Blødning tidlig i sv.skapet..

youngatheart

Flørter med forumet
Hei dere,
jeg er 4 uker og 4 dager på vei, fant ut at jeg var gravid i går og har tidligere hatt en SA og en ex. u. (grav. utenfor livmor).

I går satt jeg på do (og gjorde nr to...(sorry..) og da presser man som regel litt) Så kom det et par dråper lyserødt/rosa blod og når jeg tørka, var det bare litt brunt... Jeg måtte selvsagt inn med fingeren å sjekke dette og det eneste jeg fant var bare størknet blod.

Dette har jeg ikke hatt noe av i dag... Jeg er selvsagt super-oppmerksom på alt, pga min historikk. Noen som opplevd det samme, med litt blødning??
Jeg har ingen smerter og føler meg så bra som overhodet mulig. (Bortsett fra at jeg tisser masse og er utrolig boblete i magen.)

Det er noen som har litt blødning først i svangerskapet men hvis du er bekymret så ta kontakt med legen din hvis det fortsetter.Husker da jeg var på ul i uke 9 spurte legen om jeg hadde hatt noen små blødninger.
Lykke til

Jeg var VELDIG plaget med små blødninger i begynnelsen. Hvis det er så små mengder som det du beskriver og du ikke har noen smerter er det nok helt ufarlig. Men om du føler deg bedre etter å ha pratet med en lege burde du ta kontakt, ikke noe morrsomt å bekymre seg for slikt!

Tusen takk for svar alle :)
Jeg var hos lege i går ettermiddag og de trodde alt var ok, men kan ikke si noe sikkert før på UL i uke 7 el. 8. (det er først da de kan se hvor graviditeten sitter).

Jeg og samboern er selvsagt veldig glade, men vi er forsiktige med å planlegge for mye. Jeg prøver å glede meg over graviditeten, men samtidig redd for at det skal være noe galt.
Men i utgangspunktet er magefølelsen god, siden jeg ikke har smerter i det hele tatt og har ikke hatt blødninger i dag.

Hadde litt farget og tynn utflod. Hvor vanlig er det egentlig?

Hei der! Jeg forstår deg veldig godt i bekymringen din for jeg opplevde nesten det samme. Jeg fikk også små spottinger i ny og ne, ble rosa på papiret når jeg tørka meg osv, og faktisk etter å ha gjort nr to som du beskriver. Dette gjorde meg veldig nervøs, og fikk komme til UL hos legen min uka etter.
Da var jeg 5 uker på vei ca, og han kunne tydelig se hvor det befrukta egget hadde slått seg til ro her inne, og det var midt i livmoren. Så du trenger ikke å vente så lenge som til uke 7 eller 8 altså, det skal de kunne se før den tid. Og de kan også se om du har hatt blødninger i nærheten av lille eller om det kun er livmorhalsen som er litt sensitiv og lett blødelig, som det er i mitt tilfelle [;)] Så jeg tror nok du kan ta livet med ro og glede deg over graviditeten nå! [:D] Dette kommer nok til å gå helt fint! Stor klem

ORIGINAL: tweety78

Hei der! Jeg forstår deg veldig godt i bekymringen din for jeg opplevde nesten det samme. Jeg fikk også små spottinger i ny og ne, ble rosa på papiret når jeg tørka meg osv, og faktisk etter å ha gjort nr to som du beskriver. Dette gjorde meg veldig nervøs, og fikk komme til UL hos legen min uka etter.
Da var jeg 5 uker på vei ca, og han kunne tydelig se hvor det befrukta egget hadde slått seg til ro her inne, og det var midt i livmoren. Så du trenger ikke å vente så lenge som til uke 7 eller 8 altså, det skal de kunne se før den tid. Og de kan også se om du har hatt blødninger i nærheten av lille eller om det kun er livmorhalsen som er litt sensitiv og lett blødelig, som det er i mitt tilfelle [;)] Så jeg tror nok du kan ta livet med ro og glede deg over graviditeten nå! [:D] Dette kommer nok til å gå helt fint! Stor klem

Hei, takk for svar!
Det er jo helt utrolig hvis jeg kan gjøre det i uke 5, da slipper jeg vente særlig lenge og kan begynne å kose meg med graviditeten...Tør liksom ikke planlegge eller drømme helt enda..:)

jeg blør og.. 5 dager for en måned siden..å så på an igjen nå, siden forje søndag... grr.. d bobler nedi bekkenet på meg og.. Skal på UL på mandag. Er spent hva som skjer.[8|]

Jeg har hatt to slike småblødninger, en i uke 6 og en i uke 10. Hver fjerde kvinne blør i første trimester uten at det er noe galt. Hvis blødningene vedvarer, blir kraftigere og medfører smerte bør du oppsøke lege.

hadde å blødninge tili i svangerskapet. å fikk ul før å skjekke sia æ fra før har en SA å en EXU fra før, å nu sett æ me ei lita frøken på 3uke[:D]

ja, det er rart det der... kan gå både bra å ille..
jeg blør litt av å til, rødt, så brunt, rødt, så brunt.. hele tiden... sykt.. forsår det ikke..

Takk for alle svarene!
Jeg har ikke blødd noe mer enn den ene gangen på fredag. På mandag skal jeg til fastlegen min og da håper jeg at jeg kan få UL så snart det er mulig å se spiren :)

Back
Topp