Blødning før mensen.. skjedd to måneder på rad.

Uventa nummer 3

Bli kjent med forumet
Hei, jeg trenger å lufte noen tanker og håper kanskje noen kan relatere eller vet hva dette kan være. Forrige måned begynte jeg å blø rundt fire dager før forventet mens. Det begynte med veldig lite, før det tok seg opp etter et pr dager og videre over i mens. Jeg trodde først dette kunne være en festeblødning, men det var det altså ikke.

Denne måneden har akkurat det samme skjedd, begynte å blø 6 dager før forventet mens (som er på onsdag). Det har vært et par dager med brunt blod og nå har det gått over til friskere blod, men ikke så mye som ved mens.

Jeg er så redd for at det er noe galt siden dette har skjedd to måneder på rad og er veldig utålmodig i forsøk på baby nummer to. Vi har forøvrig prøvd i 6 mnd og dette har bare skjedd de to siste månedene, ellers er syklusen som normal.

Jeg er i dag 11Dpo(testet negativt i dag), så alt håp er ikke ute, men er så frustrerende å ikke skjønne hva som skjer med kroppen.. beklager langt innlegg, men håper kanskje noen kan komme med innspill på hva dette kan være

Hadde bestilt med en ul jeg så du får vekk bekymringene. Det er aldri bra å gå med uansett :) <3

Høres ut som du kan ha lavt progesteron. Be om en prøve av hormonet progesteron syv dager etter eggløsning. Typiske tegn er at man spotter før mens og får mensen/spotting kort tid etter eggløsning. Jeg begynte å spotte ofte mellom 7-10 dager etter eggløsning. Fikk bekreftet lavt progesteron, og ble gravid første måned med progesteronstøtte.

Høres ut som du kan ha lavt progesteron. Be om en prøve av hormonet progesteron syv dager etter eggløsning. Typiske tegn er at man spotter før mens og får mensen/spotting kort tid etter eggløsning. Jeg begynte å spotte ofte mellom 7-10 dager etter eggløsning. Fikk bekreftet lavt progesteron, og ble gravid første måned med progesteronstøtte.

takk for svar, det har jeg ikke hørt om. Må sjekke det ut

Jeg har slit med det samme som deg, at jeg spotter og får brunt blod før jeg får mensen. Dette kommer alt fra noen dager før mensen til 6 dager før. Vi har nå prøvd siden november på nr. 2.

Jeg sluttet på p-piller i januar og har hatt det slik siden det, begynner å spotte 3-7 dager før mens. Er i utredning hos gynekolog og finner ingenting galt hos meg, verken på ultralyd eller blodprøver. Gynekologen sier det er normalt…

Sannsynligvis litt lite progesteron. B6 vitamin kan hjelpe. Også wild yam, men må tas etter el.

Back
Topp