Blødning i uke 5-kan det være noe annet en en SA

C

Caroline12345

Guest
Hei. Jeg lurer på om noen har opplevd å ha blødninger med koagler tidlig i svangerskap som ikke var SA. Jeg fikk blødninger den dagen jeg skulle ha mensen, og trodde derfor at jeg ikke var blitt gravid denne gangen heller. Etter endt mens + 3 dager (dag 10) fikk jeg plutselig menslignende smerter og blødning på nytt. skjønte ingenting så tok en graviditetstest og den var POSITIV! (Min første positive test noensinne, etter 4 år med prøving og endeløs testing). Jeg mistenker at det var en veldig tidlig spontanabort men lurer på om det er noe håp igjen.. har noen opplevd lignende å fortsatt vært gravid? Var hos legen i går å tok blodprøve for å måle hcg og skal tilbake i morgen. :) hilsen motløs men bittebittebittelitt håpeful

Hei. Jeg lurer på om noen har opplevd å ha blødninger med koagler tidlig i svangerskap som ikke var SA. Jeg fikk blødninger den dagen jeg skulle ha mensen, og trodde derfor at jeg ikke var blitt gravid denne gangen heller. Etter endt mens + 3 dager (dag 10) fikk jeg plutselig menslignende smerter og blødning på nytt. skjønte ingenting så tok en graviditetstest og den var POSITIV! (Min første positive test noensinne, etter 4 år med prøving og endeløs testing). Jeg mistenker at det var en veldig tidlig spontanabort men lurer på om det er noe håp igjen.. har noen opplevd lignende å fortsatt vært gravid? Var hos legen i går å tok blodprøve for å måle hcg og skal tilbake i morgen. :) hilsen motløs men bittebittebittelitt håpeful
Gratulerer så mye med din første positive test! :smiley-bounce022
Skulle ønske jeg hadde svar til deg! :sorry: Føler veldig med deg.

Jeg er i en liknende situasjon selv. Skal til lege for å måle hcg i morgen. Første måling. Har hatt spotting i flere dager, og én kortvarig, stor blødning som kom 1 dag etter IKM, der jeg trodde jeg mistet i tidlig SA (tror vel egentlig fortsatt det). Men en digital graviditetstest tatt 4 dager etter det igjen (i morges), sier "gravid 2-3 uker", noe som er skikkelig forvirrende.

Hvordan type test har du tatt? :) Og fikk du vite hcg-nivået ditt etter blodprøve i går? (Eller er det sånt som sendes til lab?)

Last edited:
Gratulerer så mye ned din første positive test! :smiley-bounce022
Skulle ønske jeg hadde svar til deg! :sorry: Føler veldig med deg.

Jeg er i en liknende situasjon selv. Skal til lege for å måle hcg i morgen. Første måling. Har hatt spotting i flere dager, og én kortvarig, stor blødning som kom 1 dag etter IKM, der jeg trodde jeg mistet i tidlig SA (tror vel egentlig fortsatt det). Men en digital graviditetstest tatt 4 dager etter det igjen (i morges), sier "gravid 2-3 uker", noe som er skikkelig forvirrende.

Hvordan type test har du tatt? :) Og fikk du vite hcg-nivået ditt etter blodprøve i går? (Eller er det sånt som sendes til lab?)
Takk! Jeg ble først veldig glad selv om jeg var ganske sikker på at det var en SA. (Blødde i to omganger med relativt mye blod og mye koagler med et døgn mellomrom) Er uansett godt å kjenne på et lite håp etter så mange år uten en postitivt test :) jeg tok en vanlig «test ofte» test. La til et bilde av den jeg tok når jeg opplevde første blødning etter «mensen». Tok en lik morgenen etter blødningen, den var litt svakere men fortsatt positiv. Tenkte å prøve en til i kveld. Fikk ikke vite hcg nivå hos legen nei. Hun så med tidlig UL men kunne ikke se noen ting (det var for tidlig uansett sa hun- og hun ville derfor ta blodprøver for å være helt sikker selv etter beskrivelsene mine ang blødningene) Blir jo så utålmodig selv om jeg mest sannsynlig får et litt klarere svar etter neste blodprøve! Vi får krysse fingrene for hverandre! :) du må holde meg oppdatert :)

