Blødning - igjen!

Kråkebolla

Med en liten kråkebolle i ovnen
Hei alle sammen!

Nå kjenner jeg at jeg bare rett og slett trenger å få ut litt frustrasjon her! Advarer alle som ikke vil lese surmuling og bitterhet, om å slutte å lese nå, for nå skal jeg være skikkelig negativ..

Dette er mitt første svangerskap. I dag er jeg 16+4.

Forrige lørdag hadde jeg en blødning, gammelt, brunt blod. Dro på legevakta, fikk ultralydtime til mandagen etter, og alt var i skjønneste orden med lillejenta vår.

I dag fosset det blod. Det varte i kanskje 20 sek, hvor det kom masse. Deretter blødde jeg lite, men jevnt i en tre timers tid. Friskt blod denne gangen.

Har tatt kontakt med sykehuset, og skal inn til hastetime i morgen tidlig.

Alle rundt meg prøver å berolige meg. De forteller meg at "det er helt vanlig" og "det er mange som blør hele svangerskapet uten at noe er galt". Men vet dere hva? Det hjelper ikke at alle sier det, for det er også mange som mister. Det er mange situasjoner hvor det ikke går bra. Det kan hende det ikke går bra med jenta mi!

Akkurat nå, må jeg bare vende meg til den tanken. Tanken om at det kan hende dette ikke går bra. Ikke styrke forhåpningene rundt at det skal gå bra, men forberede meg på dårlige nyheter samtidig som jeg håper på gode.

Jeg er livredd!

Huff, jeg kan bare krysse fingrene å håpe på det beste for deres skyld! Har du magesmerter? Jeg vil tro at nå når du er så langt på vei så må det medbringe en god del smerter å miste! Nei, jeg skal håpe i hele kveld å be om en positiv oppdatering i morgen! Sender deg mangen klemmer ****

Forstår godt tankegangen din, jeg tror det værste i de fleste alvorlige tilfeller for så heller å bli positivt overrasket om det er gledelig nytt. Dette gjorde jeg blant annet da lillegutt var på sykehuset, forberedte meg og tenkte på det værste...

♧ Sendt fra app'en ♧

Vet hvordan du har det<3 Har hatt mange blødninger fra en blodansamling i livmor og man er bekymra uansett, det er umulig å holde motet oppe når man blør masse:( Krysser fingrene for at alt er bra med jenta di!:)

Sent from my iPhone using BV Forum

*varm trøste klem* krysser fingrene for deg.

Krysser fingrene for deg og håper alt går bra !! Stor klem !!

Krysser alt av fingrer og tær!
Håper på gode nyheter her iløpet av dagen <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Det samme skjedde meg. Hadde småblødninger en del ganger før jeg var 16 uker og når jeg var 16 ett eller annet så fikk jeg en styrtblødning. Men det gikk helt fint med den lille prinsessa i magen :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

uff, vet det er skikkelig skummelt :(
krysser fingrene for at ul viser ett slående hjerte, og vi får en positiv oppdatering i løpet av dagen.
trøsteklem sendes herfra :) tankene mine er hos dere i dag.

Krysser fingrene for deg. Og vet du hva, jeg hadde vært like redd som deg, uansett hva mange sier. Men håper at alt er bra med lillejenta :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke opplevd blødning i svangerskapet selv, ikke en gang litt farget utflod. Det er jeg selvfølgelig veldig glad for. Jeg hadde vært livredd selv! Hjelper ikke hva andre sier... Tenker på deg, og krysser fingrene for at alt er bra!! <3

Håper det går bra for deg og krysser fingrene.

Var selv på OUL idag.
Sliter fortsatt med brunt utflod (gammelt blod), hatt det i 2,5 uke nå og nevnte det også der.

Fikk beskjed idag om at morkaka ligger foran åpningen og at det kunne være en medvirkende årsak.
Mot slutten kalte hun inn lege for å ta nærmere titt, da jeg nevnte de hadde funnet væskeansamlinger forrige gang.
Fant flere væskeansamlinger ifm. morkaka, men de kunne ikke si noe mer om hvorfor, mest sannsynlig blod som også tømmer seg.

Får ny UL i uke 32 for å sjekke morkakens plassering.
Klarer ikke helt slå meg til ro.. Men får bare bruke tida som hjelp, ikke stort annet å gjøre.

Tusen tusen tusen takk for alle de gode, varmende, snille og ikke minst forståelsesfulle ordene deres alle sammen!

Ultralyden i dag gikk bra! *PJUH!* Lille jenta vår lå der inne og :happy6:happy7:bounce som bare det. Hun har det helt fint. Gudsjelov!

De finner ikke ut hvor blødningene kan komme fra, men sier at hun har det så bra der inne at det er ingen grunn til bekymring.

En ting legen også sa til meg, som kan være nyttig og litt beroligende for noen, var at så lenge du har sett et sprell levende foster i magen på ultralyd etter uke 12, som har det bra og at du selv ser ut til å ha "alt i orden", er det ingen grunn til bekymring for at det kan komme blod innimellom. En abort på dette tidspunktet vil være smertefullt, så det vil man merke. Så sa hun at det er ved vedvarende, store mengder blod, at man burde bekymre seg.

Jaja, jeg bekymrer meg jo uansett jeg da :-P Men da vet vi jo det til en evt neste gang, at så lenge det ikke er smerter eller vedvarende mye blod, så er alt i orden!

Jeg må bare takke dere alle for gode ord, det er veldig hyggelig å lese og få så mye støtte når man har det litt kjipt. Og folk som ikke er gravide og midt oppe i alt sammen selv, forstår ofte ikke like godt.

I:love7 Maiforumet

Det var godt å lese!!! :D gått å ventet i hele dag på å høre hvordan det gikk! :) det er nok ikke dumt å ha med seg. :)

Så bra!! :-) håper du slepper å oppleve det igjen uansett. Nå vil jeg at du skal få lov å kose deg helt til mai uten slike opplevelser. ;-)

Så bra at lille jenta har det fint:D

Back
Topp