Blødning i uke 8-10

Bkno6597192

Andre møte med forumet
Jeg vil gjerne høre om deres erfaring med blødning i svangerskapet.
Jeg har fått en lett blødning (lyse rosa) når jeg tørker meg og har på truseinnlegg. Jeg er selvsagt nervøs for spontanabort. Har ingen smerter og har hørt/lest om at blødning i svangerskapet er helt normalt. Noen som har erfaring som vil dele med meg? jeg har en ekstrem stor klump i magen pga dette. Noe jeg sikkert ikke trenger og å ha. Men med deres erfaring så lettet sikkert hjerte mitt litt mere :)
 
Du er ikke alene ❤ Jeg har blødd siden uke 6, og blør fremdeles. Jeg var på ultralyd i dag etter en spesielt heftig blødning, og babyen lever :) 9+1 i dag. Skjønner så altfor godt den følsen du har nå, men det kan altså gå veldig bra også! ❤
 
Hvordan blødning har du? Mørke rød? Rosa? Hos meg kommer det bare lyse rosa når jeg har vært lenge i liggende stilling, men blødningen varer hele dagen og jeg er så sykt redd. Mistet sist og da fikk jeg sikkelig menssmerter først og sikkelig mensen med klumper kom ut. Og alt med blod og graviditet skremmer meg sikkelig!
 
Hvordan blødning har du? Mørke rød? Rosa? Hos meg kommer det bare lyse rosa når jeg har vært lenge i liggende stilling, men blødningen varer hele dagen og jeg er så sykt redd. Mistet sist og da fikk jeg sikkelig menssmerter først og sikkelig mensen med klumper kom ut. Og alt med blod og graviditet skremmer meg sikkelig!

Har hatt alt fra svart til lyserosa. Store mengder og små mengder. Klumper og koagler og flytende. Det kan vare i flere dager eller bare komme én blødning. Har du vært på ultralyd?
 
Ja, gikk til legevakten på tirsdag og de så hjerteslag og lukket livmorhals. Men jeg blør fortsatt (lyse rosa). jeg er bekymret fordi jeg mistet sist. Er i uke 10 nå. Men er sykt bekymra. Det er vel også hormonene mine som spiller inn en god del her å
 
Jeg vil gjerne høre om deres erfaring med blødning i svangerskapet.
Jeg har fått en lett blødning (lyse rosa) når jeg tørker meg og har på truseinnlegg. Jeg er selvsagt nervøs for spontanabort. Har ingen smerter og har hørt/lest om at blødning i svangerskapet er helt normalt. Noen som har erfaring som vil dele med meg? jeg har en ekstrem stor klump i magen pga dette. Noe jeg sikkert ikke trenger og å ha. Men med deres erfaring så lettet sikkert hjerte mitt litt mere :)

jeg hadde nettopp det samme, 7+6. lett lyserosa blødning når jeg tørket meg to tre ganger. Jeg bestilte privat ul dagen etter og alt var helt fint :)
 
Ja, gikk til legevakten på tirsdag og de så hjerteslag og lukket livmorhals. Men jeg blør fortsatt (lyse rosa). jeg er bekymret fordi jeg mistet sist. Er i uke 10 nå. Men er sykt bekymra. Det er vel også hormonene mine som spiller inn en god del her å

Det kan være lettblødende livmorhals, det er ganske vanlig mente legen min. Og ikke farlig for babyen, bare sykt stressende for mammaen ❤
 
Jeg er 9+3 idag og oppdaget en brun tråd på papiret idag. Hadde tilfeldigvis legetime idag, så spurte om det. Legen sa det var veldig normalt med blødninger i første trimester...
 
Jeg vil gjerne høre om deres erfaring med blødning i svangerskapet.
Jeg har fått en lett blødning (lyse rosa) når jeg tørker meg og har på truseinnlegg. Jeg er selvsagt nervøs for spontanabort. Har ingen smerter og har hørt/lest om at blødning i svangerskapet er helt normalt. Noen som har erfaring som vil dele med meg? jeg har en ekstrem stor klump i magen pga dette. Noe jeg sikkert ikke trenger og å ha. Men med deres erfaring så lettet sikkert hjerte mitt litt mere :)

I går kveld blødde jeg en del friskt blod og så kom det en blodklump. Så jeg er livredd nå.
Vurderer å ringe legevakten, tok de ultralyd på deg hos legevakten?
 