Vedlegg

• D7942A85-F4C9-43A6-9CE8-9098087FF10C.jpeg
    D7942A85-F4C9-43A6-9CE8-9098087FF10C.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 153
Jeg blødde titt og stadig de 15 første ukene sist graviditet, men har en sprell levende gutt på 5mnd hær nå:shy:
Takk for svar! :) det gir jo litt håp, (selv om jeg ikke tør å håpe alt for mye). gratulere såååå mye med gutten din <3! Var det noe koagler i blødningene? Har prøvd å Google masse men det virker som det eneste jeg får opp er: hvis det er koagler er det mest sannsynlig SA..

Takk for svar! :) det gir jo litt håp, (selv om jeg ikke tør å håpe alt for mye). gratulere såååå mye med gutten din <3! Var det noe koagler i blødningene? Har prøvd å Google masse men det virker som det eneste jeg får opp er: hvis det er koagler er det mest sannsynlig SA..
Ja, de første gangene var det det, men tok både ul og blodprøver under de første ukene og hun hadde ikke forklaring på blødningene. De var værst når jeg hadde anstrengt meg eller hadd sex, som resulterte i at vi nesten ikke turte ha sex

Ja, de første gangene var det det, men tok både ul og blodprøver under de første ukene og hun hadde ikke forklaring på blødningene. De var værst når jeg hadde anstrengt meg eller hadd sex, som resulterte i at vi nesten ikke turte ha sex
Okei, huff det må ha vært skummelt ja! 15 uker er lenge med blødninger. Så bra det gikk bra:) igjen- takk for svar

Ja jeg syntes også det. Har aldri hatt antydning til noe rødt på teststreken før så ble helt i sjokk. :eek:
Skjønner det:Heartred men prøv å slappe av og vente til du får svar på blodprøven :Heartred
Mamma hadde og blødning når hun fikk brodern, men han skulle være tvilling, så kan jo være så enkelt:Heartred

Hei :) Jeg har blødd i alle mine svangerskap. Begynte i uke 5 og hadde blødninger og spotting av og på frem til uke 8-9, også blødde jeg litt senere i svangerskapene også. Hos meg kom det av skjøre slimhinner. Resultatene er ei jente på 2 år og ei jente på 5 mnd :dummy1::dummy1: Så det kan gå bra! Er ikke alltid at blødninger er synonymt med at det går galt! Håper på det beste for deg :love7

Hei :) Jeg har blødd i alle mine svangerskap. Begynte i uke 5 og hadde blødninger og spotting av og på frem til uke 8-9, også blødde jeg litt senere i svangerskapene også. Hos meg kom det av skjøre slimhinner. Resultatene er ei jente på 2 år og ei jente på 5 mnd :dummy1::dummy1: Så det kan gå bra! Er ikke alltid at blødninger er synonymt med at det går galt! Håper på det beste for deg :love7
Hei!:) tusen Takk for svar !! Så godt å høre at det enda kanskje er et håp<3 Hadde du mye blødning i starten / uke 5 eller var det bare litt ? og var det med eller uten koagler?:)

Tok en ny test nå å den var veldig svakt positiv :( tror ikke dette lover så godt, men skal nå dra å ta en blodprøve i morgen uansett

Vedlegg

• 59A1AF04-EA79-4E09-8D2E-6A9C49F37742.jpeg
    59A1AF04-EA79-4E09-8D2E-6A9C49F37742.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 197
Hei!:) tusen Takk for svar !! Så godt å høre at det enda kanskje er et håp<3 Hadde du mye blødning i starten / uke 5 eller var det bare litt ? og var det med eller uten koagler?:)
Det var friske blødninger både med og uten koagler. Og jeg blødde såpass at det dryppet en god del i doen, og bindet ble fullt.. og etter alle blødningene hadde jeg alltid brun spotting i mange dager etterpå! Blødde også som regel litt etter sex. Det var plagsomt, for det legger en demper på gleden fordi man blir så bekymret når man blør. Håper det er det samme som skjer med deg:Heartred

Back
Topp