Blødning i svangerskapet

Drømmeromnr2

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
✨️Julestjernene2023✨️
hei.
Er 7 uker på vei og sist uge hadde jeg litt brunlig utflod i 2 dager så forsvant det. Onsdag denne uken kom det igjen og har det fortsatt det er ikke veldig mye men litt. Og idag kom det også litt lyserosa blod. Har nevnt dette for turnuslegen tidligere og hun sa mange opplevde blødninger i svangerskspet og at det gikk fint. Mysta sist gang fabt da ut i uke 12 at fosteret ikke levde. Eneste tegn på dette da var bittelitt blod på papiret så kjenner jeg er veødig bekymra nå. Begynner virkelig og miste troa. Noen som har noen gode historier å fortelle som har opplevd lignende? Og hva bør jeg eventuelt gjøre nå? Gå til legen? Spørre om ultralyd?
 
Jeg har blødd i begge svangerskapene mine. Nr 1 gikk galt da, men det hadde ingen sammenheng med blødningene og den brune utfloden jeg hadde i første trimester i det hele tatt. De mente årsaken da var en polypp i kombinasjon med lettblødende livmorhals.

Blødde også i dette svangerskapet, endel friskt blod en dag og noen dager med spotblødninger. Er nå 20+1 og alle ultralyder og kontroller viser at lille har det veldig fint. :) Moren min blødde også i svangerskapene sine, og hun hadde 5 av 5 vellykka svangerskap. :)
 
Blødning i svangerskapet trenger ikke å bety at noe er galt.

Men husk om kroppen velger å avslutte svangerskapet er det fordi kroppen anser ikke den lille som levedyktig. Jeg har hatt ma før første min. Og kom meg igjennom dette med å tenke på at kroppen gjorde der som var best.

Uansett til mørkt blod er ikke en ma. Det er ondt i magen og mensen følelse.

Mange har hatt blødninger, store også uten at det er noe gale.
 
Bestill en UL så får du svar :)
 
Back
Topp