blødning og dårlig form uke 18, bør jeg ringe legevakta eller avvente?

Cilen

Flørter med forumet
Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre.

Er redd for å bli den hysteriske blivende moren som løper til legen for ingenting-- men i dag har jeg hatt en frisk blødning, ikke veldig mye, men en jevn blødning i noen timer, og blør enda, ikke like mye men det er litt..

Jeg er kvalm og har litt vondt i nedre del av magen.. Jeg er alene hjemme så får ikke diskutert med samboer hva jeg skal gjøre, men hva tror dere? Bør jeg stikke en tur på legevakten? Hva kan de evt gjøre? evt hva kan jeg be dem om å gjøre?

Har ikke time til UL før 13.6 og jordmor 18.6 så vet ikke om det er lurest å vente til da med å få undersøkt dette.. Takknemlig for svar=)

Ring legevakten!

Da jeg hadde blødninger (brune) etter uke 12 fikk ringte jeg legevakten.
Jeg fikk komme inn og fikk høre hjertelyden og legen ringte vakthavende GYN for å høre om de ville ha meg inn til UL, og fikk svar at det ikke var nødvendig siden jeg ikke hadde smarter.

Det er bedre med en tlf for mye enn en for lite.

Jeg forstår godt du er redd for å mase.
Men syns du fint kan ta en tlf til legevakta for å høre hva de syns.
Har lest at flere har hatt små blødninger i løpet av svangerskapet og at det ikke nødvendigvis er nnoe galt, men det skader da ikke å ringe.

Ta en tlf du!
Venter spent på oppdattering og krysser alt som krysses kan for at alt er vel med den lille i magen din! *klem*

Da tar jeg en telefon og hører med dem:) oppdaterer senere i kveld, takk for råd begge to:)

Godt du bestemte deg for å ringe. Krysser fingre for at alt er bra med deg og den lille :)

Lykke til ?

Uff, ikke gøy med blødninger i svangerskapet, men veldig vanlig har jeg fortsått. (har selv hatt blødning i uke 9 og uke 16) Som oftest er det ingen fare, men greit å få sjekket! Bra du ringte legevakten! Krysser fingrene for at alt er bra med deg og babyen i magen din! :-) Lykke til!!!!

Bra du har ringt legevakten! Regner med de tar deg inn for en sjekk... Håper alt er bra med den lille i magen! Krysser fingrene for deg

hei hei:)

Hvordan gikk det i dag?

Håper alt står bra til og at blødningen bare var en bagatell:):) 

Fekk beskjed om å gå til legen viss eg fekk blødninger... Hadde gått til legevaktå viss eg va deg! Bedre å finne ut av det en å gå å bekymra seg.

Det va nok lurt ja... krysse fingrane for deg å den lille ;) klem

I og med blødningen har gitt seg ville de ikke ha meg inn. Men jeg kunne ringe tilbake om det kom tilbake.. De mente det var et blodkar som hadde sprukket og at det var heeeeelt vanlig... Seriøst diagnostisering via telefon har jeg ikke sansen for.. Men dukker det opp igjen kjører jeg bare rett ut til legevakta i stedet for å ringe.. orker ikke bli avvist  som bagatell igjen...

Men satt på spissen; Klart legevakten må ha kapasitet til å ta seg av alle de fulle menneskene som kommer inn en lørdagskveld etter å ha slåss eller ramla eller noe sånt framfor å ta seg av blødninger i svangerskapet... :-0

Uansett ringer jeg legen på mandag for å få det sjekket..

Tusen takk for alle som har skrevet, ble kjempeglad når jeg logga på her nå=)=) Fiiine jentene!

Tenk som så at hadde de blitt bekymret over det du fortalte hadde du fått komt inn med en gang ;) Om du kjenner noe i morgen på formiddagen så ring dem igjen. De er lettere å prate med på dagtid som regel =)

Må si jeg tror de har rett i at det er en blodkar eller evt en slimhinne som kan være irritert. Hadde det vært veldig farlig hadde du nok blødd mer og hatt mer vondt. Og da hadde legevakten reagert også.

Det går så bra skal du se =)
*klem*

i gravide situasjoner ringer du rett til sykehuset. Legevakten har lite peiling på slik. Sykehuset ber deg komme! Alt er sikkert i orden men uansett. Forje gang hadde jeg blødning 2 ganger, ringte direkte dit å fikk komme. Du er ingen hysterisk mor fordi:)) Ring i morgen du:)

Jeg ville ha ringt til sykehuset direkte og ikke legevakta men bra det gikk ok håper alt er vel med deg og babyen Stor klem

Syntes det var drøyt at legevakten ikke ville ha deg inn:( .... Jeg ville virkelig gjort som deg og ringt legen i morgen og bedt om å få komme innom bare for å sjekke at alt er ok.. 

Masse lykke til:)

Ja i og med jeg ikke blør noe i dag takler jeg fint å vente til i morgen med å komme til legen min..

Visste ikke at det gikk an å ringe direkte til sykehuset jeg.. Føden da eller?
Greit å vite i tilfelle det skulle skje noe en annen gang=)

Godt du ringte legevakta, men fryktelig dårlig att du ble avvist.
Man skal alltid kontakte lege ved blødninger i svangerskapet. Det har ihvertfall jeg hørt.
Håper alt er bra med deg og babyen :)
Håper du får en sjekk og hjelp på mandag.

Back
Topp