Blødning tidlig i svangerskapet??

siljecathrin

Flørter med forumet
Er det vanlig med litt blødning tidlig i svangerskapet? Er 5 uker på vei..
Fant nettopp ut at jeg hadde litt småblødning, eller det kalles vel spotting??
Har ikke noe spesielle magesmerter heller....
Tankene gikk med en gang over på SA...

Noen andre som har opplevd småblødninger?

siljecathrin skrev:
Er det vanlig med litt blødning tidlig i svangerskapet? Er 5 uker på vei..
Fant nettopp ut at jeg hadde litt småblødning, eller det kalles vel spotting??
Har ikke noe spesielle magesmerter heller....
Tankene gikk med en gang over på SA...

Noen andre som har opplevd småblødninger?

Ja småblødninger er normalt tidlig i svangerskapet.
Jeg har vært mye redd selv nå for jeg har blødd ganske mye nå i over 1,5 uke, omtrent siden jeg testet positivt og er visst fortsatt gravid, fremdeles bekymret da, men har tatt hcg prøver.
fortsetter det eller øker på kan du ja ta en tur til legen, men har som sagt forstått at det er veldig vanlig med småblødninger. 

Tusen takk for svar :-) 
Er gravid for første gang, så alt er nytt og skummelt! Prøver å lese meg til litt informasjon på nettet også..men har funnet ut at av og til så blir man bare mer forvirret! 

huff ja og man blir ofte mer redd av å google hvertfall for der står det så mye skummelt at...

Jaa, man finner mye rart når man googler, det skal være sikkert og visst! 

Småblødninger er vanlig, fordi slimhinnene blir mer blodfylt, dette for at det skal komme nok næring til den lille. Om du får ubehag, som gradvis øker på og blir vondere og vondere, er faren stor for at det er en spontanabort. En ma(missed abortion) gav i mitt tilfelle NULL blødning og NULL smerte. Men når jeg ser tilbake på det, forsvant alle gravidsymptomene mine i uke 10, og jeg var veeeldig dårlig frem til da. Magen vokste heller ikke i mitt tilfelle. Ditt tilfelle høres veldig ut som en uskyldig småblødning:)

Jaa, får berolige meg med at det bare er en uskyldig småblødning. Leste at småblødninger kunne komme etter samleie også.
Så håper på at det bare er en uskyldig blødning og at alt er bra med lillenurket! :-)

Den uken jeg skulle ha hatt mensen, hadde jeg 3 dager der jeg ved ett dobesøk pr dag, hadde litt rosa papir etter dobesøk. Såkalt spotting. Helt ufarlig, og sitter her fortsatt gravid ;-)

I mitt forrige svangerskap hadde jeg en blødning i uke 7, men alt var bra. De regnet med at det var en festeblødning :) Og med tanke på hva de andre skriver så er det visst mer vanlig enn man tror.

Tusen takk for svar alle sammen :-) 
Så nå kan jeg forholde meg sånn noenlunde rolig!

Back
Topp