I går kveld blødde jeg en del friskt blod og så kom det en blodklump. Så jeg er livredd nå.
Vurderer å ringe legevakten, tok de ultralyd på deg hos legevakten?

ja, de tok ultralyd. De tok kun uten på magen og ikke innvendig. De sa at det er kun spesielle tilfeller at de tar innvendig ultralyd. De forberedet meg på at det er ikke sikkert de kunne se noe der inne fordi det var såpass tidlig i svangerskapet. De oppdaget hjerte veldig fort heldigvis. Og de så også at livmoren min var lukket. Så alt gikk bra med meg. Men jeg blør enda og har fortsatt hjertet i halsen.

jeg skjønner deg veldig godt. Jeg skjønner at du er redd nå. Jeg ville nok ha dratt på legevakten for å roe ned nervene. Det er jo ikke sikkert at det er noe galt, men man vet jo heller aldri. Dette vet jeg fordi jeg mistet sist jeg var gravid
 
Sniker litt..

Kan fortelle litt om min opplevelse med styrtblødning og spotting. Denne gangen har jeg blødd og spottet siden uke 6. Spotter fortsatt en del brunt, er i dag 13+4. Har gått jevnlig til ultralyd pga risiko svangerskap. Jeg har et hematom som gjør at jeg kan få styrtblødning med litt menssmerter i tillegg til vanlig spotting. Hematomet har heldigvis krympet veldig på disse ukene :)
 
ja, de tok ultralyd. De tok kun uten på magen og ikke innvendig. De sa at det er kun spesielle tilfeller at de tar innvendig ultralyd. De forberedet meg på at det er ikke sikkert de kunne se noe der inne fordi det var såpass tidlig i svangerskapet. De oppdaget hjerte veldig fort heldigvis. Og de så også at livmoren min var lukket. Så alt gikk bra med meg. Men jeg blør enda og har fortsatt hjertet i halsen.

jeg skjønner deg veldig godt. Jeg skjønner at du er redd nå. Jeg ville nok ha dratt på legevakten for å roe ned nervene. Det er jo ikke sikkert at det er noe galt, men man vet jo heller aldri. Dette vet jeg fordi jeg mistet sist jeg var gravid

Jeg bestemte meg for å vente til imorgen og ringe legen da.

Da du mistet, hadde du gravidsymptomer etter at du mistet?

Jeg har nemlig vært veldig kvalm og spydd flere ganger i helga etter blødningen. Så har et lite håp om at det fortsatt er liv der inne ❤
 
ja, de tok ultralyd. De tok kun uten på magen og ikke innvendig. De sa at det er kun spesielle tilfeller at de tar innvendig ultralyd. De forberedet meg på at det er ikke sikkert de kunne se noe der inne fordi det var såpass tidlig i svangerskapet. De oppdaget hjerte veldig fort heldigvis. Og de så også at livmoren min var lukket. Så alt gikk bra med meg. Men jeg blør enda og har fortsatt hjertet i halsen.

jeg skjønner deg veldig godt. Jeg skjønner at du er redd nå. Jeg ville nok ha dratt på legevakten for å roe ned nervene. Det er jo ikke sikkert at det er noe galt, men man vet jo heller aldri. Dette vet jeg fordi jeg mistet sist jeg var gravid

Glemte å skrive at det er veldig leit at du mistet sist. Håper den lille kommer sunn og frisk til verden ved termin ❤
 
Jeg bestemte meg for å vente til imorgen og ringe legen da.

Da du mistet, hadde du gravidsymptomer etter at du mistet?

Jeg har nemlig vært veldig kvalm og spydd flere ganger i helga etter blødningen. Så har et lite håp om at det fortsatt er liv der inne ❤

Når jeg hadde MA hadde jeg symptomer flere uker etterpå, men ved spontanabort forsvinner de nok fort.
 
Når jeg hadde MA hadde jeg symptomer flere uker etterpå, men ved spontanabort forsvinner de nok fort.

Oi, huff da. Håper du slipper å oppleve det noe mer ❤

Jeg har tatt blodprøve for å måle hcg idag og skal ta ny på onsdag. Fått henvisning til ultralyd, så håper jeg får time snart :)
Kjedelig å gå å vente og ikke vite.
 
Jeg bestemte meg for å vente til imorgen og ringe legen da.

Da du mistet, hadde du gravidsymptomer etter at du mistet?

Jeg har nemlig vært veldig kvalm og spydd flere ganger i helga etter blødningen. Så har et lite håp om at det fortsatt er liv der inne ❤

nei, symptomene var ikke til stede etter det.
 
Back
Topp