Blødning i uke 8 - andre opplevd det samme?

EllyPrøver

Flørter med forumet
Januarlykke 2026
Hei alle sterk damer,

Jeg fikk i ettermiddag en liten blødning, er inne i uke 8 nå. Tidlig UL i går at det var liv og normalt str på foster. Jeg lurer på om det er noen som har har opplevd det samme og det har gått bra? Har ingen smerter, så ble veldig sjokkert når jeg så dette. Ringte legevakten, men de sier at det ikke er noe de kan gjøre..

Hei alle sterk damer,

Jeg fikk i ettermiddag en liten blødning, er inne i uke 8 nå. Tidlig UL i går at det var liv og normalt str på foster. Jeg lurer på om det er noen som har har opplevd det samme og det har gått bra? Har ingen smerter, så ble veldig sjokkert når jeg så dette. Ringte legevakten, men de sier at det ikke er noe de kan gjøre..
Det er helt normalt i 1.trimester, så lenge du ikke har smerter. Vil tro det er pga ultralyden du tok i går, vanlig å ha mer ømfintelige slimhinner under graviditet så kan lett blø etter ultralyd eller sex.

Hei alle sterk damer,

Jeg spottet etter innvendig ultralyd i uke 6.. Og hadde i tillegg en frisk blødning ut av det blå 9+0, den stoppet like raskt som den startet. Så liv senest på UL 9+4.
Er dessverre ikke mye man kan gjøre utenom å ta tiden til hjelp og blod er det skumleste når man er gravid. Men heldigvis er det veldig ofte harmløst.

Hei alle sterk damer,

Var det innvendig ultralyd? Slimhinnene er skjørere i graviditet, så innvendig ul kan faktisk føre til ufarlig blødning. Jeg småblødde 5+4 og mellom uke 7 og 8 forrige svangerskap. Det gikk bra.

Tusen takk for svar❤️
Jeg gikk helt i kjelleren i dag når jeg så blødningen. Har en historikk med SA bak meg (der to har vært MA og en kjemisk) så har liksom aldri komt så langt som nå der det faktisk har sett fint ut på UL.

Men hjelper veldig å høre dere erfaringer. Var først litt frisk blod når jeg gikk på toalettet og så gikk det over til brunt blod ved neste toalettbesøk.
Var innvendig UL ja. Når dere sier spotting, hvor mye er det snakk av blod da egentlig? Bare litt på papiret? Her var det litt mer enn det, men gikk fort over, og ingen klumper etc.

Håper sånn at dette går veien ❤️

Tusen takk for svar❤️
Jeg gikk helt i kjelleren i dag når jeg så blødningen. Har en historikk med SA bak meg (der to har vært MA og en kjemisk) så har liksom aldri komt så langt som nå der det faktisk har sett fint ut på UL.

Men hjelper veldig å høre dere erfaringer. Var først litt frisk blod når jeg gikk på toalettet og så gikk det over til brunt blod ved neste toalettbesøk.
Var innvendig UL ja. Når dere sier spotting, hvor mye er det snakk av blod da egentlig? Bare litt på papiret? Her var det litt mer enn det, men gikk fort over, og ingen klumper etc.

Håper sånn at dette går veien ❤️
Spotting har for meg vært brunt, sånn litt på papiret hver gang jeg har vært på do eller et lite spor i trusen.

Har mistet mange ganger og får like vondt i hjertet hver gang jeg ser blod. Men de gangene jeg har mistet så har det gradvis tatt seg opp og blitt kraftigere blødning (SA) eller spottet jevnt og trutt over lang tid, flere uker (MA).
Alle er jo forskjellige. Men får vite hver gang at så lenge det ikke tar seg opp eller vedvarer så er det stort sett harmløst. Og det er veldig vanlig med små blødninger. Kan blø etter innvendig ultralyd, sex, hostekule, av å presse for hardt når du bæsjer osv.

Sniker. Jeg har opplevd det samme og det gikk bra. Leste forum opp og ned, og har forstått at noen kan få en liten blødning når morkaken tar over rundt uke 9. Kanskje det bare er det? :)

@MammaMaya og @HCS takk for svar.

Takk for at dere deler deres erfaringer. Det har heldigvis ikke økt i styrke her, men bare gått over til litt brun utflod. Typisk at det skjer i langhelg når alt er stengt!

Kan jo kanskje være morkaken som tar over, får håpe på det. Samtidig er det vanskelig å slå seg helt til ro med noe som helst gitt historikken min :( Får bare ta time for time!

Hei alle sterk damer,

Sniker. Jeg blødde menstruasjonsmengde med blod i uke 4 (7 dager i strekk), så to kraftige blødninger på dag 9+6 og 10+3, deretter spotting i tre uker før det sluttet helt.

Ingen av gangene hadde noe med babyen å gjøre, og fikk innvendig ultralyder de to siste blødningene for å sjekke at alt stod bra til (hjerteslag først og fremst).

Jeg fikk helt panikk og tenkte selvfølgelig SA, men var bare morkaken som tullet. Er 29+5 i dag og har ikke blød siden uke 13☺️

Hei, takk som spør ❤️ I hele går var det var litt brunt som kom ut og så nesten ingenting i dag formiddag, så tenkte det hadde stoppet. Prøvde meg ut på en liten rusletur rundt nabolaget i dag og da jeg kom hjem, kom det er ny blødning med friskt rødt blod. Sikkert satt i gang noe med turen, fordi jeg har ellers lagt for det meste de siste dagene. Skal bli så godt å få et svar på tirsdag selvom jeg gruer meg noe innmari. :(

Hei, takk som spør ❤️ I hele går var det var litt brunt som kom ut og så nesten ingenting i dag formiddag, så tenkte det hadde stoppet. Prøvde meg ut på en liten rusletur rundt nabolaget i dag og da jeg kom hjem, kom det er ny blødning med friskt rødt blod. Sikkert satt i gang noe med turen, fordi jeg har ellers lagt for det meste de siste dagene. Skal bli så godt å få et svar på tirsdag selvom jeg gruer meg noe innmari. :(
Huff❤️ Får skikkelig vondt av deg. Er så fælt å gå rundt slik i uvisshet. Håper du får svar på tirsdag ❤️

Har utrolig nok gått bra ❤️ Men kunne se blødning på UL så det kom kanskje noe mer. Men det har stoppet opp nå. Og så må jeg bare følges opp nøye videre!
Så godt å høre det har gått bra :crybaby2:Heartred Nå ble jeg lettet :Heartred Godt å vite at det kan gå braselv om en opplever å blø!!

Back
Topp