Blødning og graviditet etter EXU

Mamu

Andre møte med forumet
Hei,
Søndag ble det oppdaget svangerskap i høyre eggleder etter at denne sprakk og jeg fikk kraftige indre blødninger. Dette førte dessverre til at de måtte fjerne egglederen min. Den andre ble sjekket utvendig ved operasjon, og ser tilsynelatende frisk ut.

Jeg har et par spørsmål til andre som har opplevd det samme/kjenner noen som har opplevd det samme:
- Når fikk du mensen etter inngrepet?
- Ble du gravid igjen? Isåfall hvor lang tid tok det?
 
9dager siden operasjonen min, blør ennå etter det. Men legene sa til meg at jeg kan regne med at mensen kommer til ca vanlig tid fra jeg er ferdig å blø nå, men da en kraftigere mens med mere smerter.
Hadde prøvd å bli gravid i 1år før EXU nå, så vi får IVF om 9mnder, hvis jeg ikke blir gravid igjen. Men det gjenstår å se
 
Jeg fikk mensen bare noen dager etter operasjonen. Er over ett år siden nå, og har ikke greid å bli gravid igjen, skal sies at jeg også måtte fjerne den ene eggstokken.
 
Fjernet ene egglederen, gikk 6 uker før første mensen kom tilbake.

Har enda ikke blitt gravid igjen, skjedde i høst
 
Jeg opplevde EXU i november i fjor, måtte fjerne ene egglederen. Begynte å blø 4 dager etter. Neste mens var flere dager forsinket sammenlignet med tidligere, men etter det har de neste 3 vært regelmessige. Og nå nylig fant jeg ut at jeg er gravid igjen :happy: Så det tok altså 4-5 måneder.
 
Jeg fikk mensen 2 måneder etter operasjonen (fjernet en eggleder) og ble gravid igjen 3 måneder etterpå.
 
Ingen operasjon, for kom ikke på sykehus før flere dager etter at det sprakk og siden aktiv blødning da var rolig var det bare å ta tiden til hjelp og la kroppen absorbere blodet i magen.

Men fikk mensen raskt og ble gravid igjen ca 2mnd etterpå og gikk til termin uten problemer.
 
Måtte operere ut eggleder og halv eggstokk februar 2015, tror mensen kom tilbake rimelig kjapt. Vi prøvde ikke aktivt, og ble gravid igjen september 2016 og fødte mai 2017. Prøvde aktivt fra januar 2020, gravid mars og fødte i desember. Så to babyer etter min exu, og har ikke mistet (som jeg vet) etter operasjonen :)
 
Fikk mensen igjen ca 4 uker etter operasjonen, fjernet ene egglederen. Ble gravid igjen mnd etter.
 
Back
Topp