Blødning - sprengt blodkar?

Marsjenta87

Andre møte med forumet
I går kveld på do oppdaget jeg en del friskt blod i trusa og på papiret. Har hatt en del murringer i magen i helga, og spesielt i går kveld rundt tiden jeg oppdaget blodet. Så for meg en natt med blødninger og smerter, men har blødd lite i natt og enda mindre og mer brunlig i dag. Ingen smerter utover den vanlige lette murringen jeg ofte har. Kan dette ha vært et sprengt blodkar eller lignende ved at livmor vokser? Eller er det noen med andre erfaringer? Man blir jo litt bekymret for at det er starten på en SA.

Er i dag 11+4.

Jeg hadde en frisk blødning akkurat rundt samme tid! Det sluttet å blø ganske raskt og ble ikke ledsaget av noe spesiell smerte. Jeg slo meg litt til ro med at det enten var ett blodkar som sprakk eller at det var en sånn blødning som kan komme når morkaken overtar. Er nå 12+2 og skal på ultralyd i kveld. Kan si fra hvordan det går. Jeg tenker at dersom det bare er mindre mengder friskt blod og at man ikke har mye smerter så er sjansene store for at alt er ok. :Heartred

Jeg sitter her i akkurat samme situasjon. Hadde nettopp en frisk brå blødning. Ingen smerter, og det kan se ut som det bare var et «gush» med blod og ikke noe særlig mer. Var på TUL forrige uke ved 9+1, og da var alt i orden. Fikk imidlertid beskjed om at morkaken ligger langt nede og litt over livmorhalsen, og dette har jeg skjønt kan gi blødninger. Håper det kun er det, og ikke noe galt med lille i magen!

Jeg dro på tul og de sa det samme som deg, Frk Dott. Blødningen skyldtes at morkaken lå langt ned, og det var ingen fare

Jeg hadde en frisk blødning akkurat rundt samme tid! Det sluttet å blø ganske raskt og ble ikke ledsaget av noe spesiell smerte. Jeg slo meg litt til ro med at det enten var ett blodkar som sprakk eller at det var en sånn blødning som kan komme når morkaken overtar. Er nå 12+2 og skal på ultralyd i kveld. Kan si fra hvordan det går. Jeg tenker at dersom det bare er mindre mengder friskt blod og at man ikke har mye smerter så er sjansene store for at alt er ok. :Heartred

Alt ok på ultralyd så min blødning var uskyldig! Håper det samme gjelder deg :Heartred

Kan oppdatere her etter en UL etter blødningen i går. Hos meg er det kun morkaken som ligger så lavt at den lett blør. Ingenting å stresse med, og jeg må regne med flere blødninger. Sålenge de stopper opp og ikke gjør vondt var det greit!

Jeg hadde en blødning i uke 5, og en i uke 6. Dette var bare et sprengt blodkar! Hadde brunlig utflod til uke 7-8. Så en spreng levende sak på ultralyd i forrige uke (9+1) :)

Jeg hadde en bitteliten blødning sent i går kveld (11+0 i dag), men kun på papiret. Egentlig bare blodspor, men rødt. Ingenting etter dette. Skal på TUL i morgen og er veldig spent. Gruer meg egentlig litt.

Tipper det går veldig bra, FruO93! Alle vi andre over her med lignende blødninger har jo fått beskjed om at alt er i orden ☺️ Krysser fingre for deg

Jeg hadde en bitteliten blødning sent i går kveld (11+0 i dag), men kun på papiret. Egentlig bare blodspor, men rødt. Ingenting etter dette. Skal på TUL i morgen og er veldig spent. Gruer meg egentlig litt.
En slik blødning ville jeg tatt helt med ro:happy: Jeg har hatt mange sånne små mellom mine tre større blødninger. Og du er jo også i en periode hvor livmor vokser og strekker og drar i ting der så man kan sprenge et par blodkar. Som gynekologen min sa, reager om du får det sammen med smerter, hvis ikke er det ikke noe å være redd!

En slik blødning ville jeg tatt helt med ro:happy: Jeg har hatt mange sånne små mellom mine tre større blødninger. Og du er jo også i en periode hvor livmor vokser og strekker og drar i ting der så man kan sprenge et par blodkar. Som gynekologen min sa, reager om du får det sammen med smerter, hvis ikke er det ikke noe å være redd!
Takk for beroligende svar. Jeg får jo uansett ikke gjort noe med det, annet enn å vente på svar i morgen!

Back
Topp