Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Alt bra med bebisen! Livmorhalsen var 4 cm lang! Han hadde fint med fostervanneneste hun sa var at jeg måtte kontakte fastlegen etter helga og få tatt celle prøve at det var veldig viktig! Men trodde man ikke skulle det når man var gravid ?? :S ellers sa hun bare at jeg måtte ringe om det kom mer blod eller magen ble stam nederst og at om fødselen starter neste uke lar de det bare gå
![]()
Ja hun sa at hun skulle skrive til legen min at hun ville jeg skulle ta den celleprøven! skal til legen til torsdag uansett, så skal be henne ta den da.. hun var veldig på det at det var veldig viktig å få gjort at jeg måtte ringe fastlegen etter helga osv.. .. hun sa det mens hun holdt på å undersøke underlivet mitt med ultralyd og sånn! så vett ikke om det var noe hun så eller noe , sa jo ikke noe mer enn det ! så regner med det ikke er noe fare da fordiom jeg er 34 uker gravid når jeg skal til legenKan vel være renselsen varer lenge, og tror man helst ikke vil ta slike prøver mens man blør da det kan forurense prøven.
Jeg mener jeg også tok celleprøve i svangerskapet. Jeg har nettopp vært igjennom å ha alvorlig celleforandring, da var alle (fastlege, gynekolog osv) veldig "på" det og det hele gikk veldig raskt og slag i slag fra celleprøve til vevsprøve til konisering. Men jeg tror man kan se tegn til celleforandringer også dersom de har kommet et stykke på vei. Og jeg har fått beskjed at det var lurt å vente med å prøve å bli gravid, da slike forandringer vanligvis vokser sakte, men svangerskapshormoner kan gjøre at ting går mye raskere. Så uten at jeg vil skremme deg, så ville jeg bare fått tatt celleprøven med en gang for å få det ut av verden.![]()
ååå trodde jeg gjorde det med forgie!Jeg fikk ikke ta celleprøve på etterkontroll som jeg hadde etter åtte uker, det måtte gå minst 12
Ja hun sa at hun skulle skrive til legen min at hun ville jeg skulle ta den celleprøven! skal til legen til torsdag uansett, så skal be henne ta den da.. hun var veldig på det at det var veldig viktig å få gjort at jeg måtte ringe fastlegen etter helga osv.. .. hun sa det mens hun holdt på å undersøke underlivet mitt med ultralyd og sånn! så vett ikke om det var noe hun så eller noe , sa jo ikke noe mer enn det ! så regner med det ikke er noe fare da fordiom jeg er 34 uker gravid når jeg skal til legen![]()