Blødning i uke 8

Lykke-lykkeliten

Andre møte med forumet
Hei alle dere :Heartred

Jeg har kommet til svangerskapsuke 8 (7+6). Når jeg var på toalettet for et par timer siden kom det en del frisk blod når jeg tørket meg. Gikk på toalettet ca en time etter dette, såg da at det dryppet lit blod i toalettskålen + blod på papiret, kunne også se veldig veldig små koagler. Når jeg gikk på toalettet nå i sted var det fremdeles blod, men mye mindre en de to andre gangene. Har ingen smerter.

Nå er jeg redd for at dette er et tegn på at ting ikke går riktige veien :( Hadde ingen blødninger sist svangerskap.

Det kan også være helt uskyldig, så jeg ville nok kontaktet legen og fått en ultralyd ❤️

Hei :) Jeg hadde flere blødninger i uke 5,7 og 9 i mitt forrige svangerskap. Det kom av skjøre slimhinner og er veldig normalt ifølge gynekologen. Jeg blødde ingenting i mitt første svangerskap, så jeg ble også redd når jeg da begynte å blø i ett nytt svangerskap slik som deg. Men en blødning trenger ikke å bety at det går galt. Jeg har selv hatt en blødning allerede (5+1). Var på TUL idag pga. masse spotting og alt er som det skal være, så noen blør rett og slett lettere fra slimhinnene under en graviditet. Så håper det kun er det hos deg også. Hvis du er veldig engstelig så er det ingen skam i å ringe legevakten eller å dra til legen så snart du kan og eventuelt få en TUL for å se at alt er som det skal. Masse lykke til :Heartred

Forstår frykten din, kan være begge deler. Gikk på legevakten pga blødning i svangerskapet og aldri igjen. For det første satt jeg der og glodde hele dagen da jeg ble prioritert sist. Og når jeg etter ørten timer kom til legen så kunne han bare fortelle jeg måtte gå til fastlegen på mandag pg måle hcg. Ingen ultralyd ingen undersøkelse, dette var i Stavanger. Føltes helt meningsløst å sitte der små redd en hel dag

Jeg har kommet til svangerskapsuke 8 (7+6). Når jeg var på toalettet for et par timer siden kom det en del frisk blod når jeg tørket meg. Gikk på toalettet ca en time etter dette, såg da at det dryppet lit blod i toalettskålen + blod på papiret, kunne også se veldig veldig små koagler. Når jeg gikk på toalettet nå i sted var det fremdeles blod, men mye mindre en de to andre gangene. Har ingen smerter.

Nå er jeg redd for at dette er et tegn på at ting ikke går riktige veien :( Hadde ingen blødninger sist svangerskap.
Vil bare si jeg føler med deg. Blødde etter sex torsdag og har små opphold men litt ennå. Men jeg er bare 5+6. mitt tips er å bestille privat ul hvis du har mulighet. Så slipper man å gå å lure. Jeg har time imorgen.. klem

Hvordan går det?:Heartred:Heartred:Heartred

Hei :Heartred

Ble litt stille fra meg her. Blødningen avtok søndags kveld, altså ca ett døgn etter den startet. Dro til legen mandagen for å ta blodprøve (høg) + blodprøve onsdagen. Snakket med legekontoret fredagen, men da fastlegen min ikke var på jobb denne dagen, fikk jeg beskjed om å vente til mandag (denne uken). Dette sa jeg var lite aktuelt, å ønsket at en annen lege kunne tolke svarene til meg. Fikk da beskjed om at de skulle undersøke dette, for så å ringe meg oppigjen. Fikk telefon fra legekontoret eter ca en time, får da beskjed om at det er stigning, men ikke så stor stigning som er ønsket. De ønsket meg derfor inn på ny blodprøve, for å se om det fortsatt var økning, eller om verdiene sank.

