Blødning og veldig bekymret

er et sted som har privat ul i trondheim som åpner kl 17, vurderer å ringe og høre hva de har å si. klarer ikke gå sånn i to uker. Han ba meg leve normalt og ikke tenke på det, skikkelig vanskelig

Marian87 skrev:
men det er sant som hun sier, så lenge du bare blør litt og du ikke har menssmerter er det stor sannsynlighet for at alt er fint inni der! Det er mye blodkar og hovne slimhinner som kan sprekke og føre til små blødninger, spesielt i forbindelse med sex. Ring legen din i morra tidlig, så får du sikkert henvisning til tidlig UL. En SA innebærer mye blod og menssmerter, så prøv å ta det rolig inntil du har snakket med legen din! 

Signerer. Vært hos gynekolog selv i dag grunnet tidligere blødninger. Han gjentok at blødninger er helt normalt, og at det er kun store, kraftige blødninger med menstruasjonssmerter som er bekymringsfullt. 

Prøv og slapp av, og lykke til!

Jeg startet med mindre blødninger og ingen smerter, men blødningene har bare blitt større, som mensen. Fortsatt ingen smerter (annet enn ubehag etter testen), men tydelig at noe er galt. Så det kan jo skje at man får sa uten smerter. Blødningene ble på en måte "ufarliggjort i vårt tilfelle, noe som førte til dårlig hjelp og masse usikkerhet. Men fikk svar på masse spm i dag, heldigvis. Synd å måtte bruke bursdagen sin på denne måten da:( men vi kommer nok gjennom det.

hege&steinar skrev:
Vært hos privat ul i dag, og konstantert spontanabort :(

Kjempe leit! Vet hvordan du har det. Hadde spontanabort også med min første. Det er ikke moro. Ønsker dere masse lykke til videre med prøvingen. Håper du kommer deg greit igjennom dette! 

hege&steinar skrev:
Jeg startet med mindre blødninger og ingen smerter, men blødningene har bare blitt større, som mensen. Fortsatt ingen smerter (annet enn ubehag etter testen), men tydelig at noe er galt. Så det kan jo skje at man får sa uten smerter. Blødningene ble på en måte "ufarliggjort i vårt tilfelle, noe som førte til dårlig hjelp og masse usikkerhet. Men fikk svar på masse spm i dag, heldigvis. Synd å måtte bruke bursdagen sin på denne måten da:( men vi kommer nok gjennom det.

Veldig trist at du opplevde det. Jeg hadde samme opplevelse for ett år siden. Brunt utfod, ikke smerter og fikk beskjed om å avvente å se hva som skjer. Hvis det er en abort på gang så går det sin gang og da har det vært noe galt med fosteret og kroppen rydder opp. 

Lykke til og pass på å snakk sammen. Jeg trøstet meg med at det var noe galt med fosteret og at det var bra det skjedde "så pass tidlig"...det tyngste var at vi hadde prøvd lenge og jeg så ikke frem til ny prøverunde...selv om mannen sa at det var prøvetiden som var mest moro

Camomille skrev:

hege&steinar skrev:
Vært hos privat ul i dag, og konstantert spontanabort :(

Kjempe leit! Vet hvordan du har det. Hadde spontanabort også med min første. Det er ikke moro. Ønsker dere masse lykke til videre med prøvingen. Håper du kommer deg greit igjennom dette! 

Sign!

Håper det går bra med deg nå! Jeg mistet selv på bursdagen min, det var ikke noe moro...

#Sunshine skrev:
så leit å høre :( sa de noe om hvor stort fosteret var? jeg er 9 uker i dag og er veldig nervøs siden jeg har hatt småblødninger i et par uker men de har sett hjerteaktivitet med ultralyd. har mistet tre ganger før, så føler meg veldig usikker.

De fant ikke noe foster på noen av ultralydene, og de trodde det kom av at jeg allerede hadde blødd det ut, og at fosteret hadde sluttet og vokse tidlig, så jeg vet desverre ikke hvor stort det var :( Jeg er også (når det først ble sånn) lettet over at det ikke skjedde senere, tror det ville blitt enda tyngre.

