Blødning i uke 6+4 - hygiene nedentil etterpå?

Sillynelly

Betatt av forumet
Jeg er gravid 6+4.

Hadde en blødning i går. Det var ikke snakk om kjempemye, men nok til at hele skrittet på trusa ble gjennomvåt av frisk blod. Bittelitt tegn til noe tykkere på papiret da jeg tørket meg, men kan like gjerne ha vært levret blod som noe annet, da det var veldig lite.

I dag kom det litt mørkt, nesten svart blod, og papiret farges brunt når jeg tørker meg nedentil. Regner med dette er gammelt blod fra gårsdagens blødning.

Tar kontakt med legen i morgen, men er foreløpig ikke veldig bekymret. Både fordi jeg så hjerteslag på ultralyd i går, og fordi jeg ikke har noe smerter. Og blødningen gikk jo fort over.

Men... Jeg har dusjet, og skylt meg som normalt der nede, og er ren utenpå. Men bør jeg være ekstra forsiktig eller ekstra nøye med vask nedentil nå? Er redd for å forstyrre med for mye 'håndtering', men også for infeksjon?

Mulig jeg lager en bekymring av noe som ikke har betydning her nå, men det var bare en tanke som slo meg og som så vokste seg større (story of my life :nailbiting:).

Vask deg nedentil som du pleier vil jeg si :)

Vask helt som normalt.

Jeg hadde en god del småblødninger i mitt svangerskap. I følge både lege og jordmor var det ikke noe å bekymre seg for med mindre det var blødninger av størrelse vanlig menstruasjon.

Så lenge du ikke begynner å vaske deg på innsiden, så har det ingenting å si :) Det er langt fra skjedeåpningen til livmorhalsen.

Takk for svar, alle. Rart hva man kan begynne å bekymre seg for! Synes kroppen ofte er ett stort mysterium! Av og til blir det veldig tydelig hvorfor man ble byråkrat og ikke helsefagarbeider :woot:.

Back
Topp