Blødning i svangerskapet

Drømmeromnr2

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
✨️Julestjernene2023✨️
hei er nå rett over 5 uker på fikk litt brunlig utflod på papiret når jeg tørka meg. Blei veldig bekymra siden jeg mista sist gang å da hadde jeg bare litt blod på papiret når jeg tørka meg avogtil tenkte da det var vanlig og gjorde ikke noe utav det, viste seg i uke 12 at fosteret var dødt. Så kjenner jeg blir skikkelig stressa denne gangen. Burde jeg gå t legen eller bare se det an? Er veldig engstelig på jobb også har en ganske krevende jobb med barn der jeg ofte blir slått å sparket etter og er mye stress osv.
 
Dersom du sliter og gjerne vil vite type NÅ hva som skjer så kan du jo ta å sjekke hcg stigningen hos legen ? Det er jo fortsatt veldig tidlig og mye kan skje både på godt og vondt. Er flere som har litt blødninger. Så lenge det ikke er friskt blod eller sammen med smerter hadde jeg personlig sett det litt an.
 
Legen tok en hcg stigning 4.1 den var på 200 ett eller annet også en 8.1 den var på 1100 ett eller ant. Var 4+3 når jeg tok den første. De sa den var normal men var kun sykepleieren som sa det så vet ikke jeg.... men det brunlige utfloden kom dagen etter og litt idag. Så usikker om jeg skal se det an eller gå t legen har jaffal valgt å ta det med ro å ikke gå på jobb idag.
 
Ville tatt en telefon til legen bare for sikkerhetsskyld:happy:
 
Ta en telefon til dersom du er veldig bekymret. Men noe blødninger i svangerskapet er ikke helt unormalt. Jeg vet av flere som har hatt blødninger regelmessig de første mnd av svangerskapet, men som likevel gikk til termin:) Som sagt, er du bekymret så er det beste å kontakte lege igjen. Lykke til:)
 
Han ringte meg tilfeldigvis for han var ikke sikker om jeg hadde fått svar på prøvene. Han sa egentlig bare jeg kunne ta en ny hcg om jeg var bekymret..... jeg vet blødninger i svangerskapet kan være normalt men har ikke gode erfaringer med det selv. Hadde ingen sterke smerter bare bitte litt blod på papiret når jeg tørka meg og viste seg da i uke 12 når jeg gikk til lege etter å ha vært litt småbekymra over blødningene da hadde fosteret vært død siden uke 9 å da blei det infeksjoner å sykehusinnleggelse så er litt redd for det skal skje igjen..... er nok litt overengstelig
 
Han ringte meg tilfeldigvis for han var ikke sikker om jeg hadde fått svar på prøvene. Han sa egentlig bare jeg kunne ta en ny hcg om jeg var bekymret..... jeg vet blødninger i svangerskapet kan være normalt men har ikke gode erfaringer med det selv. Hadde ingen sterke smerter bare bitte litt blod på papiret når jeg tørka meg og viste seg da i uke 12 når jeg gikk til lege etter å ha vært litt småbekymra over blødningene da hadde fosteret vært død siden uke 9 å da blei det infeksjoner å sykehusinnleggelse så er litt redd for det skal skje igjen..... er nok litt overengstelig
Skal du det da ?
Huff skjønner deg godt, det er sikkert helt vanlig å være så engstelig da. Hva skal du gjøre ?

Det var iallefall jeg. Noe det samme som skjedde med meg, mistet og ble oppdaget i uke 12+3 men hadde nok skjedd i uke 7 ish..
 
Om det ikke blir noe mer
Skal du det da ?
Huff skjønner deg godt, det er sikkert helt vanlig å være så engstelig da. Hva skal du gjøre ?

Det var iallefall jeg. Noe det samme som skjedde med meg, mistet og ble oppdaget i uke 12+3 men hadde nok skjedd i uke 7 ish..


Ja er nok sikkert vanlig og bli litt ekstra engstelig da. Huff ja det er ikke lett å miste selvom de sier de fleste opplever det så er det jo fortsatt veldig leit.

Men tror nok at jeg dropper en hcg måling til om det ikke skjer noe mer:) det som skjer skjer jo kan jo ikke forhindre det på noen måte alikevell. Prøver å tenke positvt og at dette går bra. Magefølelsen min er bedre denne gang men er litt mer engstelig alikevell da ..sist når jeg hadde MA så hadde jeg liksom en følelse eller indre uro på at noe var galt helt fra begynnelsen klarer egentlig ikke sette helt ord på det. Men første gang har jeg ikke hatt den følelsen(da gikk det bra) å ikke tredje gang (nå) så håper at det er noe i det:)
 
Back
Topp