Vi kommer nok til å fortsette å prøve så fort kroppen er igang igjen og satser på at vi hadde uflaks denne gangen, som legen sa. Jeg håper at du har hatt din uflaks og at alt går bra denne gangen! :)

Hei!

Samme skjedde med meg i går, på dagen da jeg ble 12 uker på vei. I 14 tiden så oppdaget jeg en blodflekk i trusen min, og selvfølgelig tenkte jeg "Å nei, nå spontanaborterer jeg!" og jeg er fortsatt bekymret og veldig, veldig deppa egentlig. Veldig redd, for jeg er allerede glad i tanken på å bli mor, og glad i ungen som er i magen. Jeg har tro på at ungen vil være en kjempegod medisin for meg. 

Jeg ringte til jordmor idag, og hun sa noenlunde det samme som du fikk beskjed om. "Ta det rolig og ikke bekymre deg." Og siden jeg bare hadde blødd en liten stripe, en liten flekk, og ikke hadde magesmerter og ikke blødde mer, så skulle jeg bare slappe av. Ho sa at det kunne være en åreblødning, siden årene i skjeden er så hovne når man er gravid. Spurte om jeg hadde hatt sex like før blødningen, men det hadde jeg ikke. Men jeg var ute på en heftig og tung sykkeltur kvelden før, og min konklusjon er at det var den som gjorde det.

Hun sa også at hvis jeg begynte å blø mer og fikk magesmerter, så måtte jeg kontakte legen min og få time til tidlig UL for å sjekke at alt var i orden. Jeg går jo nå og bekymrer meg, men er litt roligere og tryggere etter å ha snakket med jordmor.

Typen min bad meg kjøpe ny graviditetstest i tilfelle og vil at jeg skal ta den imorgen tidlig, men jeg vet at jeg ville merket det hvis jeg aborterte med mindre fosteret er dødt inni magen, og vet også at HCG hormonet henger igjen i kroppen en stund etterpå.  

hege&steinar skrev:

#Sunshine skrev:
så leit å høre :( sa de noe om hvor stort fosteret var? jeg er 9 uker i dag og er veldig nervøs siden jeg har hatt småblødninger i et par uker men de har sett hjerteaktivitet med ultralyd. har mistet tre ganger før, så føler meg veldig usikker.

De fant ikke noe foster på noen av ultralydene, og de trodde det kom av at jeg allerede hadde blødd det ut, og at fosteret hadde sluttet og vokse tidlig, så jeg vet desverre ikke hvor stort det var :( Jeg er også (når det først ble sånn) lettet over at det ikke skjedde senere, tror det ville blitt enda tyngre.

Vi kommer nok til å fortsette å prøve så fort kroppen er igang igjen og satser på at vi hadde uflaks denne gangen, som legen sa. Jeg håper at du har hatt din uflaks og at alt går bra denne gangen! :)

Veldig trist å høre :( Håper dere lykkes igjen snart :)

Fælt å ikke få ordentlig svar når man er bekymret. Virker som mange leger har blitt alt for vant til aborter så de forstår ikke hvor forferdelig det er for oss å miste... Uansett hvor tidlig det er så er det vondt! Ønsker deg lykke til videre. For meg hjal det å bli gravid igjen ganske raskt :) Stor klem! emoticon

Jeg fikk egentlig en dårlig følelse med en gang, og kjente at det ikke kunne være noe bra. Jeg blødde en del mer en du, (BlackPearl85) eskriver, og som sagt var magefølelsen dårlig. Du har helt sikkert ikke noe å bekymre deg for, jeg krysser fingrene for deg! :)

I morgen er det en uke siden det startet faktisk, men det føles veldig som det var i går, og at jeg er midt i det ennå...det er ganske tungt, men mye bedre enn det var. Sjokket har uansett lagt seg litt, og jeg har begynt og se frem til å prøve igjen og håper at vi lykkes bedre :) Merker at det er litt terapi å sitte her inne å snakke med andre som har opplevd det samme altså :)

Back
Topp