Blødning/mensen/gravid

Minidrøm97

Andre møte med forumet
Begynte å blø 9 dpo og er på dag 4 med blødning nå, like mye blod som en vanlig menstruasjon. Dette er i så fall min andre mens etter jeg sluttet på p-piller. Er ny prøver og har ikke oversikt over syklusen min, men 8 dager lutealfase er vell litt kort.. Ønsker å høre erfaringer rundt syklus etter pilleslutt og eventuell mensenblødninger i starten av en graviditet. Jeg har endometriose, så er veldig nysgjerrig på hvor mange pp vi må gjennom før det klaffer. Tenker at det er mensen jeg har fått, men klarer ikke å la være å håpe på at det er en liten sjanse for at jeg er gravid likevel, siden jeg begynte å blø så tidlig. Negativ graviditetstest i går 11 dpo.

Om det er festeblødning du tenker på, så er det kun en svak rosa blødning med mengde på ca. 1 teskje. Om du har blødd i 4 dager, og har like mye mengde som en vanlig mens, er det nok ikke i forbindelse med en graviditet.

Om du kun har lutealfase på 8 dager, er det for kort til at du kan bli gravid, da egget trenger flere dager på å grave seg inn i livmor. Jeg ville bestilt time til gynekolog, for å få medikamenter som kan forlenge lutealfasen din.

Har selv alvorlig grad av endometriose, og har aldri opplevd blødninger så lenge jeg ikke har mistet. Mister 3 ganger før vi fikk førstemann (uke 6, 8 og 14), og måtte til slutt ha lap,. for å fjerne cyster, endovev og sammenvoksninger, samt skylle eggstokkene før jeg ble gravid.

Back
Topp