Blødning/spotting, kan det likevel gå bra?

Eng

Forelsket i forumet
Utmarsj 2024
✨Juniverse 2026✨
Nokon som har opplevd lett spotting (lys rosa/litt brunt slim) og det har likevel gått bra? Har berre negativ erfaring med blødning tidligere. Er i veke 6+3. Skal be om hcg-test hos legen på måndag. Typisk at eg har to vakter på jobb denne helgen, livredd for at blødningene skal øke på når eg er på jobb.

Kollegaen min hadde en ganske stor blødning og det gikk bra. Mange av vennene mine har hatt det. Masse som er skjørt nå, så det er vanlig. Har du smerter?

Bare litt stikninger her og der, litt øm l nederste del av magen og er oppblåst. Dei andre gangane har eg hatt meir smerter og blødningene har tatt seg opp raskt. No hadde eg litt rosa slim på tysdag og litt på torsdag, fekk bare litt angst når det var mørkere på farge i dag.Litt som gammelt blod, ikkje friskt blod. Men det er bare litt på papiret.

Jeg hadde det forrige svangerskap, blødde ganske mye et par ganger også (som en lett mens), det gikk bra! Så lenge du ikke får smerter eller en veldig kraftig blødning går det nok bra :Heartpink

Bare litt stikninger her og der, litt øm l nederste del av magen og er oppblåst. Dei andre gangane har eg hatt meir smerter og blødningene har tatt seg opp raskt. No hadde eg litt rosa slim på tysdag og litt på torsdag, fekk bare litt angst når det var mørkere på farge i dag.Litt som gammelt blod, ikkje friskt blod. Men det er bare litt på papiret.
Det sies at når det kommer mørkt blod er det bedre enn friskt. Det betyr at blødningen har stoppet og at det kommer gammelt blod ut. Har du blødd noe mer friskt blod? Krysser alt jeg har for at det ikke tar seg opp :)

Jeg har hatt blødninger i alle mine svangerskap og det har gått bra :Heartred Krysser fingrene for deg.

Det sies at når det kommer mørkt blod er det bedre enn friskt. Det betyr at blødningen har stoppet og at det kommer gammelt blod ut. Har du blødd noe mer friskt blod? Krysser alt jeg har for at det ikke tar seg opp :)
No kom det litt meir lysere og friskt blod, som svak mensblødning, men fortsatt små mengder. Er litt uggen, murringer i livmor og lite matlyst.

Skal på seinvakt i dag (jobber i helsevesenet) og prøver å gjennomføre denne vakta. Blir heilt krise om eg melder avbud på så kort varsel (første vakt etter å ha vore sjukemeldt ei stund). Får heller gå heim om blødninga tek seg veldig opp. Angrer veldig på at berre er 50% sjukemeldt og ikkje fortsatte med 100%. Skal eg vere vekke i dag og i morga må eg på legevakt å få sjukemelding.

Last edited:
Jeg har hatt blødninger i alle mine svangerskap og det har gått bra :Heartred Krysser fingrene for deg.
Hadde èin stor blødning rundt forventa mens med eit av barna, ellershar blødning i mine svangerskap utelukkande vore teikn på SA. Men har framleis eit håp. Skal be om hcg-måling på måndag.

Jeg blødde ganske mye i første trimester :Heartred Ikke store mengder, men mange ganger. Er nå 40+1 og alt er bra. Krysser fingrene for deg!

Jeg blødde ganske mye i første trimester :Heartred Ikke store mengder, men mange ganger. Er nå 40+1 og alt er bra. Krysser fingrene for deg!
Godt å høyre❤️ Fekk du offentlig ul eller privat for å sjekke om alt var bra med fosteret?

Håper det går rette vegen her også, kjem svært lite blod på papiret. Eg er uggen i magen, men sliter litt med forstoppelse også, så håper det som er årsaken. Har ringt jobb og sagt eg ikkje kjem. Klarer ikkje å vere tilstades mentalt rett og slett når eg går og bekymrer meg.

Godt å høyre❤️ Fekk du offentlig ul eller privat for å sjekke om alt var bra med fosteret?

Håper det går rette vegen her også, kjem svært lite blod på papiret. Eg er uggen i magen, men sliter litt med forstoppelse også, så håper det som er årsaken. Har ringt jobb og sagt eg ikkje kjem. Klarer ikkje å vere tilstades mentalt rett og slett når eg går og bekymrer meg.
Jeg fikk en dekt UL 5+6 pga tidligere exu, men blødningen fortsatte etter dette. Var derfor på 2 private i tillegg før den i uke 12, nettopp fordi jeg aldri fikk ro pga nye blødninger. Betalte selv! Kunne fått en sjekk på legevakten, men ettersom de ikke hadde UL så ville det kun vært av mine egne verdier og en samtale egentlig… så følte ikke det hjalp. Alt var bra med fosteret <3

Eg blødde meir utover dagen laurdag og fekk vondt i magen. Fortsatt blødning på søndag, så er nok èin spontanabort dessverre. Har ikkje kome ut èin fostersekk denne gangen, kun noko som kunne likne ei morkake i går. Og etter det avtok blødningen litt. Føler meg litt betre i dag og no er smertene borte og blødninga er meir sparsom, så alt er nok ute. Skal til legen i morga og ber då om hcg-test, men er rimelig sikker på at eg ikkje er gravid lenger.

Eg blødde meir utover dagen laurdag og fekk vondt i magen. Fortsatt blødning på søndag, så er nok èin spontanabort dessverre. Har ikkje kome ut èin fostersekk denne gangen, kun noko som kunne likne ei morkake i går. Og etter det avtok blødningen litt. Føler meg litt betre i dag og no er smertene borte og blødninga er meir sparsom, så alt er nok ute. Skal til legen i morga og ber då om hcg-test, men er rimelig sikker på at eg ikkje er gravid lenger.
Ååå kjære du. Sender deg all verdens med klemmer. :Heartbigred

• Omsorg
Reactions: Eng
Sender stor klem :Heartred

• Omsorg
Reactions: Eng
Back
Topp