenke positivt når man har opplevd det.

Hadde mensen smerter og begyne å blø. men ikke friskt blod. når jeg har mensen så får jeg sjelden noe friskt blod da heller. jeg blør såppass lite til vanlig mens, at det når ikke komme ut før det er blitt brunt.

Er ca 6+4 uker på vei å begynte å blø litt i dag [emoji15] Ringte legen å hun ba meg bare om å ta det med ro å måtte vente til i morgen... Lest at det er vanlig at man kan blø litt uten at det er noe farlig men hvor vanlig er det egentlig? Har to barn fra før å opplevde det ikke med de. Å har aldri opplevd en SA. Er og små øm nederst i magen. Så sjansene er vell store for at dette er en SA?
Eller kan dette gå bra? Eller er jeg bare veldig optimistisk nå?

Hei, hvordan har det gått med deg?:Heartred Kan jeg spørre hvordan blødning du hadde? Friskt rødt blod eller brun utflod, mye eller lite?

Jeg er selv 6+4 I dag og så nå at jeg har spottet litt. Hos meg er det bittelitt brun utflod i truseinnlegget og ingenting på papiret. Håper at det er helt uskyldig, men fy hvor engstelig man blir!:sorry:

Tok HCG blodprøve på tirsd og på torsd å den hadde heldigvis økt fra ca 10 000 på tirsd til 16 000 på torsd så det tydet tydelig på at jeg ennå er gravid!!! [emoji4][emoji4] Så lettet!

Hei, hvordan har det gått med deg?:Heartred Kan jeg spørre hvordan blødning du hadde? Friskt rødt blod eller brun utflod, mye eller lite?

Jeg er selv 6+4 I dag og så nå at jeg har spottet litt. Hos meg er det bittelitt brun utflod i truseinnlegget og ingenting på papiret. Håper at det er helt uskyldig, men fy hvor engstelig man blir!:sorry:

Hei :) Her har det gått bra heldigvis! [emoji4]
Først kom det som friskt blod med litt klumper [emoji53] Men bare ett par ganger når jeg gikk på do. Men så gikk det fort over til brun utflod. Men igjen bare ved do besøk. Å nå er det bare litt brunt på papir innimellom. Men kjenner at jeg ikke er like bekymret for det siden verdien på HCG gikk såpass mye opp på to dager.
Ja jeg har to barn fra før av å kan ikke huske at jeg blødde noe med de så ja jeg kjenner følelsen av å bli engstelig!
Hadde jeg vært deg så ville jeg nok kontaktet fastlegen å få ett par målinger på HCG for å sjekke om den øker eller synker.
Selv om jeg har lest både her og andre plasser at det er normalt med litt blødning i svangerskapet og at det for det meste går bra [emoji4]
Men som legen min sa, ta det med ro å prøv å ikke stress nå i helgen [emoji4]

Hei :) Her har det gått bra heldigvis! [emoji4]
Først kom det som friskt blod med litt klumper [emoji53] Men bare ett par ganger når jeg gikk på do. Men så gikk det fort over til brun utflod. Men igjen bare ved do besøk. Å nå er det bare litt brunt på papir innimellom. Men kjenner at jeg ikke er like bekymret for det siden verdien på HCG gikk såpass mye opp på to dager.
Ja jeg har to barn fra før av å kan ikke huske at jeg blødde noe med de så ja jeg kjenner følelsen av å bli engstelig!
Hadde jeg vært deg så ville jeg nok kontaktet fastlegen å få ett par målinger på HCG for å sjekke om den øker eller synker.
Selv om jeg har lest både her og andre plasser at det er normalt med litt blødning i svangerskapet og at det for det meste går bra [emoji4]
Men som legen min sa, ta det med ro å prøv å ikke stress nå i helgen [emoji4]

Så godt å høre at det går bra med deg!:happy::Heartred
Håper jeg er like heldig og at det bare er uskyldig her og. Får nok svar på TUL på mandag.

Nå fikk jeg en kjapp blødning igjen her. akkurat samme som jeg hadde forje søndag..... Merkelig greier altså! Kom like brått som den ble borte. Kan jo muligens være ett blodkar eller en rift? Går jo på Crinone og blodfortynnende. Blir jo litt ekstra følsom da har jeg hørt. Ingen smerter hvertfall. Håper alt er bra med lille[emoji173]️

Jeg blødde noen ganger før uke 10, etter denne uken blødde jeg ikke mer. Slimhinnene er sjøre og kan lett blø, for min del tror jeg muligens jeg hadde en foranliggende morkake slik at det var grunnen for blødningene, men nå har den vokst lenger opp:)

Back
Topp