Blødning etter spontanabort, hvor lenge?

Petronella:)

Flørter med forumet
Hei, nå må jeg spørre her, da jeg ikke har noen andre å spørre.

Etter å ha fått bekreftet at det ikke lenger var noe hjerteslag hos spiren min i uke 8+4 fikk jeg en runde med cytotec, etter 6 timer kom virkningen for fult, og jeg er overrasket over at jeg ikke besvimte av blodtapet og alt annet som «faller ut» denne natten, regnet derfor med at aborten nå var ferdig.

3 uker senere blør jeg fortsatt, ikke like mye og ikke like jevnt hele tiden, men med mye brunt og mye koagler.

Etter en tur til gynekolog(privat) viser det seg at aborten ikke fullstendig, og ny runde med cytotec blir tatt. Dette fungere motsatt av det det skal, ingen smerter og nå slutter jeg for første gang på 3 uker å blø(!!). Ny runde med cytotec får jeg dermed dagen etter også, men heller ikke denne fungerer. Når tablettene slutter å «virke» begynner jeg å blø igjen, som jeg har gjort hele tiden.
Det er fortsatt rester etter graviditeten i livmoren ved siste sjekk, men så lenge jeg ikke får infeksjon, mener legen at det er så lite at en utskrapning ikke er nødvendig. Og at det vil «skylles» ved neste mens..


Hva er deres erfaringer med spontanabort, cytotec og lengde på blødning og ufullstendig abort?

Når fikk dere 1. mens og hvordan var denne?

Hadde dere blødningsfrie dager mellom sa og 1.mens?

Håper mens kommer snart så jeg kan begynne å teste etter EL igjen snart!
 
Jeg sluttet å blø omtrent 4-5 dager etter første kur, deretter bare brunt i noen dager til. Hadde ikke fått ut alt og måtte ta ny kur. Blødde minimalt. Heller ikke da kom alt ut, og på legesjekk med UL var det etter to kurer ca. 1 cm «materiale» igjen. Legen ville egentlig ta utskraping da, siden kroppen var så motvillig til å ordne opp selv, men jeg satte meg på bakbeina og ville vente til mensen. Var drittlei av sykehus og dårlige beskjeder!

Fra jeg tok første kur til jeg omsider fikk mensen gikk det totalt 8 uker. Har hørt at det er vanlig med kraftig første mens etter abort, men den ble egentlig som vanlig (og jeg blør vanligvis lite) - blødde bare i 2-3 dager. Så ble jeg (til min overraskelse) gravid igjen i neste syklus, og er nå 11+4.

Så, ikke helt som det du opplever, men likevel, kroppen trenger tydeligvis ofte litt tid på å nullstille seg. Håper du får dette overstått snart, lykke til på ferden videre!
 
Tusen takk for svar :)
Gratulerer med ny graviditet, så deilig det må være når der går i orden igjen!

Jeg lurte litt på om jeg egentlig har fått 1.mens nå, da det plutselig kommer litt mer og friskt blod igjen. Graviditetstest får fortsatt utslag så alt blir litt vanskelig å «sjekke» da. Men jeg håper det fikser seg nå og kroppen ordner opp selv!

Du var veldig tøff da, og stod i det.. om dette skulle skje med igjen, vil jeg nok gråte meg til en utskrapning på dagen!

Heia deg og spiren din❤️
 
Noen som kan fortelle sin erfaring med "ubehag" fra livmor etter sa?

Er en uke siden jeg begynte å blø, sluttet å blø iløpet av fredagen, litt spotting på lørdag bare, men har fortsatt "tak" i livmoren. Ikke direkte vondt, men et lite ubehag er det.

Hadde negativ digital på torsdag, og negativ strimmel på lørdag.
 
Hei, nå må jeg spørre her, da jeg ikke har noen andre å spørre.

Etter å ha fått bekreftet at det ikke lenger var noe hjerteslag hos spiren min i uke 8+4 fikk jeg en runde med cytotec, etter 6 timer kom virkningen for fult, og jeg er overrasket over at jeg ikke besvimte av blodtapet og alt annet som «faller ut» denne natten, regnet derfor med at aborten nå var ferdig.

3 uker senere blør jeg fortsatt, ikke like mye og ikke like jevnt hele tiden, men med mye brunt og mye koagler.

