Blødning i uke 10

Trinity85

Elsker forumet
Junibollene 2023
♡ Babymais2026 ♡
Våknet idag av at det var lyserosa i trusen. Og litt etterpå så blødde jeg vanlig blod. Har litt svake murringer, så for meg lover ikke dette bra mtp fortid med blødninger i graviditet.

Er det andre som har hatt blødninger som det går bra med? Jeg var forresten på ultralyd igår der jordmor ikke sa at noe så gale ut. Vi så hjerteslag som var normale.

Kan det være at du blødde pga i gårs undersøkelsen?
For meg har blod alltid vært dårlige nyheter, men kjenner andre som har blødd flere ganger ila graviditeten og det har gått bra. Kanskje du kan bestille time til ny UL snart? Krysser fingrene for at alt går bra. ❤️

Jeg hadde en del spotting i første svangerskap. Rosa utflod. Og en ganske stor blødning over flere dager rundt uke 6. Alt var helt fint og jeg fikk en nydelig frisk prinsesse.

Jeg er nå 8+4, og har hatt noen dager med rosa utflod i begynnelsen. Fra 5+6 og frem til nå nylig hadde jeg mørkerødt/brunt hver gang jeg tørket meg. Av og til kom det noe i trusa. Har vært på 3 UL (kjempe stresset pga tidligere MA i uke 14) og alt har sett fint ut. Spesialisten sa det var veldig vanlig å blø i begynnelsen for det er to systemer som skal kobles sammen og det er en ukjent og stor jobb for kroppen. Har fortsatt dager med litt blod i utfloden, men håper alt står bra til med lille enda❤️

Blødning trenger ikke å bety noe er galt og håper dette stemmer for deg også❤️

Jeg hadde ganske vondt torsdag forrige uke, tenkte dette var ligamentsmerter. Det forsvant etter 10-15 min. Dagen etter hadde jeg suuuper lite rosa blod i trusa og jeg som er litt nevrotisk fikk helt angst. Tenkte det var start på abort (har hatt SA tidligere og skulle fortelle hele familien det dagen etterpå). Jeg bestemte meg derfor for å gå til min private gyn. Jeg har allerede vært på noen UL tidligere i dette svangerskapet (er 11+1) grunnet andre ting, men da oppdaget hun at det var bitte litt dårlig feste. Hun kunne se en mørk flekk på ul som tydet på dette og ga meg utrogestan tabletter. Jeg kan ikke så mye om noe, annet enn at det er mye rart som skjer og har virkelig forstått at jeg aldri skal dra på så tidlig ultralyd som uke 6 fordi jeg har blitt oppmerksom og stresset på så mye som andre ikke engang VET kan eksistere fordi de ikke drar før uke 12!

Så i forhold til deg så hadde jeg litt murringer og lett rosa blødning og fikk hjelp. Det var verken farlig eller veldig unormalt, men min gyn hadde ikke sett «dette litt dårlige festet» før, så kan jo hende det også har vært en grunn. Jeg vet ikke. Håper alt ordner seg for deg hvert fall. Sender gode tanker!

Jeg blør hver dag. Noen dager kun litt rødt, andre dager fosser det(ofte 3-4 styrtblødninger etter hverandre). Friske babyer i magen, men har et hematom. Har mye ubehag nederst i magen, stikkinger og murringer som ved mensen gjennom hele dagen. Vært på 3 ultralyder siste uken, og alt er fint ellers. Jordmoren fra i går sa «blødning og svangerskap er faktisk mye mer vanlig enn man tror. Men ingen snakker om det» :happy:

Jeg hadde en liten blødning 9+5, er nå 10+0 og har sett med UL at alt ser bra ut. Var dog ikke friskt blødning, mer som blodig utflod, og varte ikke mer enn noen timer. Hadde også litt murringer, men gikk over i løpet av dagen. Er nok mest sannsynlig at det er morkaken som tar over.

Våknet idag av at det var lyserosa i trusen. Og litt etterpå så blødde jeg vanlig blod. Har litt svake murringer, så for meg lover ikke dette bra mtp fortid med blødninger i graviditet.

Er det andre som har hatt blødninger som det går bra med? Jeg var forresten på ultralyd igår der jordmor ikke sa at noe så gale ut. Vi så hjerteslag som var normale.
Hvordan går det? :Heartred

Tusen takk for fine svar og god trøst :Heartred Jeg bare svarer til alle samtidig, da jeg er ganske dårlig for tiden. Og orker ikke så mye mobiltid om gangen. Har ikke hatt noen blødninger eller vondt siden den ene gangen heldigvis! Får håpe at alt er bra inni der. Skal på ultralyd igjen i midten av desember, da ser vi:happy: Takk igjen for alle svar, dere er gode:Heartred

Har 3 graviditeta bak mæ, men bare 1 unge.. første fikk æ smerta å blødning (som mensenblødning fra dag 2 liksom) som vedvarte.. SA...
Neste fikk æ ingen blødning eller smerta, kom på TUL, å der va det ingen hjerterytme.. MA... så hjem å ta medisina før at kroppen sku få rensa sæ sia den ikke ordna opp i det sjøl..
Siste hadde æ ei skikkelig styrtblødning rundt uke 7-8... blødde jennom bind å det randt nedover låret mitt på få minutta.. det resulterte i en nydelig, frisk å sunn gutt blødning treng ikke bety at det e nå galt.. kjenn på andre tegn kroppen gir å, å e du bekymra så ringe du sykehuset å høre om en ultralyd❤

Husk at det e mye blod i området der, å man blir gjerne skjør i slimhinnen av hormonan i svangerskape, det gjør at man lettere blør fra slimhinn.. sånner blødninge e helt ufarlig, men veldig ubehagelig når det kommer fra det systeme der.. litt dårlig sammenligning, men sist svangerskap (når æ fikk guttungen), så blødde æ neseblod hver dag.. æ blør aldri det til vanli.. men sånn e det, skjøre slimhinne overalt

Har 3 graviditeta bak mæ, men bare 1 unge.. første fikk æ smerta å blødning (som mensenblødning fra dag 2 liksom) som vedvarte.. SA...
Neste fikk æ ingen blødning eller smerta, kom på TUL, å der va det ingen hjerterytme.. MA... så hjem å ta medisina før at kroppen sku få rensa sæ sia den ikke ordna opp i det sjøl..
Siste hadde æ ei skikkelig styrtblødning rundt uke 7-8... blødde jennom bind å det randt nedover låret mitt på få minutta.. det resulterte i en nydelig, frisk å sunn gutt blødning treng ikke bety at det e nå galt.. kjenn på andre tegn kroppen gir å, å e du bekymra så ringe du sykehuset å høre om en ultralyd❤

Husk at det e mye blod i området der, å man blir gjerne skjør i slimhinnen av hormonan i svangerskape, det gjør at man lettere blør fra slimhinn.. sånner blødninge e helt ufarlig, men veldig ubehagelig når det kommer fra det systeme der.. litt dårlig sammenligning, men sist svangerskap (når æ fikk guttungen), så blødde æ neseblod hver dag.. æ blør aldri det til vanli.. men sånn e det, skjøre slimhinne overalt
Signerer det med skjøre slimhinner.
Hadde ingen vaginalblødning forrige svangerskap, ei heller så langt i dette, men hver gang jeg snyter meg/blåser nesen får jeg blod på papiret. Blør også lettere ved tannpuss:)

Back
Topp