Når jeg kom på legekontoret ønsket legesekriter å prate med meg. Vedkommende forteller da at de hadde ikke tatt høyde for hvilken uke jeg var i da de såg på prøvesvarene (fikk også vite at det ikke hadde blitt vurdert av lege!), å at verdiene mine tydligvis var høye. Mener på at det var ca 206 000. De ønsket likevel å ta ny blodprøve.

Ringte legekontoret på mandag, fikk da vite at verdiene hadde økt til rundt 110 000. Gidde da beskjed om at jeg ønsket at dette skulle bli tolket av FL, dette skulle de selvfølgelig gi beskjed om. Hørte ingenting på mandag, ingenting tirsdag, å heller ingenting i dag. Dette på tross av at jeg har ringt å purret siden mandag...

Jag har likevel nesten slått meg til ro med at ting går riktig vei, men en liten del av meg er fremdeles bekymret :(

Ble litt stille fra meg her. Blødningen avtok søndags kveld, altså ca ett døgn etter den startet. Dro til legen mandagen for å ta blodprøve (høg) + blodprøve onsdagen. Snakket med legekontoret fredagen, men da fastlegen min ikke var på jobb denne dagen, fikk jeg beskjed om å vente til mandag (denne uken). Dette sa jeg var lite aktuelt, å ønsket at en annen lege kunne tolke svarene til meg. Fikk da beskjed om at de skulle undersøke dette, for så å ringe meg oppigjen. Fikk telefon fra legekontoret eter ca en time, får da beskjed om at det er stigning, men ikke så stor stigning som er ønsket. De ønsket meg derfor inn på ny blodprøve, for å se om det fortsatt var økning, eller om verdiene sank.

Når jeg kom på legekontoret ønsket legesekriter å prate med meg. Vedkommende forteller da at de hadde ikke tatt høyde for hvilken uke jeg var i da de såg på prøvesvarene (fikk også vite at det ikke hadde blitt vurdert av lege!), å at verdiene mine tydligvis var høye. Mener på at det var ca 206 000. De ønsket likevel å ta ny blodprøve.

Ringte legekontoret på mandag, fikk da vite at verdiene hadde økt til rundt 110 000. Gidde da beskjed om at jeg ønsket at dette skulle bli tolket av FL, dette skulle de selvfølgelig gi beskjed om. Hørte ingenting på mandag, ingenting tirsdag, å heller ingenting i dag. Dette på tross av at jeg har ringt å purret siden mandag...

Jag har likevel nesten slått meg til ro med at ting går riktig vei, men en liten del av meg er fremdeles bekymret :(

Skjønner godt at du fortsatt er litt bekymret. Det jeg reagerer på er at du fikk vite resultater av helsesekretærene uten at legen har sett på prøvesvarene. Det har vi ikke lov til!
Jobber selv på legekontor og vet hvor frustrerende det er når legene ikke kan tyde med en gang, men de har tusen ting å gjøre.. Og en hcg prøve er dessverre langt nede på prioriteringslisten da det ikke er noe å gjøre med det om det går galt. Skjønner påkjenningen det er å gå å vente på resultat og du burde ha fått svar ihvertfall i går!
Om de sender prøvene til furst, så kan du logge deg inn på furstpasient.no og se svarene dine :)

Altså, verdiene kan stabilisere seg når du kommer så høyt opp! Men har du skrevet feil? Siden du skreiv 206000 og så 110000? Du skrive det har økt så rekner med det er feil tall.
Har du sjekka hcg kalkulator? Det er eit godt verktøy syns eg :)
Trist å få misinformasjon om noko sånn :( håper du får skikkelig svar snart ❤

Kan du be om en tidlig ultralyd, med tanke på stress og psyken? Dette skal ikke være greit p gå slik å uro seg, da er man ikke fokusert på hjemmebanen eller på jobb... Jeg ønsker deg god bedring, husk at blødninger i første trimester er det mange som opplever uten at det er noe galt, jeg også har det med både br 1 og 2 :Heartpink

Håper du får tidlig UL og en litt mer forståelsesfull og serviceinnstilt helsepersonell

Back
Topp