Blødning , gravid 33uker!

minesotesma

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Maiblomstene 2016
Jeg var på do isted . når jeg tørker meg får jeg friskt blod på papiret fra kjeden! ikke kjempe masse.. har ikke sett om det har kommet noe mer enda.. ungen har vært livlig idag og er ellers ikke bekymret har litt vondt / hoven i uderlivet også men har hatt det i 2 uker så tror ikke det er noe fare..,. Hvor mye skal man blø før man trenger og bli bekymret / ringe føden ? er på besøk 2,5 time unna hvor jeg bor i en veldig liten by og er jo nyttår! :

Ring føden! Selv om du bor langt unna så kan du jo hvertfall høre med de på telefon om hva du bør gjøre.

De som bor der du er på besøk har jo også et sted de føder, selv om det ikke er i samme kommune. Kontakt en eller annen helseinstitusjon i alle fall, om det er legevakt eller føden du tilhører eller der du er.

Slimhinnene er jo veldig skjøre når ein er gravid, så det kan jo vera berre derfor, MEN vaginalblødninger er alltid greit å sjekke ut. Eg ville ringt til den føden du høyrer til for å spørre om råd. Om dei meinar du må inn på sjekk, kan du gjera det der gravide på den plassen du er ville gått og sjekka:)
Lykke til:)

Krysser fingrene for deg ;)

Krysser fingrene:)

Oppdater oss da:)
Alt bra med bebisen! Livmorhalsen var 4 cm lang! Han hadde fint med fostervann :) eneste hun sa var at jeg måtte kontakte fastlegen etter helga og få tatt celle prøve at det var veldig viktig! Men trodde man ikke skulle det når man var gravid ?? :S ellers sa hun bare at jeg måtte ringe om det kom mer blod eller magen ble stam nederst og at om fødselen starter neste uke lar de det bare gå :)

Last edited:
Alt bra med bebisen! Livmorhalsen var 4 cm lang! Han hadde fint med fostervann :) eneste hun sa var at jeg måtte kontakte fastlegen etter helga og få tatt celle prøve at det var veldig viktig! Men trodde man ikke skulle det når man var gravid ?? :S ellers sa hun bare at jeg måtte ringe om det kom mer blod eller magen ble stam nederst og at om fødselen starter neste uke lar de det bare gå etter 34 uker :)

Godt at alt var bra :) celleprøve har jeg tatt mens jeg er gravid, de sa ingenting om at det kan være farlig :)

Jeg har og tatt celleprøve da jeg var gravid. Men mye tidligere i svangerskapene.

Godt alt så bra ut :)

Jeg har og tatt celleprøve da jeg var gravid. Men mye tidligere i svangerskapene.

Godt alt så bra ut :)
Ja, ble kjempe glad for at alt var som det skulle :) ... trodde de helst ville vente til 6ukers kontrollen etter fødselen
skjønner ikke hvorfor det skulle være så viktig og ta den akuratt nå !

Ja, ble kjempe glad for at alt var som det skulle :) ... trodde de helst ville vente til 6ukers kontrollen etter fødselen
skjønner ikke hvorfor det skulle være så viktig og ta den akuratt nå !

Kan vel være renselsen varer lenge, og tror man helst ikke vil ta slike prøver mens man blør da det kan forurense prøven.
Jeg mener jeg også tok celleprøve i svangerskapet. Jeg har nettopp vært igjennom å ha alvorlig celleforandring, da var alle (fastlege, gynekolog osv) veldig "på" det og det hele gikk veldig raskt og slag i slag fra celleprøve til vevsprøve til konisering. Men jeg tror man kan se tegn til celleforandringer også dersom de har kommet et stykke på vei. Og jeg har fått beskjed at det var lurt å vente med å prøve å bli gravid, da slike forandringer vanligvis vokser sakte, men svangerskapshormoner kan gjøre at ting går mye raskere. Så uten at jeg vil skremme deg, så ville jeg bare fått tatt celleprøven med en gang for å få det ut av verden. :)

Back
Topp