Blødning i svangerskap - hvor fort fikk du ul?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg lurer på hvor fort folk har fått ultralyd på sykehuset ved blødning som ikke har ført til SA? Jeg antar mange går privat så sikkert ikke alle som kan svare.

Gått privat i uke 5-9 pga vedvarende blødning. Er nå I uke 28+5

Jeg lurer på hvor fort folk har fått ultralyd på sykehuset ved blødning som ikke har ført til SA? Jeg antar mange går privat så sikkert ikke alle som kan svare.

I mitt første svangerskap dro jeg til legevakta på typ tirsdag, de ville ikke gjør noe annet enn å ta blodtrykk og si at det er normalt med blødning. Økende blødning mot slutten av uka så da kontaktet jeg legevakta igjen fredag morgen, pg først da ville de henvise meg til gyn poliklinikk som tok ultralyd. Da henviste de meg sånn at jeg fikk reise dit med en gang og bli sjekka. Jeg var litt ut i uke 13 på dette tidspunktet.

Begynte å blø i uke 12 forrige svangerskap m kramper. Ringte legekontoret og fikk komme med en gang. De prøvde seg på utvendig ul der, sa bare at dette ser jo helt blury ut du kan umulig vært 12 uker på vei. Ble sendt hjem med beskjed om å komme tilbake over helga å sjekke hcg... endte opp med å dra rett til privat, fant BO og fikk komme rett på sykehuset

Så konklusjonen er at man får ikke hjelp :facepalm: Det er faktisk helt på tryne. Gravide får ingen hjelp mot det psykiske med et svangerskap føler jeg. Det står til og med på sykehusenes nettsider at man skal få tilbud om samtale etter en abort, men jeg har ikke fått tilbud om samtale og jeg kjenner heller ingen som har fått tilbud om det. Heller tvert i mot, at folk sitter hjemme med rester og føler seg urolige , men bare får beskjed om at det er helt normalt og at de må ta seg sammen når de ringer.

Nå har ikke jeg ventet fryktelig lenge, men det å gå rundt å være redd hvert eneste våkne øyeblikk fra man får en blødning er ikke bra. De dagene kjennes helt sinnsykt lange ut. Hvis ikke de har kapasitet så burde de utstyrt legevakten med bedre utstyr slik at man kunne blitt sjekket der om det var liv eller ikke.

Det er så sinnsykt enkelt og det krever ikke mer enn 5 minutter en gang for å se om det er et hjerte som slår.

Hadde spotting, blødninger og kramper i ei uke, dro på legekontoret på fredag ettermiddag da blødningen og krampene ble kraftigere. Legen ringte opp gynekologen og ordnet så jeg fikk dra til gynekologvakt på sykehus for ultralyd allerede dagen etter.

Hadde spotting, blødninger og kramper i ei uke, dro på legekontoret på fredag ettermiddag da blødningen og krampene ble kraftigere. Legen ringte opp gynekologen og ordnet så jeg fikk dra til gynekologvakt på sykehus for ultralyd allerede dagen etter.
Så bra du fikk komme inn så raskt etter du tok kontakt! Jeg blir ikke prioritert fordi jeg ikke har smerter og fordi blødningen stoppet, men jeg har hatt en MA før uten noen som helst blødning så jeg føler jeg burde fått komme inn uten å måtte vente i en evighet. Det er ikke en lege som har sett på henvisningen min enda en gang.

Jeg blødde kraftig en dag i uke tolv, det var såppas mye at jeg ble redd. Jeg ringte legen og fikk komme inn med engang, der hadde jeg en samtale også henviste de meg videre til poliklinikken. Jeg fikk komme inn der to timer etter jeg var til legen, og fikk ultralyd med engang.

Blødning i uke 6-7 så veldig tidlig da. Ringte legekontoret og fikk komme inn for sjekk. Målte hcg osv. Ble henvist til føde/gyn på sykehuset og fikk da dra direkte dit samme dag for å ta UL. Alt var bra og er i uke 35 nå. Så følte jeg fikk utrolig god hjelp :)

Back
Topp