Blødning og HCG

mrs.g

Glad i forumet
Jeg er 7+3 i dag. Jeg har blødd i snart 2 uker, men hatt stort sett blødd brunt. I dag har jeg blødd mer rødt. Har vært på ultralyd 5+5 og 6+5. Alt så bra ut og på den siste fikk jeg høre hjertet slå. Har også målt HCG ukentlig:

4+2: 293
5+2: 5030
6+3: 38.000
7+2 (i går): 88.000

Blir bekymret når HCG har økt så lite på 6 dager. Jeg vet jo at den ikke dobler seg annenhver dag mer, men jeg hadde håpet den skulle være over 100.000. Når jeg i tillegg blør litt mer og det har gått over fra brunt til mer rødt, så frykter jeg SA. Er det noen som kan gi meg noen råd?

Huff :( Føler med deg med frustrasjoner ang blødning og lav hcg stigning.. jeg tror det varierer på hcg på enkelte da det blir så høyt. Noen produserer mere enn andre. Noen har lette blødninger i de første ukene og noen har ingen ting. Man er vel ganske skjør og lett blødelig der nede for det er mye som skjer... ønsker deg masse lykke til og håper alt er som normalt :) Så lenge du ikke har mere smerter enn normalt tror jeg du ikke trenger å bekymre deg. Hcgen min doblet seg ikke fra 700... den steg bare til 1100. Så jeg hadde ryggvondt i 2 dager og endte med masse blødninger samme dag som hcg ikke doblet seg. Og målte da hcg etter 2 dager. Den var da på 140. Men du har vel ikke smerter?

Huff :( Føler med deg med frustrasjoner ang blødning og lav hcg stigning.. jeg tror det varierer på hcg på enkelte da det blir så høyt. Noen produserer mere enn andre. Noen har lette blødninger i de første ukene og noen har ingen ting. Man er vel ganske skjør og lett blødelig der nede for det er mye som skjer... ønsker deg masse lykke til og håper alt er som normalt :) Så lenge du ikke har mere smerter enn normalt tror jeg du ikke trenger å bekymre deg. Hcgen min doblet seg ikke fra 700... den steg bare til 1100. Så jeg hadde ryggvondt i 2 dager og endte med masse blødninger samme dag som hcg ikke doblet seg. Og målte da hcg etter 2 dager. Den var da på 140. Men du har vel ikke smerter?
Har ikke hatt noe mer smerter enn murring nederst i magen. Ikke noe vondt liksom. Men jeg blør ikke veldig mye, bruker bare truseinnlegg. Det kommer innimellom i innlegget. Og når jeg tørker meg. Laben mente stigningen var grei da, men jeg stoler liksom ikke helt på dem.

Har ikke hatt noe mer smerter enn murring nederst i magen. Ikke noe vondt liksom. Men jeg blør ikke veldig mye, bruker bare truseinnlegg. Det kommer innimellom i innlegget. Og når jeg tørker meg. Laben mente stigningen var grei da, men jeg stoler liksom ikke helt på dem.

Kan du ikke ringe å få en ultralyd? For å se om alt er som det skal?

Skulle gjerne gjort det, men har jo allerede vært på to stk. De koster jo 1000kr per stk. Huff... Jeg får vel bare vente og se...
Ja det er kostbart :( huff føler så med deg <3 håper andre her inne kan svare deg og kanskje har opplevd det samme :) ønsker deg masse lykke til :)

Legen kan ikke henvise deg til ul på sykehuset da, når du blør såpass?? Skulle tro det kanskje var god nok henvisningsgrunn. Så slipper du å ta det privat.

bare for å komme med en tabell dette er faktiske målinger gjort på gravide kvinner:

Week from the Last Menstrual Period Amount of HCG in mIU/ml
3 5 -50
4 3 - 426
5 19 - 7,340
6 1,080 - 56,500
7 - 8 7,650 - 229,000 (du er her, og godt innenfor normalen)
9 - 12 25,700 - 288,000
13 - 16 13,300 - 254,000
17 - 24 4,060 - 165,400
25 - 40 3,640 - 117,000

Legen kan ikke henvise deg til ul på sykehuset da, når du blør såpass?? Skulle tro det kanskje var god nok henvisningsgrunn. Så slipper du å ta det privat.
De sa bare at jeg kunne ta ul på den private klinikken der jeg har vært før. De sa det kostet en del penger, men hvis jeg var veldig bekymra så burde jeg gjøre det.

Blør fortsatt rødt og med noen koagler/klumper når jeg tørker meg.

Tror jeg må prøve å få time til ul i morgen. Koste hva det koste vil... Orker ikke denne usikkerheten og redselen. Den er jo helt lammende! Iallfall når jeg ikke har mannen min har til å trøste meg. Det er så fælt å tenke på at jeg ikke får kontakt med han før på søndag. Tenk om jeg har abortert, og han vet ikke noe om det...

Ligger bare i senga og gråter. Jeg blør mye mer nå enn jeg har gjort før. Og det er definitivt ferskt blod. Ikke brunt som det har vært før. Jeg er så redd!! Og jeg føler meg så alene.... Foreldrene mine dro på 10-dagers ferie i dag, så får ikke tak i dem heller...

Ligger bare i senga og gråter. Jeg blør mye mer nå enn jeg har gjort før. Og det er definitivt ferskt blod. Ikke brunt som det har vært før. Jeg er så redd!! Og jeg føler meg så alene.... Foreldrene mine dro på 10-dagers ferie i dag, så får ikke tak i dem heller...
Syns du skal ringe legen jeg. Så legger du litt tjukt på og sier du har smerter i tillegg. De kan jo ikke nekte deg å komme inn.

Huff skjønner deg så godt ❤ mistet i uke 7 i høst.

Hvordan går det med deg? <3

Hvordan går det med deg? <3
Skrevet litt meldinger med moren min som er i utlandet på ferie. Det hjalp litt. Godt å fortelle til noen hvordan man har det. Men jeg ligger fortsatt i senga. Har mye å gjøre på jobb. Jobber i barnehage, og skal ha et par foreldresamtaler pluss at jeg må skrive halvårsevaluering denne uka. Kjenner jeg har mest lyst til å legge meg til å sove og ikke våkne før på søndag når mannen kommer hjem. Orker ikke gråte så mye og være så redd!

Back
Topp