Blødning i andre trimester?

momajoja

Blir kjent med forumet
Er det noen som har erfaringer med blødninger i andre trimester? Jeg hadde en ganske stor blødning nå i natt (14+5), som sikkert naturlig nok gjorde meg ganske engstelig. Har egentlig bare dårlige erfaringer med mye blod fra før, men leser jo at dette kan være litt begge deler.. Har fått legetime nå i ellevetida, så håper i lengste på det beste.

Jeg har blødd en del i første trimester, men har så langt sluppet unna i andre (*bank i bordet*). Ville bare ønske deg masse lykke til hos legen, håper alt er bra med spiren din :Heartred

Jeg har blødd en del i første trimester, men har så langt sluppet unna i andre (*bank i bordet*). Ville bare ønske deg masse lykke til hos legen, håper alt er bra med spiren din :Heartred

Tusen takk :Heartred

Lykke til hos legen[emoji173]

Er det noen som har erfaringer med blødninger i andre trimester? Jeg hadde en ganske stor blødning nå i natt (14+5), som sikkert naturlig nok gjorde meg ganske engstelig. Har egentlig bare dårlige erfaringer med mye blod fra før, men leser jo at dette kan være litt begge deler.. Har fått legetime nå i ellevetida, så håper i lengste på det beste.

Jeg har ikke hatt det selv, men vet flere som har hatt det og det har gått bra. Krysser fingrene for deg!!! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

(sniker fra august) Lykke til, det går nok fint! Jeg hadde blødninger både i andre og tredje trimester med førstemann, han er nå fire år :)

Lykke til :Heartred håper det er uskyldig og at du får svar på hva det kan komme av. Du har ikke fått noe indikasjon på at du kan ha forranliggende morkake? Veit at det kan gi blødninger i allefall.

Lykke til!
Jeg blødd masse i 1. Trimester, det var ikke fra livmora. Så det kan blø rimelig mye fra slimhinnene for å si det sånn..

Krysser fingrene <3

Håper det går bra med deg ❤️

Lykke til :Heartbigred

Blødninger i 2. trimester kan komme fra morkaka, den tar jo over fra rundt uke 11, så det vil i så fall komme etter dette.. hvis morkaka ligger foran åpningen kan man blø mye uten at det er direkte farlig for fosteret. Men mengden bør begrenses og du bør i så fall bli sykemeldt og ligge mye, dette kan en lege/gyn/jordmor finne ut av. Lykke til!

Hei, og aller først og fremst: Tusen takk for alle lykkeønskninger, erfaringer og gode tanker i løpet av dagen!

Etter mye frem og tilbake og egentlig ganske lite velvilje og hjelp fra legen i dag, endte vi opp med å bestille privat UL i kveld, og har akkurat kommet tilbake. Baby har det visstrnok helt topp, og er helt upåvirket av blødningen. Det var som flere av dere foreslo, morkaka ligger litt foran mormunnen, og har blitt litt irritert og fått seg en rift som en følge av dette. I følge gyn helt ufarlig, men vil omtrent alltid oppleves ganske dramatisk da det ofte kommer store mengder i gangen. Han forberedte meg på at det kan skje igjen, jeg kommer sikkert til å freake ut da også, men kanskje litt mindre enn jeg gjorde i natt ;)

Igjen, tusen takk alle dere som bidro med et ord eller en tanke i løpet av dagen :Heartred

Back
Topp