Etter en tur til gynekolog(privat) viser det seg at aborten ikke fullstendig, og ny runde med cytotec blir tatt. Dette fungere motsatt av det det skal, ingen smerter og nå slutter jeg for første gang på 3 uker å blø(!!). Ny runde med cytotec får jeg dermed dagen etter også, men heller ikke denne fungerer. Når tablettene slutter å «virke» begynner jeg å blø igjen, som jeg har gjort hele tiden.
Det er fortsatt rester etter graviditeten i livmoren ved siste sjekk, men så lenge jeg ikke får infeksjon, mener legen at det er så lite at en utskrapning ikke er nødvendig. Og at det vil «skylles» ved neste mens..


Hva er deres erfaringer med spontanabort, cytotec og lengde på blødning og ufullstendig abort?

Når fikk dere 1. mens og hvordan var denne?

Hadde dere blødningsfrie dager mellom sa og 1.mens?

Håper mens kommer snart så jeg kan begynne å teste etter EL igjen snart!

Hvor i landet hører du til? Jeg har nå hatt to runder med cytotec og tviler sterkt på at alt er ute. Men fra Ullevål sier de 2 runder cytotec før utskrapning.

Sist gang jeg hadde en MA fikk jeg utskrapning med en gang (hadde ingen som kunne være hjemme med meg), og da var alt fikst ferdig på 3 minutter (!!) og jeg ble gravid rett etter (vellykket svangerskap).

Hvis du orker, spør om utskrapning!
 
Hvor i landet hører du til? Jeg har nå hatt to runder med cytotec og tviler sterkt på at alt er ute. Men fra Ullevål sier de 2 runder cytotec før utskrapning.

Sist gang jeg hadde en MA fikk jeg utskrapning med en gang (hadde ingen som kunne være hjemme med meg), og da var alt fikst ferdig på 3 minutter (!!) og jeg ble gravid rett etter (vellykket svangerskap).

Hvis du orker, spør om utskrapning!


Jeg var i Spania når det skjedde, og her hjemme har jeg vært hos Volvat.

Tror kanskje kroppen endelig har ryddet opp selv, da jeg de siste dagene har blødd ganske kraftig igjen og det har kommet ut mye «greier».

Håper det er mensen som har kommet og tenkte jeg skulle bestille en ny sjekk til uken hos Volvat, både for å se om alt er ute og for å se om det er EL på gang igjen!

Takk for info, jeg skal ta det med i bakhodet til neste gang, men håper aldri jeg får brukt for det igjen..!

Fint å høre at det gikk bra med deg etterpå :)
 
Noen som kan fortelle sin erfaring med "ubehag" fra livmor etter sa?

Er en uke siden jeg begynte å blø, sluttet å blø iløpet av fredagen, litt spotting på lørdag bare, men har fortsatt "tak" i livmoren. Ikke direkte vondt, men et lite ubehag er det.

Hadde negativ digital på torsdag, og negativ strimmel på lørdag.

Dessverre ingen erfaring med dette, de «takene» fikk jeg kun etter å ha tatt cytotec..

Håper det blir bedre for deg snart :)
 
Noen som kan fortelle sin erfaring med "ubehag" fra livmor etter sa?

Er en uke siden jeg begynte å blø, sluttet å blø iløpet av fredagen, litt spotting på lørdag bare, men har fortsatt "tak" i livmoren. Ikke direkte vondt, men et lite ubehag er det.

Hadde negativ digital på torsdag, og negativ strimmel på lørdag.

Hei. Jeg fikk litt murringer i magen i forbindelse med sa, jeg var 5+2 ca når jeg mistet. Jeg blødde i 1 uke, hadde mørk utflod i noen dager, fikk murringer i magen og blødde i 3/4 dager igjen etterpå.
 
Hei. Jeg fikk litt murringer i magen i forbindelse med sa, jeg var 5+2 ca når jeg mistet. Jeg blødde i 1 uke, hadde mørk utflod i noen dager, fikk murringer i magen og blødde i 3/4 dager igjen etterpå.

Takk for svar! Jeg har nå blødd i 7 uker, fått antibiotika som skal prøve å stoppe dette, for legen viste ikke lenger hvorfor jeg blødde siden livmoren er tom. Håper dette funker nå!

Håper det ordner seg for deg og at du snart er gravid igjen :)
 
Takk for svar! Jeg har nå blødd i 7 uker, fått antibiotika som skal prøve å stoppe dette, for legen viste ikke lenger hvorfor jeg blødde siden livmoren er tom. Håper dette funker nå!

Håper det ordner seg for deg og at du snart er gravid igjen :)

Masse god bedring og lykke til videre. Håper antibiotikaen hjelper. Slitsomt når det er sånn. Nå er jeg faktisk 9+3 idag så vi krysser fingra for at det går veien denne gangen.
 
Back
Topp