Blødning /mensen?

Litja17

Elsker forumet
Septembergull'17
Høsthjerter 2017
Marsboere 2020
Begynner å bli ganske så lei av å blø hele tida. Trodde eg var ferdig med renselsen da eg starta med ppiller, og at det var mensen som kom ei uke etter ppillestart, 2-3 uker etter renselsen var over. Men nå er eg inne i tredje uka med blødning, tatt seg opp nå i pausen mellom to brett.

Er det bare vanlig bivirkning av ppillestart? Kan ikke huske å ha hatt noe slikt da eg starta med de for fire (?) år siden. Men regner med at det kan endre seg. Hva gjør evt legen med dette? Sier at det bare må gå over av seg selv? Eller kan det være at renselsen ikke er helt over likevel, to mnd etter?

Håper det gir seg når eg starter på nytt brett, ellers får det vel bli legetime i romjula eller på nyåret.... [emoji57]

Og - hvordan er det med bading/infeksjonsfare? Veldig lyst å bade i jula, men ikke lyst på infeksjon. Dersom det er mensen/bivirkning ppillet skal det vel være trygt å bade, iallefall det vi lærte på ungdomsskolen.... Men er det renselsen, to mnd +etter fødsel, er det vel ikke anbefalt med tampong og offentlig bad? [emoji57] blærh, slutt!!!!! [emoji21]
 
Ppiller. Oralcon tror eg de heter, de eg brukte før eg ble gravid iallefall (ammer ikke så kan bruke hva eg vil, da ble det en kjent løsning....)
 
Var du på 6-ukerskontroll? Hva sa de evt. der om renselse?

Vil anta om renselsen er over og det evt. bare er "oppstartsproblemer" på p-piller, er det nok trygg å bade/bruke tampong.
Det er jo sikkert en grunn til at den anbefales spiral som prevensjon etter fødsel/de som har født. (Hormonene våre endrer seg - derfor vil hormonpreparater oppføre seg annerledes eksempelvis "oppstartsproblemer")

Men jeg er bare en person på forum - ville bestilt time til lege/gynekolog om DU hadde vært meg :p Bare for å få ting avklart og oppklart :)
 
Var du på 6-ukerskontroll? Hva sa de evt. der om renselse?

Vil anta om renselsen er over og det evt. bare er "oppstartsproblemer" på p-piller, er det nok trygg å bade/bruke tampong.
Det er jo sikkert en grunn til at den anbefales spiral som prevensjon etter fødsel/de som har født. (Hormonene våre endrer seg - derfor vil hormonpreparater oppføre seg annerledes eksempelvis "oppstartsproblemer")

Men jeg er bare en person på forum - ville bestilt time til lege/gynekolog om DU hadde vært meg [emoji14] Bare for å få ting avklart og oppklart :)

Var på seksukerskontroll ja, men da hadde eg gått ca 2-3 uker uten annet enn litt rosa på papiret. Begynte dagen etterpå..... [emoji14] så ikke så mye nyttig derifra.

Fikk jo utskrapning dagen etter KS så kan ikke forstå at det skal være rester igjen i livmora som gjør at det blør enda heller liksom.

Gir det til over nyttår (orker ikke styre med lege etc i romjula), regner med at det gir seg snart (det har eg tenkt lenge ja....). Antar at det bare er oppstartsproblemer som sikkert gir seg [emoji106] spiralanbefaling er vel litt fordi det er lett å glemme ppiller også, spesielt med liten sjef i heimen. Eg synes det blir for dyrt, når det er snakk om noen få år før det etterhvert blir prøving på nr 2. Så satser på at det ordner seg, ellers får legen komme med andre forslag.....
 
Back
Topp