Blødning i tannkjøttet

Novembersprout

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Har de siste ukene hatt ekstremt lett for å blø i tannkjøttet når jeg pusser tennene. Nå har imidlertid blødningene begynt å oppstå også når jeg ikke pusser tennene. Kan feks plutselig begynne å blø midt på dagen, og i dag våknet jeg med stivnet blod på tenner og lepper (creepy, haha). Har vanligvis sunne og friske tenner, så vet ikke hvor mye jeg burde bekymre meg for dette? Er det nødvendig å gå til tannlegen?
 
Helt vanlig for meg når jeg er gravid. Tannlegen min får ikke fiksa hull skikkelig fordi jeg blør så sykt mye. Blør bare eg tygger i ei bolle liksom
 
Har lest at man som gravid kan blø lettere fra tannkjøttet pga økt blodgjennomstrømming eller noe sånt :)
 
Opplevde det samme i forrige svangerskap. Var så ille at jeg kunne kjenne blodspruten med tunga :wideyed: Tanntråd kunne jeg bare glemme, og blødde også når jeg spiste. Ga seg med en gang jeg hadde født, og tannlegen sa det var vanlig. I dette svangerskapet blør jeg også litt ved hver tannpuss.
 
Har de siste ukene hatt ekstremt lett for å blø i tannkjøttet når jeg pusser tennene. Nå har imidlertid blødningene begynt å oppstå også når jeg ikke pusser tennene. Kan feks plutselig begynne å blø midt på dagen, og i dag våknet jeg med stivnet blod på tenner og lepper (creepy, haha). Har vanligvis sunne og friske tenner, så vet ikke hvor mye jeg burde bekymre meg for dette? Er det nødvendig å gå til tannlegen?
Vet om flere gravide som har hatt det som deg. Jeg slipper unna med bare når jeg pusser tenner :D
Ville ikke bekymret meg for mye. Men skjønner at det er creepy!
 
Tusen takk for gode svar! Da får jeg vel bare leve med blødningene så lenge, og håpe at jeg ikke skremmer tilfeldige folk på gata alt for mye :hilarious:
 
Tusen takk for gode svar! Da får jeg vel bare leve med blødningene så lenge, og håpe at jeg ikke skremmer tilfeldige folk på gata alt for mye :hilarious:

Det er veldig vanlig :) Med første hadde jeg neseblod hele tiden! Kunne plutselig begynne å blø mens jeg så på tv. En gang våkna jeg av at jeg plutselig fikk masse blod i halsen:hilarious:
 
Helt vanlig ved graviditet og ikke farlig, men veldig irriterende :p
Man skal bare være påpasselig med å opprettholde gode vaner for tannpuss og tanntråd, for man kan lettere få betennelse i tannkjøttet når man er gravid og da vil det blø enda mer. Så puss ivei selv om det ser ut som en massakre :D
 
Back
Topp