Blødning - SA?

Spikersnuppa

Forelsket i forumet
Jeg er usikker på hvor jeg skal legge denne tråden, men kjenner meg tryggest på dere her inne på assistert befruktning, så jeg legger den her.

Jeg er 5+3 i dag, i går på jobb fikk jeg plutselig en ganske stor blødning med mye friskt rødt blod. Blødningen var kort, varte i kanskje 10 min uten smerter. Livmorhalsen var bare litt åpen, og var lukket og bakovervennt samme morgen når jeg satt inn cyclogesten. Blødde så jeg blødde gjennom truseinnlegg og trusa, men hadde ingen smerter. Ingen blødning etter, godt lukket livnorhals.

Blødningen startet eksakt samme dag som første tegn på min forrige spontanabort for litt over et år siden så jeg antok det var starten på en ny spontanabort. Gikk til legen og fikk målt hcg, får svar på mandag og skal ta ny måling da.

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med tråden. Ingen kan jo si noe sikkert så tidlig. Vet at blødninger er normalt, men da snakkes det skjelden om så blødning stor som det denne var. Igrunn driver vel jeg bare meg selv til vannvidd, og trenger å høre litt tanker fra andre.

Lurer på om jeg skal forsøke å få ultralyd i morgen men da er jeg bare 5+5 og får nok bare sett en tom fostersekk uansett, og det sier meg jo ingenting. Kanskje vil ul på fredag, 6+2, si noe men etter det er det langhelg og ikke noe nytt å kunne teste før etter 17 mai. Aner ikke hvordan jeg skal få tiden til å gå. Er sykemeldt en uke fordi min jobb, med pasienter, er dårlig kombo med evnt ny spontanblødning.

Større blødninger kan være helt uskyldig! Jeg fossblødde (gjennom flere bind) da jeg var 5+6 og var sikker på sa.
De fant ingenting på ul heller. Men jeg hadde ikke smerter, og blødningen stoppet etter en time. Hcg steg fortsatt, tok ny ul noen dager senere og fikk se bankende hjerte!

Blødde mer eller mindre fram til uke 12. Noen ganger mye. Er i uke 29 nå, og alt ser ut til å gå bra!

Ønsker deg masse lykke til! ❤️

Tusen takk for svar. Godt å høre at andre har opplevd det samme, men at det da har gått bra. Får smøre meg med tålmodighet og håpe at ul på fredag kan gi meg noe mer svar, for helt til onsdag uken etter blir for lenge kjenner jeg.

Jeg hadde store blødninger fra 5+6 og over flere dager. Hadde flere UL i perioden, som viste to bankende hjerter.

Fremdeles gravid, 16+6 idag.

Tusen takk for svar. Godt å høre at andre har opplevd det samme, men at det da har gått bra. Får smøre meg med tålmodighet og håpe at ul på fredag kan gi meg noe mer svar, for helt til onsdag uken etter blir for lenge kjenner jeg.
Hvordan går det med deg ??

Jeg hadde store blødninger fra 5+6 og over flere dager. Hadde flere UL i perioden, som viste to bankende hjerter.

Fremdeles gravid, 16+6 idag.
Godt å høre. Innbiller meg liksom at blødninger i svangerskapet ofte er små.
Hvordan går det med deg ??
Det går bedre nå. Fikk målt hcg på 13000 5+2 og 23000 5+5 og sier meg fornøyd med den stigningen, kan jo ikke forvente dobling med så høye verdier. Skal på ul på fredag 6+2 og håper å få se hjerte da, selv om jeg vet det er god sannsynlighet for å ikke få sett også...

Tenker liksom at når vi har slitt så mye for å komme hit skulle man liksom fått lov til å vært sikkret at det ikke blei SA når man først blir gravid...

Krysser fingrene for deg :) Vi så blinkende hjerter 6+1.

Hurra for bankende hjerte!

Det er en herlig følelse det! :smiley-bounce012:happy093

Yeeyyyyyyy ! :smiley-bounce022Ufff må være deilig å senke skuldrene nå rett før helgen !

Tok selv en blodprøve på torsdag som så bra ut. Må bare smøre meg med tålmodighet til ultralyd. :happy8 lettere sagt enn gjort !!!

Da har jeg småblødd litt igjen i går og i dag. Er jo ikke mange dagene siden ultralyden var fin, så jeg forsøker å ikke bekymre meg. Leser at det er vanlig at blokar ryker og at det gir små blødninger.

Har ikke fortalt det til noen denne gangen. Mannen har bursdag i dag og med 17. mai i morgen vil jeg ikke benymre ham. Mest sannsynlig er det jo ikke noe, men en tidligere spontanabort (og det å ha forsøkt så lenge) setter jo sine spor... Ikke så lett å gå rundt bekymra uten å dele det med noen, selv om jeg har valgt det selv. Skal på ul på torsdag, som er den som klinikken skal ha resultatene fra så jeg får jo en ny bekreftelse snart.

Måtte bare ha et lite hjertesukk

Da har jeg småblødd litt igjen i går og i dag. Er jo ikke mange dagene siden ultralyden var fin, så jeg forsøker å ikke bekymre meg. Leser at det er vanlig at blokar ryker og at det gir små blødninger.

Har ikke fortalt det til noen denne gangen. Mannen har bursdag i dag og med 17. mai i morgen vil jeg ikke benymre ham. Mest sannsynlig er det jo ikke noe, men en tidligere spontanabort (og det å ha forsøkt så lenge) setter jo sine spor... Ikke så lett å gå rundt bekymra uten å dele det med noen, selv om jeg har valgt det selv. Skal på ul på torsdag, som er den som klinikken skal ha resultatene fra så jeg får jo en ny bekreftelse snart.

Måtte bare ha et lite hjertesukk

Føler med deg . Hadde selv en liten blødning igjen i helgen. Skal selv på ultralyd imorgen. :(

6+3, vi så hjertet banke :smiley-bounce022 hvordan går det med deg

Så kjekkt!!! Fikk du noe svar på hvor blødningen kom fra?

Jeg skal til ultralyd nå på slutten av dagen, og har positiv innstilling!

Hadde en blodansamling ved foster sekken slik som med sist svangerskap. hun sa det kunne skyldes blodansamligen eller at det andre embryoet ikke fikk festet seg ordentlig ( satte inn 2 embryo).Som regel ufarlig med små blødninger med tanke på medisinene vi går på også. Tenk positivt hadde det vært en SA hadde du blødd masse + hatt smerter ! Stor klem og lykke til :)

Fikk sett et sterkt hjerte banke jeg også. Er bare en liten uke mellom oss to;) men fikk ingen svar på hva blødningene kom av (annet enn at vi har mye hormoner i kroppen som kan klusse ting litt til) og fikk bare satt inn ett egg. Forsøker igjen å roe meg ned, men tiden frem til 12 uker går sakte.

Har de siste ukene tenkt mye på den enorme styrken de må ha de som klarer seg gjennom flere aborter før de lykkes!!! Jeg har hatt en, og holder på å bli kokko dette svangerskapet. All ære til dem som står gjennom dette flere ganger i veien til drømmen om et barn...

Jeg hadde småblødninger fra og til i flere uker etter jeg hadde en større blødning.
Så det trenger ikke bety at det skal gå galt jenter.

Men vet hvor utrolig slitsomt og nervepirrende det er.

Back
Topp