Hei
Jeg ble lagt inn på sykehus et par dager i forrige uke pga blødning. Det viser seg at blødningen var fra morkaken, og at lille jenta i magen muligens er litt liten i vekst. Jeg fikk reise hjem da blødningen stoppet, men med beskjed om å holde meg helt i ro.
Videre skal baby følges opp på vekstkontroll i neste uke. Noen andre som har opplevd noe slikt i svangerskapet?
Jeg ble lagt inn på sykehus et par dager i forrige uke pga blødning. Det viser seg at blødningen var fra morkaken, og at lille jenta i magen muligens er litt liten i vekst. Jeg fikk reise hjem da blødningen stoppet, men med beskjed om å holde meg helt i ro.
. Så var de veldig tydelige på at dersom jeg blødde mer måtte de ta en vurdering på om hun måtte ut tidlig. Er bare 29+5 i dag. De fant ut på ultralyd hvor blødningen kom fra. Jeg ringte sykehuset med en gang jeg, fordi jeg aldri har blødd noe i dette eller tidligere svangerskap. Sikker på at du ikke bør ta en telefon å sjekke opp med jordmor/ føden for sikkerhetsskyld da?
Er jo mange som har litt blod underveis selv om alt er normalt. Blødning i morkaka som var tilfelle her skyldes visst at den løsner fra livmorveggen.. noe som vil si at baby kan få for lite næring/ oksygen
.