Blødning / hematom

Løpejente <3

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Noen som har fått påvist hematom / blodansamling i livmor? Fant en stor på ultralyd for noen dager siden, så er passe stressa nå. Er 8 + 3.

Last edited:
Ja i forrige svangerskap. Fikk ikke ha sex, trene eller løfte over 5 kg. Det var ganske så stort i uke 7, en del mindre i uke 9 og borte i uke 13. Jeg blødde ikke i det hele tatt, men mitt lå under fosteret og hadde vært ufarlig uansett :happy: Hvor ligger ditt?

Ja i forrige svangerskap. Fikk ikke ha sex, trene eller løfte over 5 kg. Det var ganske så stort i uke 7, en del mindre i uke 9 og borte i uke 13. Jeg blødde ikke i det hele tatt, men mitt lå under fosteret og hadde vært ufarlig uansett :happy: Hvor ligger ditt?
Ja, jeg har fått beskjed om å ta det veldig med ro i en uke nå for å se om det blir mindre. Hadde en kraftig blødning, men så har det stoppet. Bare litt gammelt blod som kommer av og til. Jeg skjønner ikke helt hva som er opp og ned på ultralydbilder :happy090 hvordan visste du at det lå under?

Ja, jeg har fått beskjed om å ta det veldig med ro i en uke nå for å se om det blir mindre. Hadde en kraftig blødning, men så har det stoppet. Bare litt gammelt blod som kommer av og til. Jeg skjønner ikke helt hva som er opp og ned på ultralydbilder :happy090 hvordan visste du at det lå under?

Det fortalte jordmor, og når hun førte inn staven (innvendig ul) så kom hematomet synlig først, så kom baby etterpå :happy:

Jeg hadde et lite hematom i forrige svangerskap. Det var under babyen, og gjorde at jeg fikk rosa på papiret et par ganger mellom uke 8-12. Men alt gikk fint, det ble baby :love2

Jeg opplevde det i mitt forrige svangerskap, i uke 7. Jeg begynte å blø frisk blod og fikk time hos privat gyn for tul samme dag. Hun fant en hematom, ganske stor på 1,2 cm under med veldig nære fosteret. Hun sa at det trolig vil gå bra men ettersom den lå nært fosteret var det fare for at blodansamlingen ville irritere ditover. Så hun ba meg slappe av, ikke bade (mtp fare for infeksjon) ikke trene (el som får opp pulsen) ikke ha sex. Rett og slett hvile hele kroppen. Blødde friskt den dagen ved toalettbesøk og etterhvert litt spotting. Gikk til kontroll hos gyn 3 dager senere og da hadde hematomet minket til 8 mm og jeg fikk høre minis hjerte!

På denne kontrollen sa hun at jeg fortsatt bør ta det med ro men at hun tviler noe vil skje fosteret pga hematomet, så trengte ikke ta kontakt igjen eller bli bekymret med mindre jeg blødde friskt.

Så mitt råd: ta det heeelt med ro, unngå infeksjon og ta en kontrolltime om det vil hjelpe deg å se den minke :)

Hvordan har det gått, @Løpejente <3? ❤️
Jeg fikk smådråper av blod på tirsdag, så ga det seg, men i dag kom det mer brunaktig blod på papiret og fortsatte litt på innlegget.. blir jo så redd!
Hva legges i å være «i ro»? Holdt du deg hjemme fra jobb liksom? Jeg har TUL-time på tirsdag og er nå veldig nervøs for hva de ser der…

Jeg fikk smådråper av blod på tirsdag, så ga det seg, men i dag kom det mer brunaktig blod på papiret og fortsatte litt på innlegget.. blir jo så redd!
Hva legges i å være «i ro»? Holdt du deg hjemme fra jobb liksom? Jeg har TUL-time på tirsdag og er nå veldig nervøs for hva de ser der…
Hei! Foreløpig går det bra. Var på ny kontroll på torsdag, og det hadde i hvert fall ikke blitt større. Jeg blør litt gammelt blod hver dag, men så lenge det ikke er friskt så skal man ikke bekymre seg. Var hjemme fra jobb noen dager, men tilbake igjen nå. Legen sier ingen krevende fysisk aktivitet, f eks trening. Så er det bare å vente og håpe at det går bort av seg selv :smiley-angelic001

Hvordan gikk det på UL? :)

Det gikk så fint! Legen kunne ikke se noe grunn til blødninger. Han mente det bare muligens var en hormonubalanse som jeg ikke skulle bekymre meg for ☺️
Så godt å høre!

Back
Topp