Blødning før egguttak

Piana

Gift med forumet
Assistert-jentene
Marshmallows2021
Maiskolbene 2023 :-)
Hei! Er litt stressa her og lurer på om noen har noen erfaringer å dele!

Jeg var på ultralyd i går, og spurte da legen om det var greit å trene under stimulering. Joda, det var ingen problem! Så i dag dro jeg på trening da, og ante fred og ingen fare. Det var en ganske hard økt, men ikke masse hopp og sprett. Hovedsakelig knebøy, armhevinger og situps. Det gikk fint på trening, men etter at jeg kom hjem har jeg hatt en liten blødning! Nå er jeg så klart stressa for om alle eggene bare har takket for seg eller om jeg på annen måte har føkket opp hele opplegget? :nailbiting: Det virker som det har sluttet å blø, og i så fall har det bare kommet en liten skvett med rosa blod. Har litt sånn lett menssmerte-lignende følelse i magen, men jeg vet ikke helt om det er noe som har oppstått nå eller om jeg har hatt det sånn i flere dager pga stimuleringa.. Noen som har noen teorier eller trøstende ord? Må prøve å få tak i klinikken i morgen, men det er jo lenge til!
 
Alltid fått beskjed om å ikke trene for hardt og ta det med ro under stimulering.
Så jeg har ikke noen erfaringer. Men jeg hadde blitt stressa jeg også kjenner jeg. Håper det går bra.
 
Alltid fått beskjed om å ikke trene for hardt og ta det med ro under stimulering.
Så jeg har ikke noen erfaringer. Men jeg hadde blitt stressa jeg også kjenner jeg. Håper det går bra.

Huff, ja ikke sant :( Ser at flere får den beskjeden, og det var jo også derfor jeg spurte om det på sykehuset i går! Men det sa de bare at det var fint å være aktiv osv osv. :banghead::banghead::banghead: Æsj, jeg angrer skikkelig nå da. Hadde vært 1000 ganger verre om det var etter innsett så klart, men det er jo irriterende om jeg har sabotert forsøket uansett..
 
Huff, ja ikke sant :( Ser at flere får den beskjeden, og det var jo også derfor jeg spirte om det på sykehuset i går! Men det sa de bare at det var fint å være aktiv osv osv. Æsj, jeg angrer skikkelig nå da. Hadde vært 1000 ganger verre om det var etter innsett så klart, men det er jo irriterende om jeg har sabotert forsøket uansett..
Jeg fikk beskjed om å være aktiv, men ikke hopp, sprett og veldig anstrengende aktivitet. Så jeg holdt meg til å gå turer og balltrening (Sånn stor plastball) som jeg vanligvis driver med.

Håper at alt er bra likevel. Men jeg hadde vært skikkelig redd selv kjenner jeg :nailbiting:
 
Jeg har heller ikke fått beskjed om å unngå trening under stimulering, har egentlig bare fått beskjed om å unngå tunge løft etter innsett. Hadde ikke du noen mellomblødninger rett før stimulering også? Som var ufarlig? Kan dette muligens være relatert til det? Litt «rester?» Er jo uansett ikke vanlig å blø ved eggløsning, så vidt jeg vet, så dette trenger vel ikke bety at eggene har løsnet for tidlig. Når estimerte de uttak? Håper du klarer å stresse ned frem til i morgen, og får snakket med klinikken så fort de åpner. :Heartpink
 
Har ikke fått beskjed om å unngå trening under stimulering, har egentlig bare fått beskjed om å unngå tunge løft etter innsett. Hadde ikke du noen mellomblødninger rett før stimulering også? Som var ufarlig? Kan dette muligens være relatert til det? Litt «rester?» Er jo uansett ikke vanlig å blø ved eggløsning, så vidt jeg vet, så dette trenger vel ikke bety at eggene har løsnet for tidlig. Når estimerte de uttak? Håper du klarer å stresse ned frem til i morgen, og får snakket ned klinikken så fort de åpnet. :Heartpink

Jeg fikk beskjed om å være aktiv, men ikke hopp, sprett og veldig anstrengende aktivitet. Så jeg holdt meg til å gå turer og balltrening (Sånn stor plastball) som jeg vanligvis driver med.

Håper at alt er bra likevel. Men jeg hadde vært skikkelig redd selv kjenner jeg :nailbiting:

Takk begge to <3 Det hjelper bare å få luftet bekymringene litt!

Jeg skal nok holde meg til gåturer og annen rolig trening jeg også fra nå av! Kanskje jeg drister meg til en runde med Trim for eldre fra NRKs arkiv!:hilarious:

Det stemmer at jeg også hadde en liten blødning (eller to) forrige syklus også, etter EL. Det kan jo ha en sammenheng! Kanskje jeg har fått veldig skjøre slimhinner eller noe..Og/eller kanskje den forrige blødningen også var treningsrelatert. Har jeg ikke tenkt på! Jeg fikk jo ikke noen forklaring på hva det var sist, men alt så ihvertfall helt fint ut på ultralyd! Jeg håper det bare har blitt en bitteliten og ufarlig rift i et lite blodkar et sted, og at det ikke har noen betydning. Gjør ikke noe vondt nå, så så lenge det ikke blør mer så skal jeg nok klare å slappe av til i morgen. :) Jeg skal ha ny ultralyd på fredag, så får iallefall avklart situasjonen før egguttak. Tipper uttak blir mandag.

Så får min erfaring være til skrekk og advarsel for andre treningsglade IVF’ere! :p
 
Last edited:
Haha, synes du skal ta på NRK arkiv og usa-sokker nå ja. :hilarious:

Skjønner godt du blir urolig. Krysser fingrene for gode svar i morgen, og at det hele er ufarlig. Godt du ikke har vondt og blør mer. :Heartpink
 
Jeg trente til og med stimuleringsdag nr 3 denne gangen, hadde tenkt meg på trening på dag 4 også men da sovna jeg fra det. Håpa å kunne trene lett med vekter etter innsett, men burde visst vente 10 dager med det også sa sykepleier.
 
Hvordan gikk det/hva sa de?

De sa det var ingenting å bekymre seg for og at egentlig var det helt fint å trene. Men nå som jeg hadde denne episoden så kunne jeg jo ta en pause i fortsettelsen av behandlingen :) Så jeg satser på at de har rett og at alt ser fint ut på neste ultralyd!
 
De sa det var ingenting å bekymre seg for og at egentlig var det helt fint å trene. Men nå som jeg hadde denne episoden så kunne jeg jo ta en pause i fortsettelsen av behandlingen :) Så jeg satser på at de har rett og at alt ser fint ut på neste ultralyd!

Så bra! :happy:
 
Back
Topp