Blødning! Hjelp...

Mummitroll90

Blir kjent med forumet
Jeg er ca i uke 6, i går morges våkna jeg med blødning. Ble mer utover dagen.. Hadde litt murring i rygg & mage, men ikke vondt. Gikk vel over etter en time og har ikke hatt murring siden, men blør enda. Ganske mye! Har ingen smerter i det hele tatt! Hva skjer?

Mom2three♡ venter liten spire feb2014

Ferskt blod?

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Ja det er helt friskt. Men ingen klumper og brunt...

ta en tlf til legevakten for å høre med dem, det ville jeg gjort i vertfall.
jeg fikk beskjed om at det nok gikk fint når det ikke var vondt, men jeg blødde veldig lite. Kun ved et do besøk.

Lykke til :)

Hvor tidlig kan man ringe føden? Jeg stoler mer på de enn legevakta

Ny termin 03.02.14

Ringte legevakta og siden jeg var så kort på vei kunne de ikke gjøre noe.. Var liksom ikke alvorlig før etter uke 12 :( Måtte bare vente å se, men var positivt at jeg ikke hadde smerter. Var visst mange som hadde store og små blødninger i beg av svangerskap....

Ringte legevakta og siden jeg var så kort på vei kunne de ikke gjøre noe.. Var liksom ikke alvorlig før etter uke 12 :( Måtte bare vente å se, men var positivt at jeg ikke hadde smerter. Var visst mange som hadde store og små blødninger i beg av svangerskap....

Så teit at de ikke kunne hjelpe deg...:( je vet desverre ikke hvordan det er jeg. Men synes i det minste de kunne tatt en blodprøve av deg.. Masse lykke til!:) krysser fingrene for at alt går bra me spiren:)

Termin 09.februar med første frøet:)

Derfor jeg liker føden bedre enn legevakta. Det må være fare for liv for å komme inn på legevakta:(

Ny termin 03.02.14

Det er mange som blør i begynnelsen, det kan være friskt blod også uten at det trenger å være noe farlig.
Krysser fingrene for deg! :)

Så det er ingen hjelp å få noen steder før etter uke 12+

Ny termin 03.02.14

Nja.. Legen kan ta blodprøver for å sjekke hcg stigningen. Mens gyn kan nok også hjelpe deg, men der må du kanskje ha henvisning fra lege igjen? Jeg ville tatt kontakt med legen på mandag.

Nr. 2 er på vei ~ 20. Februar 2014

det er jo ikke mye å gjøre om det først går galt og det er så tidlig, så skjønner jo på en måte at ikke alle kan tas inn på legevakta med en gang, men at man må se det litt ann. Slike blødninger kan jo også være helt uskyldige :) heldigvis :)

men kan jo være greit å ta hcg stigning eller et eller annet hos fastlege til uka om man ikke klarer slappe av!?

og om det blir mye blod og smerter så må man jo få sjekket hva det er. Men det blir jo mer for å konstatere hva det er eller ikke er. Man får jo ikke gjort særlig mer enn å ta det veldig med ro om det er fare for sa.

Håper det bare er uskyldig og at du kan nyte graviditeten videre :)

Nja.. Legen kan ta blodprøver for å sjekke hcg stigningen. Mens gyn kan nok også hjelpe deg, men der må du kanskje ha henvisning fra lege igjen? Jeg ville tatt kontakt med legen på mandag.

Nr. 2 er på vei ~ 20. Februar 2014

Man treng ikke henvising fra legen men da må man bet alt selv.... Vist en for det,må det være en grunn for å få det pga da bet man bare en egenanel... Det spørs om det er privat eller offentlig...

Jeg ringte direkte til føden i forrige sv.sk og fikk komme til med en gang for å ta en UL..
Syns ofte det er mer hjelp og forståelse å få på føden en legevakta..

Krysser fingrene for t det kun er en uskyldig blødning og at spiren din holder seg på plass :)

Jeg snakka med jordmor og hun henviste meg til UL samme dag. Jeg hadde ikke smerter og mistet i uke 7. Man kan jo ikke gjøre noe, men det er jo greit og vite om det er en abort eller ikke.

Storesnupp født okt.-11, lille frø ventes 04.02.14.
Fra appen!

Man treng ikke henvising fra legen men da må man bet alt selv.... Vist en for det,må det være en grunn for å få det pga da bet man bare en egenanel... Det spørs om det er privat eller offentlig...

Aha.. jeg tenkte på gyn på sykehuset. Kom ikke på at det også fantes privat ;)

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Back
Topp