Blødning hormonforandringer

Barnslig

Glad i forumet
Har hørt man kan få en liten blødning ca når man skulle hatt mensen pga hormonforandringer....
Og at noen kvinner får det flere ganger den første tiden i svangerskapet.

Noen som også har hatt det??

Får helt angst her, kom litt blod, har ikke vondt eller noe, men blir redd pga Sa sist, enda det var no heeeelt annet da....
 
Det er veldig vanlig å ha små blødninger gjennom svangerskapet. Man kan ha festeblødning når man ventet mens og man kan ha skjøre blodårer som begynner å blø (helt ufarlig!!!) pga økt blodmengde i kroppen.
Er flere her inne som har opplevd blødninger, så satser på at noen av de ser tråden din og kan betrygge deg litt!!

*klem*
 
Vet det første jeg gjør på mandag er å ringe legen vertfall.....
 
Jeg hadde en liten blødning fra livmorhalsen forrige helg, stoppa etter to-tre dager, men var lite, så det så vidt på papiret. Men var til sjekk da. Ikke sikkert alt er ok her, men det hadde hvert fall ikke noe med blødningen å gjøre da. Men få snakka med lege så får du beroliga deg. Det er helt normalt å blø, og forsåvidt jeg husker så er det 1 av 4 som blør mer eller mindre i løpet av svangerskapet.
 
Eg bloedde ein mens liknande bloedning daa eg skulle hatt mensen, og det var baade brunt og roedt med masse slim i, har bloedd litt lyserosa, og brunt etter sex no i nokon doegn, men det er lite, kjem litt paa papiret naar eg toerker meg,
Bloedde ogsaa naseblod naar eg blaaste ut.

Det er visst heilt vanleg aa bloe litt under mens
 og ved beroering og aktiviteter.
Det er auka bloedmengde og alt er hovenet ogsaa slimhinnene og det bloer lett.


 
Kan være det jeg opplevde i forrige svangerskap.. Da hadde jeg blødninger hver mnd, noen ganger oftere, og det varte gjennom hele sv.skapet. Legene fant aldri noen grunn til blødningene, men var enige om at de "ikke kom fra graviditeten". 
Og ut kom en frisk gutt :)
 
Jeg føler jo ikke at det er noe galt, det gjorde jeg sist, da jeg mistet......
Får la være å stresse ta en tur til legen så kanskje jeg kan få en tidlig ultralyd for å forsikre meg om at alt er bra.... 
 
Jeg har blødd hver dag i 3 uker, men her står alt fint til med den lille spira. Både sett å hørt hjertelyd:-) legen min sa at blødninger kan oppstå ved at morkaken begynner å trekke seg oppover, eller livmortappen som er sensitiv og små blodkar kan sprikke.. Det trenger ikke nødvendigvis bety abort med å blø i svangerskapet, men er som oftes det vi tenker om det skjer. Lykke til, håper det kun var en uskyldig blødning:-)
 
Back
Topp